וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן הצפייה הפיראטית? מכה אנושה לאתר "סדרות"

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 22:28

בית המשפט הפדראלי בארה"ב הוציא צו מידי לספקיות האינטרנט האמריקאיות לחסום את הגישה לשרתי האתרים הפיראטיים, ואוסר על חברות אמריקניות לספק להם שירותים. בנוסף, בעלי האתרים נקנסו ביותר מ-7 מיליון דולר. אתר "סדרות" בתגובה: "אנחנו כאן כדי להישאר"

אתר סדרות. צילום מסך,
אתר סדרות/צילום מסך

בית המשפט הפדראלי בארה"ב פסק אמש (שני) כי האתרים Sdarot TV, Israel TV ו-Israeli TV מספקים שירותים שאינם חוקיים - והוציא צו מידי לספקיות האינטרנט האמריקניות לחסום את הגישה לשרתי אתרים אלה.

נוסף על כך, בית המשפט פסק פיצוי בגובה 7,650,000 מיליון דולר מכל אחד מהגופים הפיראטים בגין הפרת זכויות יוצרים. בתגובה להודעה על פסיקת בית המשפט, נכתב בעמוד הטלגרם הרשמי של אתר "סדרות" כי "התקשורת בישראל עושה 'יד אחת' עם בעלי ההון. אנחנו כאן כדי להישאר! שרתי האתר אינם יושבים בארה"ב וממוקמים בשלל מיקומים במדינות שונות. מומחי הסייבר של אתר סדרות נערכו מבעוד מועד לכל תרחיש, כבר מתחילת המשפט בארה"ב".

למעשה הצו סוגר על אותם אתרים ואוסר על כל חברה אמריקנית לספק להם שירותים - בהם שירותי סליקה ואחסון בחוות שרתים. כמו כן, פסיקה בארה"ב יכולה להוות תקדים עליו יסתמכו במדינות אחרות, שכן פסיקה אמריקנית משפיעה על רוב העולם המערבי.

במקביל הוציא בית המשפט צו לכל ספקיות הטכנולוגיה שהפיצו את האתרים הפיראטיים לחדול לאלתר מלספק שירותים לאתרים החסומים. בעלי הזכויות בתוכן הישראלי ביניהן הוט, יס, צ'רלטון, יונייטד קינג וגופי תקשורת נוספים הגישו את התביעה בחודש פברואר האחרון נגד האתרים הפיראטיים המשדרים תכנים ישראליים בחו"ל באופן בלתי חוקי. היום הוציא בית המשפט בניו יורק צווי חסימה מידיים לאתרים אלו.

@walla.news הסוף של אתר סדרות?! חדשות הטכנולוגיה עם @Inon Ben Shushan #וואלהתתחברו ♬ צליל מקורי - וואלה!

בנוסף, כחלק מהצווים נתבעו כ-20 מיליון דולר מהאתרים בגין הפרת זכויות יוצרים. כמו כן, בחודש האחרון כחלק מהמאמצים לסגירת האתרים הפיראטיים, משה אדרי, איש הקולנוע ויו"ר חברתScreen IL יחד עם יונייטד קינג, רשת, קשת, RGE ונגה תקשורת הוציאו מכתב התראה לפני נקיטת הליכים כנגד חברות האשראי אמריקן אקספרס, ויזה, מאסטר קארד, ישראכרט ונוספות בגין מתן שירותי סליקה לאתרי צפייה פיראטיים ולא חוקיים המשדרים תוכן ישראלי גנוב.

נגד האתרים הפיראטים, ובהם האתרים Israel.tv ו-Israeli-tv, הוגשה גם תלונה במשטרת לונדון על ידי ה-MPAA באירופה (איגוד הסרטים של אמריקה המאגד בעלי זכויות יוצרים ונלחם בשוק הפיראטי).

מ-HOT נמסר בתגובה: בדומה לרשויות האמריקאיות, מדינת ישראל צריכה לפעול גם היא בנחישות כנגד כל סוג של צפייה פיראטית, כדי להמשיך ולקיים תעשיית טלוויזיה איכותית ומשגשגת בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully