וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטו לשמיים: בשבוע הבא - ליקוי ירח חלקי בישראל

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 10:48

אם תרצו לצפות בליקוי, תצטרכו לקום מוקדם בבוקר - ותהיה לכם רבע שעה בלבד. בשיאו הליקוי יכסה חלק קטן מהירח. הפעם הבאה: באוקטובר 2023

ליקוי ירח. רויטרס
ליקוי ירח/רויטרס

האירוע האסטרונומי המשמעותי הראשון של 2022 יקרה ב-16 במאי: מי שיביט לכיוון מערב בשעה 05:28 לפנות בוקר, ממש מעל האופק, יוכל לחזות בליקוי ירח חלקי - מצב שבו כדור הארץ מטיל צל על הירח ומסתיר אותו מעינינו. למרבה הצער, הירח הליקוי בישראל יימשך כרבע שעה בלבד.

"למעשה, מישראל לא יראו הרבה", אומר ד"ר יגאל פתאל, מנהל מצפה הכוכבים בגבעתיים, בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה. "השלב שבו יתחילו לראות צל על הירח, כאשר הירח נכנס לצל שמטיל כדור הארץ, יהיה בשעה 5:28. הירח ישקע בשעה 5:42. ככה שבישראל יראו רק את התחלת שלב הצל למשך כרבע שעה".

"יש שלב מוקדם יותר שמתחיל בשעה 4:32. אבל זה שלב שבו כדור הארץ לא מסתיר את כל השמש מהירח ולכן קשה מאוד להבחין בזה בעין", הוסיף ד"ר פתאל. ליקוי ירח מתרחש אך ורק בירח מלא, כאשר השמש, הירח וכדור-הארץ שביניהם מיושרים בטור.

ליקוי ירח בצרפת - ינואר 2019. AP
תחילת הליקוי - ב-5:28 לפנות בוקר/AP

אם תפספסו את הליקוי הקרוב בגלל השעה המוקדמת בבוקר, כדאי שתדעו שב-28 באוקטובר 2023 ייראה בישראל ליקוי ירח חלקי, ואילו ליקוי הירח המלא הבא שנוכל לחזות בו יהיה רק ב-7 בספטמבר 2025.

  • עוד באותו נושא:
  • ליקוי ירח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully