וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת SpaceX: "האנושות תגיע למאדים לפני סוף העשור"

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 7:23

עד 2030 נגיע למאדים? נשיאת SpaceX הבטיחה שהאנושות תנחית אסטרונאוטים על מאדים עד סוף העשור הנוכחי

חזון העיר על מאדים. SpaceX,
חזון העיר על מאדים/SpaceX

האם האנושות קרובה למאדים? לפי נשיאת SpaceX (חברת החלל של אילון מאסק) גוון שוטוול, זה יקרה לפני תום העשור - ואסטרונאוטים ינחתו על אדמת השכן האדום שלנו. "אני חושבת שזה יהיה בעשור הזה, כן. אנשים על הירח לפני כן". אמרה שוטוול בראיון קצר שלה ל-CNBC.

"אני חושבת שאנחנו צריכים להטיס משלוח גדול אל פני מאדים, ואז אנשים יתחילו לחשוב על זה ברצינות. ואז תוך חמש או שש שנים, האנושות תראה במאדים יעד ומקום אמיתי להגיע אליו", אמרה נשיאת ומנהלת התפעול של SpaceX.

במקור, כשמאסק הקים את SpaceX, הוא הקים אותה במטרה הזו - להביא את האנושות למאדים. התוכנית המקורית שלו דיברה על הגעה למאדים תוך שבע שנים וזה היה ב-2017, ככה שהיעד המקורי היה לעוד שנתיים, ל-2024, כעת - שוטוול קצת מעדכנת את לוח הזמנים המקורי של מאסק...

מאדים. AP
נגיע למאדים בסוף העשור?/AP

לצורך הגשמת המטרה הנעלה של הגעה למאדים, SpaceX פיתחה חללית מיוחדת המיועדת למסע ארוך בחלל, שזכתה לשם סטארשיפ. סטארשיפ, היא למעשה מערכת חלל הכוללת רקטה לשימוש חוזר ותא נוסעים כדי לקחת אנשים לירח, למאדים ומעבר להם.

במקביל, נאס"א מפתחת מערכת דומה משלה, בשם ארטמיס, עליה גם כתבנו כאן. מטרתה המקורית של ארטמיס היא להגיע לירח, אבל נאס"א בהחלט רואה בארטמיס את החללית שגם תיקח אנשים למאדים, בדומה לסטארשיפ של SpaceX, כאשר הירח אמור לשמש תחנת ביניים ו-"תחנת דלק" לחלליות בדרכן למאדים. ברם, לוח הזמנים של נאס"א צנוע מעט יותר ומדבר על נחיתה אפשרית על מאדים רק ב-2040, כלומר עוד 18 שנה.

סטארשיפ של SpaceX עומדת בפני אבן דרך בפיתוח של החללית ארוכת הטווח - טיסת ניסיון במסלול מעל כדור הארץ, שאמורה להיות משוגרת מהמפעל של החברה בדרום טקסס. השיגור אבל מותנה בסקר השפעה סביבתית שלו, שהתעכב, ואמור להימסר בסוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully