וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמונת העב"מ הטובה ביותר אי פעם" כבר בת 50 ועדיין מעוררת סערה

28.7.2022 / 0:20

אחת מתמונות העב"מים המשכנעות ביותר של המאה ה-20 זכתה לגרסה ברזולוציה גבוהה שהחייתה את הדיון סביב מה שזכתה לכינוי "התמונה הטובה ביותר של עב"ם שהתפרסמה אי פעם" ומדענים מתקשים להפריך אותה

עב"מ שצולם מתחנת החלל הבינלאומית/UFO Sightings Daily

שיחזור באיכות גבוהה של מה שנחשבת כ"תמונת העב"מ הטובה ביותר בכל הזמנים" פורסמה החודש, 50 שנים אחרי שהיא צולמה לראשונה. ב-4 בספומבר 1971 צלם השטח סרחיו לואיזה השתמש במצלמה שמיועדת ליצור מפות כשטס מעל קוסטה ריקה במשימה לחקור את השטח לפני ביצוע פרויקט הידרואלקטרוני ליד הר הגעש ארנל בחלק הצפוני של המדינה. כשטס בגובה של 10 אלף רגל, לואיה צילם כמה תמונות שחור-לבן באיכות גבוהה, עם הפרש של 20 שניות בין כל תמונה. באחת מהתמונות, שצולמה בשעה 8:25 בבוקר, נראה בבירור דיסק מטאלי, שנראה כמו "כלי טיס אופייני לחייזרים".

האובייקט נראה רק בפריים מספר 300 בסדרת התמונות, ואין לו עוד שום סימן בתמונות הקודמות או הבאות בתור. אף אחד, כולל הטייס ושלושת אנשי הצוות, לא ראו את הדיסק בזמן הטיסה והערכות הן שהוא היה בגובה של 120 עד 220 רגל מעל פני הקרקע.

תמונת חייזרים מעל אגם בקוסטה ריקה. Instituto Geográfico Nacional de Costa Rica, צילום מסך
שנים של נסיונות הפרכה לא הצליחו/צילום מסך, Instituto Geográfico Nacional de Costa Rica

למרות נסיונות וניתוחים רבים, התמונה מעולם לא פוענחה והוסברה. טבעו של האובייקט יוצא הדופן היה נושא לדיונים סוערים במהלך השנים: יש האומרים שזו מתיחה, יש שחושבים שזו בסך הכל אשליה אופטית - וכמובן, אחרים אומרים שזו צלחת מעופפת של חייזרים.

קומץ חוקרים שבדקו את התצלום לאורך השנים, פרסמו דיווחים אודותיו בשנים 1989 ו-1990, והגיעו למסקנה כי התצלום אינו מכיל "עדויות לפגמים אופטיים, מתיחה מכוונת או תמיכה בהסברים פרוזאיים אחרים". עם זאת, לא כולם השתכנעו. אחת מהתיאוריות הרווחות, לפיהן מדובר בהשתקפות מהאגם או מחלון המטוס, הופרכה בשל שלל נסיונות לשחזר אותה כשלו. "זו אחד ההוכחות הברורות שהחייזרים אמיתיים", אומר אוסקר סיירה, חוקר חייזרים מקוסטה ריקה.

כעת, יותר מ-50 שנה אחרי שצולמה, קבוצת חוקרים חדשה מ-UAPMedia UK הצליחה להדפיס תמונה ברמה איכותית במיוחד של הקובץ המקורי. בהצהרה של הצוות נאמר כי רי'צרד היינס וז'אק ואלי, השניים שפירסמו את התמונה המקורית, התבקשו לא לדבר על כך על ידי המעסיקים של לואיזה, המכון הגיאוגרפי הלאומי של קוסטה ריקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צילום העב"מ הטוב ביותר אי פעם - הגרסה הישנה מול המחודשת. UAPMedia UK, צילום מסך
צילום העב"מ הטוב ביותר אי פעם - הגרסה הישנה מול המחודשת/צילום מסך, UAPMedia UK

עם השנים התמונה המדהימה נשכחה, אלא שהיא חזרה לתודעת הציבור באפריל 2021 על ידי כתבה בניו יורקר עם הכותרת: "למה הפנטגון החל לקחת חייזרים ברצינות?". עיתונאית הניו יורק טיימס לסלי קין הגדירה את התמונה כ"תמונת החייזרים הכי טובה שצולמה אי פעם" ואמרה: "רואים שזה דיסק ורואים את השמש משתקפת מסביבה ויש נקודה למעלה והדבר הכי חשוב הוא שמדובר בתמונה ממשלתית. זה היה ברשות ממשלת קוסטה ריקה אז יודעים שמדובר בתמונה אותנטית ושהיא לחלוטין לא מוסברת".

ב"זה תצלום ממש מסקרן, שכובש לגמרי את הדמיון. אני תמיד מתרשם מעד כמה שהוא נראה 'נכון'. לגבי אמיתותו, עם זאת, אני לא יכול לאשר אותה, אבל אני אשמח מאוד שזה יהיה אמיתי. זה בהחלט נראה הרבה יותר משכנע מהרבה תמונות אחרות שראיתי במהלך השנים", אמר ל-UAPMedia UK גרימי רנדל, מחבר הספר "עב"מים לפני רוזוול ושיגעון החלליות המעופפות".

"תמונות היסטוריות כמו זו מקוסטה ריקה עדיין מסוגלות לספר לנו סיפור, ותובנות חדשות נמצאות לפעמים ממש מעבר לפינה. אם נמשיך את החיפוש האזרחי שלנו אחר תשובות, נגיע קרוב יותר לאמת מאשר אם פשוט נחכה לאישור נוסף מהממשלות שלנו", הוסיף ג'רמי קורבל, יוצר סרטים דוקומנטריים וחוקר עב"מים. "אני מתמוגג מכך שתמונות באיכות גבוהה יותר ממשיכות להופיע, במיוחד כאשר זה מאפשר לנו לקבל הצצה לעבר של העב"מים שביקרו אותנו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully