וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן להיפרד: אחרי 21 שנה - אפל מחסלת את האייפוד

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 22:51

סופו של עידן: ענקית הטכנולוגיה הודיעה על חיסול נגן המוזיקה שלה - שהביא למהפכה בתעשיית המוזיקה והפך את אפל לאחת החברות הגדולות בעולם. בכיר בחברה: "האייפוד השפיע יותר מאשר רק על תעשיית המוזיקה - הוא הגדיר אותה מחדש"

אייפוד טאצ'. GettyImages
אייפוד טאצ'/GettyImages

אחרי 21 שנה, ובגלל שהוא כבר לא מצליח לשחזר את ההצלחה - אפל הודיעה הערב (שלישי) שהיא נפרדת מהאייפוד - נגן המוזיקה של החברה שהוביל למהפכה והגדיר מחדש את תעשיית המוזיקה הדיגיטלית.

בפוסט שפורסם באתר הרשמי של החברה נכתב כי הייצור של הדגם האחרון בסדרה שהושק בשנת 2019, ה-iPod Touch דור שביעי - יופסק, והוא ימשיך להימכר בחנויות עד גמר המלאי. ב-2017 הפסיקה אפל את הייצור של דגמי האייפוד האחרים - iPod Nano ו-Shuffle, בעוד שדגם ה-Touch אומץ על ידי חובבים כנגן המוזיקה האולטימטיבי.

"מוזיקה תמיד הייתה חלק מהליבה שלנו באפל, והבאתה למאות מיליוני משתמשים באמצעות האייפוד השפיעה יותר מאשר רק על תעשיית המוזיקה - היא הגדירה מחדש את האופן שבו אנחנו מכירים מוזיקה, מאזינים לה ומשתפים אותה", אמר סגן נשיא בכיר בחטיבת השיווק של אפל.

אייפוד טאצ'. GettyImages
אייפוד טאצ' דור שביעי/GettyImages

האייפוד הראשון נוצר בשנת 2001 ומכירתו הופסקה כבר ב-2014. הוא כלל נפח אחסון של 5 גיגה, כלל כניסת FireWire להעברת נתונים וגלגל שליטה פיזי מסתובב (שהיה מהפכני ונוח להפליא בתקופתו) ונמכר ב-399 דולר. "כל ספריית המוזיקה שלכם נכנסת לכיס. האייפוד הוא נגן MP3, עם איכות צליל של CD, והוא תומך בכל פורמטי המוזיקה הפופולריים", הסביר באירוע ההכרזה מנכ"ל החברה המנוח סטיב ג'ובס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בתקופה שבה נכנסה אפל לשוק המוזיקה, נגני ה-MP3 היו יקרים ונדירים, והיכולת לייבא שירים אל תוך מחשב או מכשיר נייד ולנגן אותם לפי הסדר שבחר המאזין, היה נחשב לפיצ'ר פורץ דרך. עם זאת, לדברי רבים, אחד מהחסרונות של המוצר - שהתחיל עידן חדש והפך את אפל לאחת החברות הגדולות והרווחיות בעולם - היה הסנכרון באמצעות תוכנת אייטונס (במקום פשוט להעתיק את השירים למכשיר מהמחשב).

במקביל, ב-2003 אפל הקימה את חנות iTunes Store, חנות המוזיקה המקוונת שלה, שהביאה חברות נוספות לפתוח חנויות דומות, בהן Amazon MP3 שהושקה ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully