וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמך במתפרעים בהר הבית": האימאם הבכיר בלוד מואשם בהסתה

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 21:25

כתב אישום הוגש נגד השייח' יוסוף מוחמד אל-באז שתמך במפגינים האלימים באל אקצא בנאומים מסיתים ופוסטים אלימים ברשתות החברתיות. במקביל לאישום, הוגשה בקשה להורות על מעצרו עד תום ההליכים נגדו נוכח המסוכנות הנשקפת ממנו. "התבטאויות בעייתיות מצד דמות בעלת השפעה"

העימותים בהר הבית: פלסטינים משמיעים נאומים של יחיא סינוואר/רשתות חברתיות

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד השייח' יוסוף מוחמד אל-באז בגין הסתה לאלימות. זאת, לאחר שתמך במתפרעים שתקפו שוטרים בהר הבית בחודש הרמדאן. אל-באז שימש כאימאם מסגד אל-עומרי שהוא המסגד הגדול בלוד, ובנוסף לכתב האישום, הוגשה בקשה להורות על מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו נוכח המסוכנות הנשקפת ממנו.

לפי כתב האישום, הנאשם פרסם בחשבון הפייסבוק שלו פוסט תמיכה במפגינים האלימים בהר הבית בו נכתב כי "אתם הגיבורים ורק אתם. הניצחון שלכם הוא בעזרת אללה. כוחם של המשטרה והצבא בישראל חלש יותר מקורי עכביש". הפוסט שותף עם אלפי עוקביו של אל-באז ושימש במה לתוכן מסית.

עימותים בהר הבית, 29 באפריל, 2022. לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים, אתר רשמי
"התבטאויות מסיתות מצד דמות בעלת השפעה". התפרעויות בהר הבית, אפריל/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם הביע אהדה ושבח לאירועים האלימים בהר הבית תוך שנאם בכנס עם עשרות או מאות משתתפים בסמוך למסגד הגדול בלוד. "אני רוצה להצדיע הצדעת כבוד ותפארת לבני הנוער, שלצערי כמה מבוגדי עמנו קראו להם בריונים", אמר.

"אני רוצה להצדיע הצדעת כבוד ותפארת לבני הנוער, שלצערי כמה מבוגדי עמנו קראו להם בריונים. הצעירים האלה ששמים רעלות פנים ומגנים על מסגד אל-אקצא המבורך בגופם החשוף עם קצת אבנים, ברזל ועצים מול מכונת מלחמה ישראלית, מגנים על מסגד אל-אקצא". נאומו המסית שודר אף ברשתות החברתיות כשבאחד העמודים בהם שותף, צפו כ-24 אלף איש.

לדבריה של הפרקליטות, מדובר בהתבטאויות מסיתות מצד דמות בעלת השפעה רבה על חוג רחב של אנשים. "הנזק הפוטנציאלי מביצוע עבירות אלו הוא ממשי וניכר", מסרו. בד בבד, נגד אל-באז מתנהל משפט נוסף בבית משפט השלום ברמלה בגין הסתה לאלימות ואיומים. זאת, בגין פרסומים בדף הפייסבוק שלו לפני כשנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully