וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בישראל: בדקנו את הסמארטפון של המותג הסיני vivo

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 17:57

הרבה תכונות, מעט כסף: יצרנית הסמארטפונים הסינית החמישית בגודלה בעולם נכנסת לשוק המקומי עם סמארטפון משתלם, vivo V23, שמצליח להביא כמה אפשרויות של מכשירים מתקדמים לטווח המחיר זול. עם זאת, יש כמה פשרות. הסקירה המלאה

vivo V23. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
vivo V23/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אחרי Oppo, realme ו-OnePlus, מותג vivo הוא האחרון מבית BBK הסינית להיכנס לישראל. המותג מדורג במקום החמישי בשוק הסמארטפונים העולמי נכון ל-2021, והחברה הוציאה כבר 200 מיליון מכשירים ופועלת ב-60 מדינות.

בינתיים, vivo השיקו בישראל דגמים משתי סדרות, המיועדות שתיהן לפלחי שוק הביניים. רגע לפני ההשקה בשוק המקומי, לקחנו לבדיקה את הדגם מהסדרה הגבוהה - vivo V23, שנמכר ב-1,999 שקלים וכולל תמיכה בדור החמישי.

עיצוב ומסך

ה-vivo V23 מגיע במראה נוצץ במיוחד, בזכות גב זכוכית המזכיר מתכת בצבע אפור עם אפקט המשנה את הצבע שלו, כאשר התאורה נשברת עליו. בניגוד למכשירים אחרים בקטגוריה, המסגרת עשויה מאלומיניום ולא מפלסטיק, והוא עדיין לא שוקל יותר מדי - 179 גרם ועובי של 7.6 מ"מ בלבד.

כמו כן, לא תמצאו כאן מיגון מפני מים או אבק, אבל כן תמצאו כאן סוללה גדולה במיוחד בקיבולת של 4,200 מיליאמפר-שעה. בחלקו הקדמי של ה-vivo נמצא מסך בגודל 6.44 אינץ' מסוג AMOLED, עם שוליים יחסית עבים ותמיכה בקצב רענון של 90 הרץ. ראוי לציין שהמגרעת כאן אכן קטנה יחסית, ומכילה רק שתי מצלמות קדמיות (סלפי).

נמשיך לבסיס ה-V23, שם נמצא רמקול בודד, מגש כרטיס ה-SIM ושקע USB-C לטעינה, העברת נתונים וגם לצליל. vivo, כמו שאר היצרניות, זנחו את שקע האוזניות המסורתי. בדופן הימנית של הטלפון נמצא את מקשי עוצמת הקול ואת כפתור ההפעלה.

vivo V23. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסך בגודל 6.44 אינץ' מסוג AMOLED/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

המסך, ברזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים, נראה יותר מנהדר. הוא חד, ברור ועשיר בצבעים עמוקים. לא הספקנו אמנם לבחון אותו לעומקו, אבל משימוש יום-יומי רגיל - גם בשמש ישירה - המכשיר מספק חוויה באיכות גבוהה למי שיצפה בסרטונים, תמונות או סתם גלילה של הרשתות החברתיות.

ממשק וביצועים

המכשיר מגיע עם ממשק Funtouch OS 12 הביתי של vivo, המבוסס על אנדרואיד 12. גם כאן, מותקנות אפליקציות שלא ניתנות להסרה, אחת העובדות המרגיזות אותן קובעות לנו היצרניות הסיניות. בפועל, מערכת ההפעלה נוחה לתפעול והתצוגה מרהיבה, אך לא מדובר בחידוש יוצא דופן.

בגזרת הביצועים אפשר למצוא את מעבד דימנסיטי 920 של MediaTek, אליו מצטרף זיכרון של 8 גיגה-בייט (כולל הרחבה וירטואלית ל-12 גיגה-בייט באמצעות זיכרון מטמון), ואחסון של 256 גיגה-בייט. בפועל, מדובר במעבד המותאם לשוק הביניים, אבל לא נתקלנו בשום תקלה או שיהוי. המכשיר מצליח להריץ משחקים ותוכנות בעלי נפח כבד ללא כל בעיה ונכון הדבר גם למקרה של ריבוי משימות במכשיר.

vivo V23. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
כולל מעבד את המעבד דימנסיטי 920 של MediaTek/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לצלם ב-64 מגה-פיקסל? לא באמת

לצד עיצוב הפרימיום של ה-vivo V23, בגב הסמארטפון קיימות שלוש מצלמות - חיישן 64 מגה-פיקסל, עדשה רחבה בגודל 8 מגה-פיקסל ועדשת מאקרו בגודל 2 מגה-פיקסל לצילומים קרובים במיוחד של סנטימטרים בודדים מהאובייקט.

vivo V23. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שלוש מצלמות בגב המכשיר. vivo V23/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

באור יום תוצאות הצילום מוצלחות ואפילו חדות ואתם תהיו מרוצים, הבעיה מתרחשת כאשר אתם במקומות סגורים - איכות התמונה יורדת והגירעון ניכר. בנוסף, צילום באמצעות מצב "סופר מאקרו" מצליח להפתיע ולהפיק תמונות די סבירות.

ממשק המצלמה עשיר באפשרויות ונוח לתפעול, כאשר החלקה ימינה או שמאלה מאפשרת מעבר מהיר בין אפשרויות הצילום כמו מצב לילה, וידאו ודיוקן. מנגד, בין החסרונות שאפשר למצוא: הזום אופטי כפול 2 לא מושלם והתחושה שהחדות יורדת ונראית מריחה באובקייטים.

צילום עם ה-vivo V23. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-vivo V23/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-vivo V23. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-vivo V23/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-vivo V23. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-vivo V23/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום במצב "סופר מאקרו" עם ה-vivo V23. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום במצב "סופר מאקרו" עם ה-vivo V23/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

ה-vivo V23 נמכר ב-1,999 שקלים - מעט יקר יותר ביחס למתחרים בקטגוריה. מנגד, הוא מציג עיצוב פרימיום מלוטש ברמה גבוהה שלא רואים בכל מכשירי הביניים, מסך איכותי ותמיכה ברשת הדור החמישי. למעשה, אם אתם מחפשים סמארטפון בעיצוב יוקרתי, הטלפון הוא לא כלי העבודה העיקרי שלכם ואתם לא מחפשים את המצלמה הטובה ביותר בשוק הסמארטפונים - מדובר בבחירה מצוינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully