וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תפספסו: מחר לפנות בוקר - ליקוי ירח חלקי בישראל

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 22:01

מופע צללים: אם תרצו לצפות בליקוי, כדאי שתדעו שבשיאו בישראל הוא יכסה רק חלק קטן מהירח. פספסתם? הפעם הבאה שתוכלו לצפות בתופעה: אוקטובר 2023

ליקוי ירח. רויטרס
ליקוי ירח/רויטרס

האירוע האסטרונומי המשמעותי הראשון של 2022: מחר (שני) בשעה 05:28 לפנות בוקר, ייראה ליקוי ירח חלקי בשמי ישראל - מצב שבו כדור הארץ מטיל צל על הירח ומסתיר אותו מעינינו. למרבה הצער, הירח הליקוי בישראל יימשך כרבע שעה בלבד.

"מהארץ נראה רק דקות בודדות משלב הליקוי החלקי. וגם זה יהיה בערך בשעה 5:20 בבוקר יום שני", אומר משה גלנץ, ממצפה הכוכבים "שירת הכוכבים" בירוחם. "אם אתם במערב אירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה ורוב אפריקה, מצבכם יהיה הרבה יותר טוב וכדאי להתעדכן בפרטים לפי מיקומכם".

ד"ר יגאל פתאל, מנהל מצפה הכוכבים בגבעתיים, אמר בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה כי "השלב שבו יתחילו לראות צל על הירח, כאשר הירח נכנס לצל שמטיל כדור הארץ, יהיה בשעה 5:28. הירח ישקע בשעה 5:42. ככה שבישראל יראו רק את התחלת שלב הצל למשך כרבע שעה".

ליקוי ירח בצרפת - ינואר 2019. AP
ליקוי ירח/AP

"יש שלב מוקדם יותר שמתחיל בשעה 4:32. אבל זה שלב שבו כדור הארץ לא מסתיר את כל השמש מהירח ולכן קשה מאוד להבחין בזה בעין", הוסיף ד"ר פתאל. ליקוי ירח מתרחש אך ורק בירח מלא, כאשר השמש, הירח וכדור-הארץ שביניהם מיושרים בטור.

אם תפספסו את הליקוי הקרוב בגלל השעה המוקדמת בבוקר, כדאי שתדעו שב-28 באוקטובר 2023 ייראה בישראל ליקוי ירח חלקי, ואילו ליקוי הירח המלא הבא שנוכל לחזות בו יהיה רק ב-7 בספטמבר 2025.

  • עוד באותו נושא:
  • ליקוי ירח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully