וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגף התקשוב בצה"ל ערך האקתון לפיתוח פתרונות תוכנה לבעלי מוגבלויות

הקבוצה הזוכה פיתחה פלטפורמה אשר תכין אנשים על הרצף האוטיסטי לקראת מצבים חברתיים חדשים, כגון יציאה למספרה, סופר או קניון, ואשר יחוו את הסיטואציה בצורה וירטואלית לפני שיחוו אותה במציאות

מסלול הקצונה של אגף התקשוב בצה"ל ערך האקתון למציאת פתרונות תוכנה לעמותות וארגונים המטפלים בבעלי מוגבלויות ואנשים על הרצף האוטיסטי בחברה. ההאקתון נערך בחברת Dell Technologies אשר ארחו את קבוצות הפיתוח ולקחו חלק בצוות השיפוט.

בהאקתון אשר נערך בתאריך 11-12.5.22 ובמשך 26 שעות רצוף השתתפו 11 צוותים של צוערים אשר באים מרקע של עתודה (מהנדסי תוכנה, מחשבים, חשמל, תעשייה וניהול), מתחום הסייבר, Devops, תכניתנים ומיישמי ERP.

כל צוות קיבל בעיה מעמותה או ארגון אשר מטפלים בבעלי מוגבלויות שונות ממגוון דיסציפלינות; כנפיים של קרמבו, בית ספר לחינוך מיוחד על שם רונה רמון בנהריה, אקים, עמותת דגש, האקוטיזם, צהר הלב, יד לילד המיוחד ו- Rainbow League. הפרויקט פותח בהתאם לאפיון שנדרש ולאחרי ההאקתון במידה וימצא מתאים ישולב הפתרון הטכנולוגי בגוף או העמותה אשר הציבו את הבעיה.
הקבוצה הזוכה שאת שמות המפתחים לא ניתן לחשוף פיתחה פלטפורמה להדרכה והנגשה קוגנטיבית של מצבים חברתיים או חדשים לאוטיסטים, באמצעות סוגי מדיה מתקדמים כמו מציאות מדומה, סרטוני 360, ספרים דיגיטלים ועוד.

האקתון של דל. יחצ,
ההאקתון של DELL/יחצ

הפלטפורמה בשם Prepared נועדה לתת מענה על הצורך של אנשים (מבוגרים וילדים) על הרצף האוטיסטי להתכונן למצבים יום-יומיים המכילים קשיים לא צפויים, באמצעות פתרונות טכנולוגיים חדשניים המאפשרים ממש כמעט לחוות את הסיטואציה לפני שחווים אותה באמת וגם לקבל ליווי בדרך.

הפלטפורמה פתוחה למשתמשים - עמותות, פרטיים ובתי עסק המעוניינים להפוך נגישים לשתף בעצמם תכנים באתר כמו גם לצרוך תוכן בחינם. המוצר פותח בעקבות דרישה שעלתה מהורים לילדים אוטיסטים שמתקשים להתמודד עם סיטואציות "רגילות" כמו ביקור במספרה בסופר או בקניון ומעוניינים להכין אותם בצורה סיפורית -הדרכתית. כמו כן גם מבוגרים אוטיסטים זקוקים שכן הצורך להנגשת מצבים חוצה גילים.

בהאתקון בנתה הקבוצה אתר וערכו סרטון לדוגמה הממחיש את החוויה הקולית והוויזואלית אותה יחוו אנשים על הרצף של של יציאה לסופר.

בין שאר הפרויקטים שפותחו

  • Jesta-אפליקציה לבעלי מוגבלות שמיעה - מתממשקת עם השעון החכם, תזהה כאשר האדם בעל המוגבלות מעלה את קולו בלי לשים לב ותיצור רטט על מנת להעיר לו.
  • Wide - הורים לילדים על הרצף מתקשים למצוא מסגרות חברתיות עבורם, שמתאימים למגבלותם. עמותות רבות מנהלות הרשמות ידניות לחוגים במקרים אלו. היישומון מייעל טכנולוגית את התהליך ומאפשר הזנת אפיון הילדים, שיקלול הפרטים והצגת החוגים המתאימים והרלוונטיים ביותר לילד/ה.
  • אתר לפתרון בעית הבדידות והחוסר מעש של הילדים- אתר צ'אטים להכרת חברים על סמך תחומי עניין משותפים. האתר מאפשר לאדם על הספקטרום להוסיף מלווה שקט לשיחה שלו שיוכל לוודא שהוא לא חווה ניצול וגם לייעץ לו איך להתנהל בשיחה.
  • בלב שקט- אפליקציה שיודעת לזהות בעזרת דופק לפני התקף (בעזרת קריאת דופק משעון) בקרב ילד או נער אוטיסט ויודעת להקפיץ התראה לאחראי עליהם וכן לילד עצמו. בתוך האפליקציה ישנם כמה סוגי תכנים כדי להרגיע את הילד/בן נוער לפני או בזמן התפרצות וכן אופציה להתקשר מהר לאחראי.
  • Feelingo- פלטפורמה גנרית ליצירת תוכן למשחק שמטרתו ללמד ילדים על הספקטרום האוטיסטי להבין רגשות בצורה טובה יותר.
  • Gamebo- פלטפורמת משחקים מכוונת המיועדת לתת שיפור ביכולות המוטוריקה העדינה והיכולות הקוגניטיביות אצל בעלי מוגבלויות. בעלת מבחר שונה של משחקים מסוגות שונות בפיתוח עצמי, מבוססת על מחקרים בתחום מדעי המוח והפסיכולוגיה בשביל התפתחות מותאמת לרמת המוגבלות.
  • בצוות השיפוט השתתפו בין היתר ליאור פוני, מנכ"ל Dell Technologies, סתיו פרי, סמנכ"ל מכירות למגזר הציבורי ב- DELL, בכירים וקצינים בצה"ל, קצינת חינוך לוטם - חטיבה להתעצמות ותקשוב טכנולוגי מבצעי באגף התקשוב וההגנה בסייבר והמעצבת את הפעולה המבצעית של צה"ל בעידן הדיגיטלי ועוד.
  • כמו כן השתתף בהאקתון רימון טובין, סמנכ"ל הטכנולוגיות והחדשנות בפנגאה, שמסייעת לארגונים ממשלתיים ולחברות בכל העולם בתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית והיזם של "האקוטיזם", האקתונים טכנולוגיים שנועדו לייצר פתרונות לאתגרים אתם מתמודדים ילדים ובוגרים על הרצף. רימון הוא אבא של יובל אשר נמצא על הרצף האוטיסטי.
  • רימון טובין: "לטכנולוגיה בעידן הנוכחי יש כוח ויכולת להצעיד את העולם למקום טוב יותר, קשוב יותר ומקבל יותר. אנחנו בטוחים כי פתרונות טכנולוגיים לבעלי מוגבלויות ישלבו אותם טוב יותר בחברה ויסייעו לפתור את מרבית האתגרים איתם הם מתמודדים".
  • ליאור פוני, מנכ"ל Dell Technologies: "גאים לקחת חלק חשוב בפיתוח פתרונות טכנולוגיים שיסייעו בשילוב בעלי מוגבלויות בחברה. זהו גם נדבך חשוב בחזונה של Dell בארץ ובעולם. מתוקף תפקידנו כמובילים טכנולוגיים, מחובתנו לנצל את הידע והמומחיות שלנו ולפעול עבור עולם מקבל יותר".
  • עוד באותו נושא:
  • דל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully