וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Mute לעולם: מצאנו את אוזניות ביטול הרעשים הטובות ביותר

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 8:39

האוזניות קשת נטולות החוטים החדשות של סוני מספקות את הסחורה - ומציעות מקצה שיפורים משמעותי, כולל עיצוב חדש לחלוטין. כמו בדורות הקודמים שלא אכזבו, נראה שגם הפעם מדובר באוזניות הטובות ביותר בקטגוריה

אוזניות WH-1000XM5. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אוזניות WH-1000XM5/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

טיסות, חללי עבודה משותפים ותחבורה ציבורית: העולם סביבנו הפך לרועש יותר, ואנשים זקוקים למערכת שתדאג לנטרל את הרעש מסביב כדי שנוכל לתפקד כראוי. הצורך הזה, שרק הולך וגובר עם הזמן, הביא איתו בשנים האחרונות טרנד חדש - אוזניות עם מנגנון סינון רעשים אקטיבי. מי שמצליחה לבלוט בקטגוריה היא סוני, שנאבקת כבר שנים ב-Bose, ולאחרונה גם אפל.

לפני כשבועיים וחצי הכריזה סוני על הדור החמישי של אוזניות ה-Over-Ear (קשת) האלחוטיות שלה, עם השם הכי פחות מיתוגי WH-1000XM5, ודווקא בגלל זה אנחנו נקרא להן מעתה XM5. האוזניות החדשות כוללות עיצוב רענן, מערכת ביטול רעשים אקטיבית משופרת וסאונד משודרג, אך לא מביאות טכנולוגיה פורצת דרך - וזה לגמרי בסדר.

WH-1000XM5. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
כוללות עיצוב רענן, מערכת ביטול רעשים אקטיבית משופרת וסאונד משודרג/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

נוחות, עיצוב וכפתורים

לראשונה מזה מספר שנים, האוזניות של סוני מגיעות בעיצוב מינימליסטי ונקי יותר - כזה שלוקח השראה מהמתחרות Bose ואפל. לעומת הדגם הקודם, ה-WH-1000XM4, ב-XM5 סוני החליפה את קשת הרחבה בקשת דקה ומינימליסטית יותר, וזונחת את המבנה המתקפל, מה שגורם למארז הנשיאה שלהן להיות גדול יותר מבעבר.

באוזניה הימנית נמצא את שקע הטעינה (USB-C), כאשר בצידה החיצוני נמצא משטח מגע - שבדיוק כמו בדורות הקודמים נועד לשלוט במוזיקה ולהפעיל מחוות שונות באמצעות מגע. כך למשל, ברגע שתניחו את כף היד על האוזנייה הימנית הווליום של המוזיקה יונמך וביטול הרעשים יבוטל, ובעצם תוכלו לנהל שיחה ולהקשיב לסביבה. סווייפ למעלה ולמטה שולט בעוצמת השמע וטפיחה כפולה מפעילה או עוצרת את המוזיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אוזניות WH-1000XM5. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
סוני החליפה את קשת הרחבה בקשת דקה ומינימליסטית יותר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

באוזניה הימנית והעמוסה יותר - נמצא את נורית החיווי, ובצמוד, את כפתור ההדלקה והכיבוי של ה-XM5, שלחיצה ארוכה עליו גם תכניס אתכם למצב איתור קישורית בלוטות'. בנוסף, נמצא את כפתור ה-NC/AMB שיאפשר לכם להפעיל את מנגנון ה-Ambient Sound control ולעבור בין מצב של האזנה לסביבה, מצב טבעי או מצב סינון רעשי רקע.

WH-1000XM5 ו-WH-1000XM4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ה-WH-1000XM4 (מימין) וה-XM5/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עם המבנה החדש של האוזניות הכריות הפכו לגדולות יותר - ואיתן מגיע גם יתרון משמעותי: בזמן האזנה למוזיקה בעוצמה גבוהה יש גם פחות זליגה של מוזיקה החוצה.

בכל מקרה, גם בשימוש ארוך עם ה-XM5 (של יותר משעה) הן לא יצרו אי נוחות או לחץ מוגבר על הראש - דבר שקרה לי לא פעם עם אוזניות קשת אחרות. כמו כן, כמו בדור הקודם, ברגע שמורידים את האוזניות מהראש המוזיקה עוצרת לבד - וממשיכה באופן אוטומטי ברגע שמחזירים אותן.

WH-1000XM5 של סוני. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בזמן האזנה למוזיקה בעוצמה גבוהה יש פחות זליגה של מוזיקה החוצה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כפתור "השתק" לעולם וסאונד מרהיב

הדגם החדש משתמש באותו שבב ה-Q1N של החברה לסינון הרעשים מהדור הקודם של האוזניות, כולל שבב V1 שפותח על ידי סוני ומאפשר מצב "מיטוב סינון רעשים" באמצעות 8 מיקרופונים המושלבים באוזניות.

ברגע שמרכיבים את האוזניות מרגישים ניתוק מוחלט מהסביבה וביקום עצמאי משלכם - גם אם אתם בעבודה, ברכב, ברכבת או במטוס. עד כמה ביטול הרעשים עוצמתי? ברגע שהפעלתי את המוזיקה לא הבחנתי במה מתרחש מסביבי, לא ידעתי אם מישהו קורא לי ולא שמעתי אפילו את רעשי ההקלדה בלפטופ.

החלק המפתיע מתרחש ברגע שמורידים אותן מהאוזניים - כשהעולם חוזר להתנגן בפול-ווליום. עם זאת, על אף ההבטחה של סוני, לא ניכר שיפור משמעותי במיוחד בסינון הרעשים בהשוואה לדור הקודם - וזה לגמרי בסדר.

אוזניות WH-1000XM5. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הדגם החדש משתמש באותו שבב ה-Q1N של החברה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

באשר לסאונד, ה-XM5 מפיקות את הסאונד הטוב והמשובח ביותר שיצא לי לשמוע אי-פעם: יש להן באסים חזקים ועוצמתיים, הצלילים הגבוהים ברורים, חדים ונקיים ללא עיוותים ולא צריך להגביר את הווליום כדי ליהנות מהמוזיקה. למעשה, סביר שרוב מי שיאזין למוזיקה באוזניות הללו ירגיש באולפן פרטי ויופתע לטובה - גם מהצלילים וגם מסינון הרעשים.

אפליקציה ואיכות שיחה

לא כדאי שתוותרו על האפשרות הזאת: באמצעות האפליקציה (זמינה גם ל-iOS וגם לאנדרואיד) והמערכת המובנת בה (Adaptive Sound Control), תוכלו לשלוט על האוזניות בצורה חכמה יותר ולקבוע את רמת סינון הרעשים באופן ידני - אפילו בהתאם למיקום שאתם נמצאים בו - למשל אם אתם בבית, בעבודה או ברכב.

באמצעות האפליקציה ניתן להגדיר את אפשרות ה-‎360 Reality Audio, שמספקת חווית מוזיקה הנשמעת כאילו היא מנוגנת מכל צדדיו של המאזין בהופעה חיה או באולפן ההקלטות (באפליקציות מסוימות).

כמו כן, ניתן לראות את מצב הטעינה של האוזניות ולשנות את האקוולייזר - לקבוע אילו תדרים יוגברו ואילו יונמכו ואפילו לדמות כאילו אתם נמצאים באצטדיון. בנוסף, ניתן להפעיל את האפשרות "Speak to Chat", שמשהה את המוזיקה באופן אוטומטי כאשר היא מזהה דיבור - וממשיכה אותה לבד.

אוזניות WH-1000XM5. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אוזניות WH-1000XM5/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

באשר לאיכות השיחה, בדור הנוכחי סוני שיפרה את אלגוריתם הבינה המלאכותית (AI) להפחתת רעש בשיחות, מה שמספק שדרוג ניכר בהשוואה לדור הקודם. בבדיקה שעשיתי האוזניות הצליחו מעט לעמעם את רעשי הרקע של הסביבה ולהתמקד בקול שלי, אך כמובן שבמקומות שקטים יותר, איכות השיחות מוצלחת אפילו יותר ולא היו תלונות של הצד השני בשיחה.

בשורה התחתונה

ה-WH-1000XM5 נמכרות במכירה מוקדמת ב-1,590 שקלים ויגיעו לחנויות בישראל בחודש הבא ביבוא רשמי של ישפאר. הן מציעות עיצוב אלגנטי ויפה, סאונד מרהיב, סינון רעשים אקטיבי שעובד היטב ולמעשה מדובר באוזניות האלחוטיות הטובות ביותר בקטגוריה. מחפשים דרך להשיג קצת שקט בסביבה רועשת? נראה שמדובר בפתרון הטוב ביותר עבורכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully