וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוץ החימוש לבינה המלאכותית

ענת דאדי-רמתי, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

1.6.2022 / 12:26

עתיד האנושות יושפע בדרכים רבות מהבינה המלאכותית. מדינות וחברות נמצאות במרוץ מתמיד להעצים את יכולותיהן בתחום, מתוך הבנה שהוא ייתן להן כוח ושליטה

כשהייתי בת 12, קראתי את ספר המדע הבדיוני הראשון שלי, "אני רובוט" של אייזק אסימוב ומאז נשאבתי לז'אנר הזה. שנים מאוחר יותר, כשצפיתי בסרט "דו"ח מיוחד", הבנתי את המשמעות האמיתית של הבינה המלאכותית. הבנתי את הכוח שהיא טומנת בחובה, בהשפעה על גורל האנושות ועל איך יראה העולם.

כיום, יישומי הבינה המלאכותית, או בקיצור - AI (Artificial Inteligence), משמשים אותנו לדברים יום-יומיים. בעזרתה, פייסבוק יודעת לתייג אותנו אוטומטית בתמונות, ספוטיפיי מייצרת לנו פלייליסטים לפי העדפותינו ו"השותף הפיננסי" יודע לעזור לנו להימנע ממינוס בחשבון.

היישום הבא שכולם מחכים שיסיים את שלב הניסויים, הוא כמובן רכב אוטונומי שמסוגל לנהוג מעצמו, תוך שהוא נזהר מנהגים אנושיים, שלא תמיד מקבלים החלטות נכונות בכביש. אבל המימוש המסקרן והמסוכן יותר הוא בעולמות הצבאיים והביטחוניים.

אינטליגנציה מלאכותית. ShutterStock
המימוש המסקרן והמסוכן יותר הוא בעולמות הצבאיים והביטחוניים/ShutterStock

בעל הבינה הוא בעל הכוח

בדומה לכוח הכלכלי והטכנולוגי שצוברות מדינות וחברות ומאפשר להן להשפיע על מלחמות, גם בתחום ה-AI מתקיים מרוץ חימוש. ברור לכולנו שבמלחמה העתידית, מי שיהיה לו AI חזק יותר, יהיה זה שינצח.

דמיינו, למשל, "רובוקופים" חסינים שנלחמים בשדה הקרב מול חיילים בני אנוש. כבר הזהרתי שאני מאמינה בסרטי מדע בדיוני שיגשימו את עצמם? כך או אחרת, לא צריך רק לצפות בסרט ולדמיין. היכנסו ליוטיוב וחפשו את הרובוטים של Boston Dynamics.

הכוח של סין

סין היא אחת המדינות שחותרת בכל כוחה לעליונות בתחום ה-AI. המדינה גיבשה לעצמה אסטרטגיה סדורה, תוך השקעה של עשרות מיליארדי דולרים. המטרה המוצהרת של המדינה, להוביל עד 2025 פריצות דרך חשובות בתחום הבינה המלאכותית, ועד 2030 להיות המובילה העולמית בתחום.

בשביל לעשות את זה צריך, בין השאר, להאיץ את היכולת הטכנולוגית של השבבים ואת הביצועים של מחשבי העל. במאמר שפירסמו חוקרים מחברת עלי באבא הסינית, הם ציינו שהצליחו לשפר את הביצועים של יישומי AI פי 1,000 ממה שהיה אפשר עד כה.

אם המחקר יבשיל לכדי יישום מעשי, סין תעשה קפיצות משמעותיות קדימה, תגשים את היעד שלה ותהפוך למעצמה העולמית הבאה.

ענת דאדי-רמתי, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully