וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטיוב נגד פוטין: החברה חסמה יותר מ-9,000 ערוצים פרו-רוסים

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 9:05

נוק אאוט לתעמולה הרוסית: ענקית הווידאו הסירה יותר מ-70 אלף סרטונים המזוהים עם הקרמלין, כאשר כמה מהם התייחסו לפלישה כ-"משימת שחרור". בכיר בחברה: "מה שקורה באוקראינה הוא אירוע אלים גדול"

יוטיוב. ShutterStock
יוטיוב/ShutterStock

יוטיוב הסירה יותר מ-70,000 סרטונים ויותר מ-9,000 ערוצים הקשורים למלחמה באוקראינה "בשל הפרה של הנחיות הקהילה", כולל הסרה של סרטונים שהתייחסו לפלישה כ-"משימת שחרור" - כך לפי דיווח ב"גרדיאן". לענקית הווידאו יש קהל עצום ברוסיה והיא כבר זמן רב פלטפורמה פופולרית הן עבור האופוזיציה למשטר והן עבור התקשורת הרוסית הרשמית הכפופה לממשל.

גוגל, החברה-האם של יוטיוב, לא מסרה יותר מדי פרטים בנושא שהפיצו דיסאינפורמציה בנוגע לפלישה הרוסית, אך ציינה כי אחד מהערוצים קשור לעיתונאי ומגיש הטלוויזיה ולדימיר סולובייב - שנמנה עם תומכי הקרמלין.

"יש לנו מדיניות לאירועים אלימים גדולים והיא חלה על דברים כמו הכחשת השואה והטבח בבית הספר היסודי סנדי הוק. וכמובן, מה שקורה באוקראינה הוא אירוע אלים גדול", אמר ניל מוהאן, מנהל המוצר הראשי של יוטיוב בתגובה ל"גרדיאן". "בעקבות כך, יישמנו את המדיניות הזו כדי לנקוט בפעולה חסרת תקדים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 19 פברואר, 2022. רויטרס
חלק מהסרטונים התייחסו לפלישה כ-"משימת שחרור"/רויטרס

כתוצאה חלקית מפעולותיה, יוטיוב ראתה עלייה משמעותית במספר האנשים באוקראינה, פולין ורוסיה שצורכים תוכן אמין ומדויק על הסכסוך. באוקראינה, למשל, תוכן חדשותי על הפלישה הניב יותר מ-40 מיליון צפיות. "האחריות הראשונה וכנראה העליונה ביותר היא לוודא שאנשים שמחפשים מידע על האירוע הזה יוכלו לקבל מידע מדויק, איכותי ואמין ביוטיוב", מסר מוהאן ל"גרדיאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully