וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: החללית של נאס"א תיעדה ליקוי ירח מהחלל

עודכן לאחרונה: 24.5.2022 / 10:55

מזווית אחרת: החללית "לוסי" של נאס"א שבדרכה לאסטרואידים הטרויאניים, הצליחה לצפות בליקוי הירח שחווינו לפני כשבועיים - מזווית קצת אחרת של 100 מיליון קילומטר מכדור הארץ

לפני כשבועיים אירוע ליקוי ירח (בסוף השבוע של ה-15-16 מאי). מלבד תושבי כדור הארץ, לליקוי הזה הייתה צופה אחת נוספת, קצת פחות שגרתית - החללית "לוסי" של נאס"א, שצפתה בו ממרחק של 100 מיליון קילומטר, כ-70% המרחק בינינו ובין השמש. "לוסי" צפתה בליקוי באמצעות מצלמת האבחנה הגבוהה הפאנכרומטית שלה.

החללית של נאס"א "ראתה" כיצד כדור הארץ מטיל את צילו על הירח, כך שנראו לחללית ממש כמו שני פנסי מכונית, אם הייתם צופים בהם ממרחק של 400 מטר. בסרטון קצרצר ששחררה נאס"א, ניתן לראות את כדור הארץ בצד אחד של התמונה, עם תנועת הציר שלו, והירח בקצה התמונה השני, תוך שהוא נעלם מהנוף בהיכנסו לצל כדור הארץ.

הסרטון, שנמשך שניות בודדות, מייצג זמן תצפית של שלוש שעות בידי החללית, ב-16 במאי. התצפית של "לוסי" הסתיימה עוד לפני שהירח הספיק להגיח מתחת צל כדור הארץ.

"לוסי" שוגרה באוקטובר 2021, וכעת נעה בחזרה לכיוון כדור הארץ, כדי ליצור לעצמה תנועת קלע מסייעת, שתקרה ב-16 באוקטובר השנה, במסעה אל האסטרואידים הטרויאניים, המקיפים את כוכב הלכת נפטון שבקצה מערכת השמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully