וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרוג משמעותי למתחילים: בדקנו את הרחפן החדש של DJI

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 8:34

איכות צילום מצוינת, זמן טיסה ארוך ושלט חכם שחוסך את הצורך בסמארטפון: הרחפן הקומפקטי החדש של DJI מגיע עם חבילה טכנולוגית שלא מביישת גם רחפנים מקצועיים. לקחנו אותו לסקירה - והופתענו

צילום עם ה-DJI Mini 3 Pro/ינון בן שושן

יצרנית הרחפנים הגדולה בעולם DJI השיקה לאחרונה את ה-DJI Mini 3 Pro (RC), הרחפן הקומפקטי שלה - ואנחנו כבר זכינו להטיס אותו בשבועיים האחרונים, רגע לפני שהוא נוחת על המדפים. ה-DJI Mini 3 Pro (RC) מצויד בלא מעט יכולות מתקדמות של אחיו הגדולים, ומספק תמורה טובה למחיר (3,899 שקלים ביבוא של חברת בנדא) - כולל מסך מובנה בגודל 5.5 אינץ' החוסך את הצורך בשימוש בסמארטפון.

DJI Mini 3 Pro (RC). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מצויד בלא מעט יכולות מתקדמות של אחיו הגדולים. DJI Mini 3 Pro/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

תעודת זהות

ה-DJI Mini 3 Pro (RC) ממוצב מתחת ל-Mavic Air, הרחפן המתקפל הבסיסי למתחילים, ומתומחר בהתאם. במצב מקופל הוא נכנס היטב בכל תיק, וקל להתנייד אתו ממקום למקום. משקל של 249 גרם הופך אותו לנוח במיוחד לנשיאה ואינו דורש רישיון או רישום ברוב המדינות.

יש לו טווח טיסה (שידור) מוצהר של עד כ-3 ק"מ, זמן טיסה של עד 47 דקות (בתנאי מעבדה ותנאים אופטימליים). הסיבה לטווח המוגבל יחסית של האייר הוא שיטת השידור שלו: הוא נשלט על ידי קישורית WiFi במקום על תדרי רדיו מסורתיים, כמו אחיו הגדולים.

הדגם שבדקנו, Mini 3 Pro (RC), בשונה מהדגמים הזולים, מגיע עם שלט הכולל מסך אינטגרלי בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD שמגיע לבהירות ממוצעת של 1000 nits. התצוגה הבהירה בשימוש לאורך זמן מאפשרת זמן מסך אופטימלי מחוץ לבית כאשר פרטים מוצללים מתבהרים באופן אוטומטי אפילו מתחת לשמש ישירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הרחפן DJI Mini 3 pro (RC). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
משקל של 249 גרם הופך אותו לנוח במיוחד לנשיאה ואינו דורש רישיון או רישום ברוב המדינות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חיבור

תהליך החיבור הראשוני קצת ארוך וידרוש מכם להפעיל את בקר השליטה החכם של הרחפן (הג'ויסטיק), לעדכן את התוכנה (שכוללת עדכון מפות ואזורי הטסה) - פלוס כמה לחיצות על הרחפן. בקיצור, אל תבנו על לפתוח את הקופסה ולהתחיל להטיס מיידית ותפנו לתהליך לפחות 10 דקות.

מה עוד כדאי שתדעו? באזורים שאסורים לטיסה המפה לא תאפשר לכם להטיס את הרחפן יותר מ-50-60 מטרים מעל פני הקרקע, ולפני ההטסה הראשונית כדאי ללמוד את הכפתורים, את התפריטים בממשק המשתמש ואת מצבי הצילום השונים. מניסיון: זה יחסוך לכם זמן ודאגה כשהרחפן בגובה רב. פרטים נוספים באתר ניתן למצוא באתר רשות התעופה האזרחית (כאן).

DJI Mini 3 Pro (RC). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
משקל של 249 גרם הופך אותו לנוח במיוחד לנשיאה ואינו דורש רישיון/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

צילום

הגענו לנקודה הכי מפתיעה ברחפן הקומפקטי של DJI: כשסקרתי את הדור הראשון של הרחפן לפני כשנתיים וחצי, ונקרא אז DJI Mavic Mini, הפרט שהכי איכזב אותי היה איכות הצילום הירודה. הבטיחו 2K וקיבלתי סרטונים שרופים ומעט מגורענים.

ב-DJI Mini Pro 3 המצב שונה לחלוטין (תכף נגיע לזה), אבל קודם קצת פרטים יבשים: החיישן עצמו מצלם תמונות בגודל 48 מגה-פיקסל עם תמיכה בצילום וידאו ב-4K ב-60 פריימים בשניה. באופציית צילום בהילוך איטי הוא מצלם ברזולוציית Full HD ב-120 פריימים בשניה.

כמו בכל שאר הרחפנים היקרים של היצרנית הסינית, ה-DJI Mini Pro 3 מצויד במייצב תמונה (גימבל) של 3 צירים, שכצפוי מצליח לספק וידאו יציב במיוחד - גם ברוחות חזקות בגובה רב. לחובבי הסושיאל, תשמחו לדעת שניתן לצלם סרטונים לאורך - לרילס, סטורי או טיקטוק - באמצעות סיבוב של עדשת המצלמה.

אז איכות הצילום? בהתחשב במחירו ובגודל שלו התוצאות הן פנומנאליות - למעט במקרים של תאורה חלשה, הסרטונים יצאו באיכות מצוינת ללא ריצודים, גרעונים או תזוזות לא רצוניות. החיישן התמודד נהדר גם עם שמש ישירה ולא שרף את האזורים שסבלו מתאורת יתר. מנגד, תמונות הסטילס נראות כמו עוד צילומים שנלקחו מסמארטפון סטנדרטי.

פתח תקווה. צילום עם ה-DJI Mini 3 Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
לא מדהימות, אבל גם לא מאכזבות: צילום עם ה-DJI Mini 3 Pro/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הרחפן. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תמונות הסטילס נראות כמו עוד צילומים שנלקחו מסמארטפון סטנדרטי. תל אביב מלמעלה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אפשר לצלם גם לאורך:

שליטה וזמן סוללה

למרות הגודל הזעיר שלו, ה-Mini Pro 3 מגיע עם מגוון פיצ'רים שלא מביישים גם רחפנים מקצועיים ויקרים יותר, עם יכולת להתמודד עם במשבי רוח: יש לו מדחפים גדולים יותר, הטיית גוף אווירודינמית, חיישנים מתקדמים להימנעות ממכשולים ופיצ'ר ה-FocusTrack - המאפשר לעקוב אחר האובייקט.

עם שחרור הרחפן לאוויר הוא מזמזם כלהקת צרעות, ולמרות מידותיו הקטנות הוא שומר על יציבות גם במשבי רוח חזקים יחסית. במצב רגיל הוא טס במהירות של כ-25-30 קמ"ש, בעוד שבמצב ספורט הוא מסוגל להגיע למהירות של כ-65 קמ"ש - אך לא מתאים למטיסים מתחילים וצריכת הסוללה גבוהה יותר.

מצב טיסה נוסף מכונה Cinema, ושומר על תנועה חלקה ועדינה יותר של העדשה, תוך טיסה רגועה יותר. כפתור אחר שכדאי להכיר הוא Home ("חזרה לבית"), שיחזיר את הרחפן באופן אוטומטי באמצעות ה-GPS המובנה.

DJI Mini 3 Pro (RC). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מצויד במייצב תמונה (גימבל) של 3 צירים, שכצפוי מצליח לספק וידאו יציב במיוחד. ה-DJI Mini 3 Pro/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כאמור, הרחפן הזעיר מאובזר בחיישני מכשולים שאמורים למנוע התנגשות כואבת (בכיס, בעיקר) - ועושים עבודה מצונית. בזמן הבדיקה שלנו הרחפן עקף באלגנטיות ובקלות עצים, עמודי תאורה וכבלי חשמל, ו"זרק" את עצמו הצידה בצורה די מחושבת, גם במצב מעקב אחרי המשתמש בתנועה (FocusTrack) שעובד בצורה פשוט פנומנלית.

כמו שכתבנו למעלה, זמן ההטסה של הרחפן החדש התארך משמעותית ל-47 דקות במקום 34 דקות בדור השני. בפועל הצלחתי להגיע לקצת יותר מחצי שעה של הטסה בתנאים אופטימליים, עם מעט מאוד רוח. הפתרון למי שרוצה לקבל זמן הטסה גדול יותר - לקנות סוללות נוספות.

ה-DJI Mini 3 Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
זמן ההטסה של הרחפן התארך משמעותית ל-47 דקות במקום 34 דקות בדור השני/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שלט חכם - וענק

בניגוד לשלטים האחרים בקטגוריה שמחזיקים בסמארטפון, השלט החכם מגיע עם מסך מובנה גדול וברור (5.5 אינץ') שמאפשר לצפות בצורה מצוינת במה שהמצלמה של הרחפן תופסת. פיצ'ר נוסף שאהבנו הוא כפתור הצילום (כן, זה נשמע שטותי אבל בהחלט מתבקש) שנמצא בחלקו הימני העליון של השלט ומשדרג את חווית השימוש.

האחיזה בשלט נוחה והכפתורים די ברורים (לוקח מעט להתרגל לכיוונים, כמו בכל מוצר). עוד אהבנו גם את האפשרות לפרק את מקלות הג'ויסטיק ולאחסן אותם במקום ייעודי בגוף השלט, לצד האפשרות לתכנת שני כפתורים, C1 ו-C2, שנמצאים בחלקו האחורי של השלט, ולבחור איזו פעולה יבצעו.

שלט ה-RC של ה-DJI Mini Pro 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסך מובנה גדול וברור בגודל 5.5 אינץ'/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
שלט ה-RC של ה-DJI Mini Pro 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
פיצ'ר נוסף שאהבנו הוא כפתור הצילום/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

ה-DJI Mini 3 Pro (RC) מציע חבילה מצוינת למטיסים חובבים שרוצים להיכנס לתחום, ועייפו מרחפנים זולים מעליאקספרס שמספקים איכות צילום סבירה במקרה הטוב - ומתרסקים בפתאומיות במקרה הרע. הוא מספק איכות צילום מצוינת, שליטה נהדרת וחוויה יותר מנפלאה.

מנגד, המחיר המעט יקר (3,900 שקלים) לא מתאים לכל כיס, ואולי אפשר להסתפק בגרסה עם השלט הסטנדרטי במחיר של 3,400 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • DJI
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully