וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרטיסי טיסה ועד לפנקס חיסונים: העתיד על פי גוגל

תומר גליק, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 11:35

הטלפון שלנו יחליף לחלוטין את הארנק, יאפשר לנו לטייל בכל חנות בעולם, ולסרוק כל פריט שנמצא סביבנו

במשך שעתיים הציגה גוגל את החידושים שלה לשנה הקרובה, באירוע הפתיחה של כנס המפתחים Google I/O: שעון, טלפון, טאבלט, אוזניות וכמובן פיצ'רים חדשים בחיפוש ובסייענית הקולית. אבל החידושים החשובים יותר, ואלה שישנו את כללי המשחק בעיני, הם דווקא בתחום השירותים.

הטלפון הוא הארנק - Google Wallet גוגל כבר שנים רוצה להחליף את הארנק הפיזי שלנו. עד כה, שירות גוגל Pay ייתר את הצורך בכרטיסי אשראי פיזיים, ואִפשר גם לשלם במגע, באמצעות האפליקציה של גוגל וגם באפליקציות צד ג' - כמו bit.

כעת, גוגל מציגה את הצעד הבא בתחום הזה. באפליקציה המשודרגת, נוכל להחזיק גם כרטיסי טיסה, כרטיסים להופעות, כרטיסי חבר במועדונים שונים, תעודת מזהה ואפילו פנקס חיסונים - למי שירצה. מה שהכי משמח בבשורה הזאת, הוא שאנחנו בישראל נהיה בין 40 המדינות הראשונות שיקבלו את השדרוג הזה.

גוגל פיקסל 6 פרו. ShutterStock
גוגל פיקסל 6 פרו/ShutterStock

למצוא פריטים סביבנו - Scene Exploration

נניח שראיתם מישהו ברחוב עם נעליים שאתם ממש חייבים להשיג, או כל דבר אחר, כלי ה-Multi Search של גוגל יאפשר לכם לצלם את הפריט ואפילו להוסיף את צמד המילים "קרוב אלי" לחיפוש - ומיד תקבלו תוצאות איפה תוכלו להשיג אותו.

יש שימוש מלהיב אפילו יותר, בעיני, בכלי החדש: הגעתם לסופר-פארם לקנות שמפו. אתם מחפשים את האחד הספציפי מאוד, שמכיל תוספת ויטמין B. האפליקציה תאפשר לכם לסרוק את כל המדף, תקטלג את כל המוצרים שהיא רואה ותסמן לכם את האחד הזה.

העולם בתלת ממד - Immersive View

המוצר הזה משלב יכולת חדשה מדהימה באפליקציית המפות של גוגל, עם מציאות רבודה.

טיילתם בעולם וצילמתם מקומות עם הטלפון? חלקכם גם שיתף את התמונות האלה ברשת? גוגל שילבה את כל התמונות האלה ביחד ויצרה חוויה דיגיטלית עשירה שמאפשרת לנו לסייר בכל מקום בעולם - כולל בתוך מבנים, ובכל מזג אוויר. השיפור הכי מלהיב הוא היכולת לשלב מידע מאפליקציות צד ג', כך שאפשר יהיה למשל להיכנס לתוך מבנים מסוימים ולחוות גם שיטוט בתוך מבנים ולא רק ברחוב.

ומה אפשר לעשות עם כל זה?

בזכות כל המידע הזה, אני יכול לדמיין את הטיול הבא עם בת זוגי. בשילוב היכולות האלה, אפשר לפתח אפליקציה לניווט בחנות Primark בחו"ל לפני שהם מגיעים אליה, למשל, וממש לראות את כל המדפים. כשנגיע לחנות, תהיה גם אפליקציה שבה סורקים את החולצות בתצוגה, או אפילו אלה שלקוח הניח בצד והתחרט - כדי לקבל עוד פרטים עליהן או המלצות למוצרים דומים. בקופה נוכל לשלם, כמו עכשיו, על הפרטים, אבל גם לקבל הנחה דרך כרטיס חבר המועדון שלנו. או בשורה התחתונה - נוכל לחסוך המון זמן על שוטטות בחנויות ויותר על הקולינריה בחו"ל. וזו רק ההתחלה.

תומר גליק, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים
  • עוד באותו נושא:
  • google

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully