וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א הצליחה לתעד את רעידת האדמה הגדולה ביותר שנרשמה על פני המאדים

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 22:28

הנחתת של נאס"א InSight, שמשוטטת על פני מאדים מאז 2018 במטרה לחקור את פנים הכוכב, בקרוב תפסיק את פעילותה כי הלוחות הסולאריים הנדרשים לטעינת הסוללה שלה התכסו באבק הכוכב האדום. בינתיים, היא הספיקה לתעד רעידת אדמה עוצמתית

מי קרח בקוטב הצפוני בכוכב מאדים. אלמנטים של תמונה זו סופקו על ידי נאס"א. Pike-28, ShutterStock
מי קרח בקוטב הצפוני בכוכב מאדים. אלמנטים של תמונה זו סופקו על ידי נאס"א/ShutterStock, Pike-28

הנחתת InSight (אינסייט) של נאס"א המשוטטת במאדים, כוסתה בשכבה עבה של אבק, כך לפי תמונת הסלפי האחרונה ששיגרה האבק, המכסה את הפאנלים הסולאריים שלה ומונע ממנה להיטען, כנראה גם יביא לקץ חייה ולמשימתה האחרונה, הודיעה השבוע סוכנות החלל האמריקאית.

עוד לפני ש-InSight תיכנס לשנת החורף שלה (בנאס"א מקווים שאולי עוד תימצא דרך לנער את האבק מהפאנלים, ולכן משמרים מעט מחיי הסוללה שעוד נותרו), היא הספיקה לתעד את רעידת האדמה הגדולה ביותר שנרשמה על פני המאדים בתחילת החודש, בעוצמה 5. InSight תיעדה באמצעות הססמומטר למעלה מ-1,300 רעידות על פני הכוכב האדום, שהתרחשו גם מאות קילומטרים ממנה.

הנחתת InSight מכוסה באבק:

כרגע הנחתת, המונעת בכוח השמש, פועלת רק בעשירית מהקיבולת של סוללת ה-5,000 וואט/שעה שלה. InSight נחתה על פני המאדים ב-2018, במטרה להבין טוב יותר את פנים הכוכב. המידע שאספה חיוני לחקר הכוכב האדום, אבל הנחתת שכבר כוחה לא עמה, תרתי משמע, תפסיק את פעילות החקר המדעי שלה, כדי לשמר את מעט הכוח שעוד נותר.

המידע ש-InSight אספה חשף פרטים חדשים על מאדים וליבת הכוכב, השכבות הפנימיות וקליפתו. היא גם תיעדה מזג אוויר, וניתחה את שאריות השדה המגנטי שפעם התקיים על מאדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully