וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה המקסיקנית הראשונה תטוס לחלל בעזרת ג'ף בזוס

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 12:38

קטיה אקזרטה תהיה האישה המקסיקנית הראשונה לטוס לגבול החלל במשימה הקרובה של בלו אוריג'ין. אקזרטה, מהנדסת חלל, עבדה במשימות נאס"א למאדים ונאלצה להילחם בסטיגמות כל חייה, היא מספרת

קטיה אקזרטה. Space for Humanity,
קטיה אקזרטה/Space for Humanity

חברת החלל של בזוס, בלו אוריג'ין, בקרוב תשגר את משימתה החמישית לחלל, ותיקח ששה נוסעים לטיסה של 11 דקות בקו קרמן - הגבול המדומה בו מתחיל החלל, 100 קילומטרים מעל פני הים. בין הנוסעים תהיה קטיה אקזרטה, ילידת מקסיקו, שהיא גם מהנדסת בנאס"א. אקזרטה תהיה האישה המקסיקנית הראשונה בחלל.

אקזרטה, ילידת גוודלאחרה שבמקסיקו, עבדה בחמש משימות שונות של נאס"א, ביניהן המשימה של הנחתת Perseverance, והיא גם מנחה של סדרת יוטיוב בשם "נטפליקס בחיים האמיתיים" ובעלת פינה בתוכנית של CBS.

היא מספרת בראיון ל-Business Insider כי היא נתקלה בהרבה מכשולים בדרכה בתעשיית החלל, בשל מינה וארץ המוצא שלה. "הייתי צריכה ממש לשמור דברים בסוד, כי ברגע שאמרתי משהו כמו 'אני רוצה להיות מהנדסת', 'אני רוצה לעבוד בנאס"א', 'אני רוצה לטוס לחלל', כל מה ששמעתי מסביב היה 'לא, את לא יכולה לעשות את זה'."

השיגור של בלו אוריג'ין. AP
שיגור משימה של בלו אוריג'ין. ארכיון/AP

אקזרטה מספרת שממש נתקלה בעוינות כלפיה, בשל היותה אישה מקסיקנית. "אנשים היו מאוד ישירים ואמרו לי דברים כמו - 'את לא שייכת לכאן', 'את לא אמורה להיות כאן', 'שכרו אותך רק כי את אישה, רק בגלל זה את כאן' ".

היא מאמינה שנשים רבות עוזבות את הקריירה שלהן בתחומי החלל, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה (ראשי התיבות STEM באנגלית), בגלל סביבה רעילה ולא מסבירת פנים, והיא רוצה לשנות זאת. הטיסה שלה אל גבול החלל היא חלק מהניסיון לשנות את היחס הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קטיה אקזרטה. Space for Humanity,
"אנשים היו מאוד ישירים ואמרו לי דברים כמו – 'את לא שייכת לכאן". קטיה אקזרטה/Space for Humanity

אקזרטה זכתה במושב בחלל "שפארד" דרך קרן בשם "חלל למען האנושות", מלגה אליה הגישה מועמדות עוד ב-2019, ונבחרה מתוך אלפי אנשים שהגישו מועמדות. אקזטרטה נבחרה בשל היותה "מנהיגה חדורת מטרה".

כשיגיעו הנוסעים של "שפארד" לקו קרמן, הם ישחררו את חגורות הבטיחות שלהם, ויוכלו לחוות חוסר כבידה במשך 3 דקות. אקזרטה אמרה שהיא מתכננת לבלות את הזמן הזה בצפיה דרך החלון - שכן החוויה לא זרה לה ממדמי חוסר כבידה על כדור הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully