וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בעמק הסיליקון: שריל סנדברג, מספר שתיים בפייסבוק - פורשת

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 23:37

אחרי 14 שנים: יד ימינו של המנכ"ל והמייסד פורשת מהחברה. בפוסט פרידה בפייסבוק כתבה: "הגיע הזמן עבורי לעבור לפרק הבא בחיי". צוקרברג נפרד: "שמח שיש לי אותך לצידי בתור חברה לחיים"

שריל סנדברג. GettyImages
שריל סנדברג/GettyImages

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של מטא (פייסבוק לשעבר) ואחת הנשים החזקות בעמק הסיליקון, הודיעה הלילה (רביעי) על פרישתה מהחברה אחרי 14 שנה. סנדברג היתה מעורבת בכל ההחלטות החשובות ושימשה למעשה כיד ימינו של מייסד ומנכ"ל החברה מארק צוקרברג.

סנדברג פרסמה פוסט פרידה ארוך בפייסבוק, וסיפרה על תחילת דרכה ברשת החברתית וכיצד הכירה לראשונה את צוקרברג, כשהוא בחור צעיר בן 23 בלבד: "כשהגעתי לפייסבוק חשבתי שהאינטרנט הוא מקום אנונימי לחיפוש תמונות מצחיקות. האמונה של מארק שאנשים ישימו את האני האמיתי שלהם באינטרנט כדי ליצור קשר עם אנשים אחרים הייתה כל כך מהפנטת".

"14 שנים מאחור יותר, הגיע הזמן שאכתוב את הפרק הבא בחיי. אני עדיין לא בטוחה מה העתיד צופן לי, אבל אני יודעת שאתמקד יותר בקרן ובעבודה הפילנתרופית שלי, שחשובה לי יותר מאי פעם בהתחשב בכמה הרגע הזה קריטי עבור נשים", הוסיפה סנדברג.

שריל סנדברג ומארק צוקרברג. GettyImages
מארק צוקרברג ושריל סנדברג/GettyImages

בפוסט פרידה בפייסבוק, כתב מארק צוקרברג בין היתר: "זה סופו של עידן. לאחר 14 שנים חברתי הטובה ושותפתי שריל סנדברג פורשת. כששריל הצטרפה אלי ב-2008, הייתי רק בן 23 ובקושי ידעתי משהו על ניהול חברה. אני אתגעגע ללעבוד לצידך בכל יום אבל אני שמח שיש לי אותך לצידי בתור חברה לחיים. תודה לך על כל מה שעשית עבורי ועבור משפחתי, עבור החברה שלנו ועבור מיליונים של אנשים ברחבי העולם. את כוכבת על".

בשנים האחרונות ספגה הרשת החברתית, ובה גם סנדברג לצידו של צוקרברג, ביקורת קשה והאשמות על פגיעה בבני נוער ובצעירים. בנוסף, נטען כי החברה הפכה לדורסנית כשהיא שמה לעצמה למטרה לרסק את המתחרות, או לרכוש אותן - כמו אינסטגרם ו-וואטסאפ.

לפני שהגיעה לעמק הסיליקון ב-2001 למדה סנדברג כלכלה והשלימה תואר שני במינהל עסקים בהרווארד, עבדה בבנק העולמי ובחברת הייעוץ מקינזי, ואף שימשה כראש המטה של לורנס סאמרס בעת שכיהן כשר אוצר בממשל קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully