וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מראשוני מחשבי אפל שנותרו מוצע למכירה פומבית במאות אלפי דולר

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 10:41

מחשבי אפל-1 היו בין המחשבים הראשונים שהרכיבו ביד סטיב ג'ובס וסטיב ווז'ניאק כשהקימו את חברת המחשבים "אפל". כעת אחד המחשבים הנדירים הללו ששוחזר, מוצע למכירה באיביי

מחשב אפל-1. MacRumors,
מחשב אפל-1/MacRumors

מחשב אפל-1 מוצע כעת למכירה באיביי, כך מדווח אתר MacRumors. המחשב, ששוחזר והוא עובד ותקין, עשוי להימכר תמורת מאות אלפי דולרים. המחשב שמוצע למכירה נודע כדגם "שלומברגר 2", והוא אחד מהמחשבים האחרונים שהורכבו ביד בגאראז' של משפחת ג'ובס ב-1976 או 1977, לפני שאפל עברו לייצור סדרתי.

זהו אחד מכמה עשרות מחשבי אפל-1 שנותרו, והוא מכיל כמעט את כל הרכיבים המקוריים, או נכונים לתקופה, עם חריג של כמה שבבים על הלוח.

סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק עם אפל I. האתר של אפל, צילום מסך
סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק (משמאל)/צילום מסך, האתר של אפל

ה-"שלומברגר 2", הוא מהסדרה השניה של מחשבי אפל-1, שבמקור הוזמנו על ידי מנהל בחברת הנפט "שלומברגר", אי שם ב-1977. הוא נמצא בבעלות של אספן אפל ג'ימי גרוול, והוא צפוי להימכר סביב 485,000 דולר, בשל מצבו המצוין והרכיבים המקוריים. על ה-"שלומברגר 2" גם מתנוססת חתימה בכתב ידו של ווז'ניאק.

האפל-1 היה המחשב הראשון שיצרו ווז'ניאק וג'ובס כשהקימו את חברת המחשבים "אפל", וכעת נותרו מחשבים בודדים מ-200 המחשבים שיצרו במקור. מחשב אפל-1 מהסדרה הראשונה, הוצע למכירה במאי, וגרף יותר מ-460,000 דולר, ובנובמבר אשתקד, אפל-1 במארז העץ המקורי נמכר תמורת חצי מיליון דולר, כאשר מחשבים נדירים יותר השיגו סכומים גבוהים אף יותר. המכירה של ה-"שלומברגר 2", תהיה פתוחה עד ה-12 ביוני. אז מי שרוצה פיסת היסטוריה מחשובית - שיזדרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully