וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסך נעילה חדש לאייפון, מחשבים ומעבד משודרג: אפל הכריזה על מוצרים חדשים

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 13:51

שדרוגים למערכת ההפעלה iOS 16, גרסה עדכנית ל-macOS - ויש גם מקבוקים חדש: כנס המפתחים השנתי של ענקית הטכנולוגיה, WWDC, נפתחה באירוע נוצץ. הנה כל החידושים

אפל באירוע הכרזה - WWDC 2022. אפל,
אפל באירוע הכרזה. WWDC 2022/אפל

אפל פתחה הערב (שני) את אירוע המפתחים השנתי שלה, WWDC 2022, וחשפה את מערכת ההפעלה iOS 16, לצד פרטים חדשים על מערכות ההפעלה החדשות למכשירי האייפד (iPadOS), שעוני ה-Apple Watch (ה-watchOS) ומחשבים (macOS). בפעם השלישית, אירוע ההכרזה נערך בשידור חי ללא קהל.

את האירוע פתח טים קוק, מנכ"ל אפל, שסיפר על האקדמיה לפיתוח אפליקציות לנשים שפתחה החברה בסעודיה בפברואר האחרון. עוד הוסיף קוק: "קהילת המפתחים של אפל ברחבי העולם כוללת 34 מיליון איש, ואנחנו מצפים שהיא תגדל עוד יותר בשנה הקרובה".

טים קוק, מנכ"ל אפל. אפל,
טים קוק, מנכ"ל אפל, באירוע ההכרזה/אפל

iOS 16

החידוש המרכזי במערכת ההפעלה, כפי שחזו השמועות והדיווחים בחודשים האחרונים, הוא מסך הנעילה: "ב-iOS 16, אנו מביאים את העדכון הגדול ביותר אי פעם למסך הנעילה", אמר קרייג פדריגי, ראש מחלקת תוכנה באפל. למעשה, לראשונה, החברה הפכה את מסך הנעילה לאינטראקטיבי הרבה יותר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מסך הנעילה החדש של ה-iOS 16. אפל,
צבעים מותאמים במסך הנעילה החדש/אפל

בעדכון החדש ניתן יהיה לשנות את הפונט והצבעים של השעון, להוסיף אפקט לתמונות הרקע, ולהוסיף ווידג'טים שנמצאים בשימוש תדיר. פיצ'ר חדש נוסף שהציגה אפל הוא "Live Activities" - תכונה חדשה המאפשרת למפתחים ליצור ווידג'טים שיתעדכנו בזמן אמת במסך הנעילה כמו תוצאות ספורט, מניות או עדכוני חדשות. המטרה: לרכז את כל העדכונים למקום אחד, כך שלא ילכו לאיבוד בין כל ההתראות.

אם זה היה חסר לכם, כמו בלא מעט מכשירי אנדרואיד (טוב שנזכרתם, אפל), iOS 16 תאפשר לבחור מספר תמונות רקע שונות, כך שבכל פעם שהמשתמש יפתח את האייפון תופיע תמונה אחרת.

iOS 16. אפל,
מסך בית מעוצב. iOS 16/אפל

אפל משנה גם את מיקום ההתראות במסך הנעילה - ומעבירה אותם לחלק התחתון. כמו כן, אפל מוסיפה גלריית רקעים מונפשת חדשה - בהם Live weather, שתציג על המסך את שינוי מזג האוויר בזמן האמת. וזה לא הכל, נוספה האפשרות לערוך הודעות ב-iMassege לאחר השליחה - בדומה למה שוואטסאפ מפתחת ממש בימים האלה.

מסך הנעילה החדש ב-iOS 16. אפל,
ההתראות במסך הנעילה עוברות לחלק התחתון/אפל

מפות

לראשונה, תצוגת מפות ב-3D (תלת-מימד) מגיעה גם לישראל, לצד 10 מדינות נוספות בהם בלגיה ולוקסמבורג. התכונה מאפשרת לחקור ערים ורחובות ברמת פירוט גבוהה יותר ב-360 מעלות. זה אומר שמבנים פארקים ורחובות יופיעו בתלת-מימד גם במהלך הניווט (במסך המכשיר). לצד אלו, האפליקציה תתמוך גם בשילוב של מספר נקודות עצירה (עד 15) במהלך הגדרת נסיעה.

ישראל ברשימה. המדינות שיקבלו את עדכון המפות החדש של גוגל. אפל,
ישראל ברשימה. המדינות שיקבלו את עדכון המפות החדש של גוגל/אפל

watchOS 9

מערכת ההפעלה החדשה לשעונים החכמים של אפל כוללת תמיכה בלוח שנה עברי ואיסלאמי.
חידוש אחר הטא Medications (תרופות) - פיצ'ר שיזכיר לכם ליטול את התרופות ותוספי התמונה בזמן לפי סוג (צבע), זמן, ואף יזהיר אתכם משילובים מסוכנים של תרופות או אלכוהול.

לחובבי הכושר - אפל מוסיפה מדדי ריצה חדשים, שעוקבים אחר האופן שבו נע המשתמש שיעזור לשפר את הביצועים באימון. השעון יזהה את טווח הדופק במהלך אימון מאומץ - ויתריע למשתמש כאשר הדופק נע מעל או מתחת ליעד שהציב לעצמו.

פיצ'ר התרופות ב-watchOS 9. אפל,
Medications - פיצ'ר שיזכיר לכם ליטול את התרופות/אפל

מעבד M2

אחרי שזנחה ב-2020 את מעבדי אינטל עם והכריזה על המעבר למשפחת שבבי ה-Apple Silicon מבוססי ה-ARM, אפל הציגה את הדור הבא של המעבד מתוצרתה - ה-Apple M2, שיחליף את ה-Apple M1. לדבר ג'וני סרוג'י, סגן נשיא אפל והישראלי הבכיר בתעשיית ההיי-טק העולמית "המעבד החדש לוקח את הביצועים, היכולות והיעילות המדהימים של M1 אפילו רחוק יותר".

השבב החדש מגיע בייצור 5 ננו-מטר ומשלב מעבד בעל 8 ליבות. בנוסף, המעבד הגרפי של ה-M2 הוא 10 ליבות, לעומת 8 ב-M1. למעשה, אפל מבטיחה אפל שיפור של 18 אחוז בביצועים בהשוואה ל-M1, וביצועים גרפיים גבוהים ב-25 אחוזים. עוד נאמר כי "השבב החדש מהיר פי 1.9 מ'מחשב ה-PC החדש ביותר עם מעבד 10 ליבות'."

מעבד אפל M2. אפל,
"לוקח את היכולות והיעילות המדהימים של M1 אפילו רחוק יותר". מעבד M2/אפל

MacBook Air ו-MacBook Pro

שני המחשבים החדשים מגיעים עם מעבד M2 החדש של החברה. ה-MacBook Air מגיע בארבעה צבעים חדשים (ספייס גריי, אפור, כסוף וזהב), מספק חיי סוללה של 20 שעות וכולל גם את מחבר הטעינה MagSafe. הדגם החדש דק יותר 0.44 מ"מ ומגיע במשקל של 1.2 ק"ג בלבד.

מנגד, ה-MacBook Pro נשאר עם שני חיבורי USB-C בלבד, אך לא נפרד (בניגוד לשמועות) מסרגל ה-Touch Bar השנוי במחלוקת, ומספק 18 שעות של חיי סוללה. "זהו המחשב הנייד המקצועי הנייד ביותר שלנו", אמרו באפל.

MacBook Air עם M2. אפל,
ארבעה צבעים חדשים. MacBook Air עם M2/אפל
MacBook Pro 13 החדש. אפל,
לא נפרד (בניגוד לשמועות) מסרגל ה-Touch Bar השנוי במחלוקת. MacBook Pro/אפל

macOS

מערכת ההפעלה החדשה זוכה לשם macOS Ventura - ושמה דגש על ניהול חלונות. אפל מוסיפה תכונה חדשה בשם "Stage Manager", שמסדרת מחדש את כל החלונות בצד המסך, ופותחת יישום אחד במסך מלא. גם הפיצ'ר Spotlight מקבל שדרוג ויתמוך בתצוגה מהירה, חיפוש בתוך תמונות ויגיע גם לאייפון.

לדברי אפל, כמו בכל שנה, הדפדפן ספארי הוא "המהיר ביותר בעולם ובעל צריכת החשמל הנמוכה ביותר". כעת, אפל מוסיפה תכונה מעניינת בשם Shared Tab Groups - גלישה ברשת עם חברים בזמן האמת. בנוסף, אפל משפרת את האבטחה ותאפשר להשתמש בסיסמה מוצפנת שתאובטח בצורה ביומטרית (FaceID או TouchID).

macOS Ventura. אפל,
מערכת ההפעלה החדשה זוכה לשם macOS Ventura/אפל

חידוש נוסף שיגיע למערכות ההפעלה של אפל הוא המשך של שיחת FaceTime בלחיצה על "Switch". כמו כן, אפל תאפשר להשתמש באייפון כמצלמת רשת, ואף לחבר אותו למסך של המחשב (למי שרוצה) באמצעות רכיב שיימכר בנפרד.

iPadOS 16

אפל הביאה עדכון משמעותי גם למערכת ההפעלה לאייפדים, ששם דגש (בדומה ל-macOS) על ריבוי משימות במספר חלונות באמצעות התכונה Stage Manager, במקום במסך מלא. "אנחנו נרגשים לקחת את מה שהאייפד מסוגל לעשות רחוק יותר עם iPadOS 16", אמר קרייג פדריגי, ראש מחלקת תוכנה באפל. "עם Stage Manager, שלוקח ריבוי משימות ב-iPad לרמה חדשה לגמרי"

בין החידושים אפשר למצוא ספריית תמונות משותפת ב-iCloud, עם אפשרות להוסיף עד שישה בני משפחה או חברים. מה עוד חדש? אפל מאפשרת למשתמשים ב-Messages לשתף ולעבוד קבצים ומסמכים באמצעות הזמנה, ובכך לעבוד על פרויקט משותף ולראות את העדכונים ביחד בזמן אמת. בנוסף, אם זה היה חשוב למישהו, אפליקציית מזג האוויר של אפל מגיעה לראשונה לאייפד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully