וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עושים.ות מקום לכולם.ן": קמפיין הגאווה של גוגל להעצמה טרנסית

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 11:28

פרויקט גילה להעצמה טרנסית וגוגל ישראל קורא להעסקה מכבדת של טרנסים וטרנסיות - ומשיק מיזם הכשרה. "טרנספוביה הורגת גם כשהיא באה בצורה של אפליה והתעמרות בשוק העבודה". כך תוכלו להצטרף

קמפיין ״עושים.ות מקום לכולם.ן״/גוגל ישראל

כל ישראלי שלישי לא מוכן לעבוד איתם: פרויקט גילה להעצמה טרנסית וגוגל ישראל משיקים היום (שלישי) קמפיין הקורא למעסיקים ללמוד כיצד להעסיק, לשמר ולקדם עובדות ועובדים הנמנים על הקשת הטרנסית. פרויקט גילה נושא את שם אחת מחלוצות הטרנסג'נדריות בישראל, גילה גולדשטיין.

סקר שנערך בחודש שעבר ע"י Ipsos לבקשת פרויקט גילה וגוגל, חושף ששני שליש מהישראלים (65%) מאמינים שהחברה הישראלית לא סובלנית כלפי קהילת הטרנס. כל ישראלי שלישי לא מוכן לעבוד או ללמוד עם טרנסג'נדרים.ות (נתון נמוך יותר מאלה שמוכנים לעבוד עם ערבים ישראלים, ישראלים ממוצא אתיופי ובעלי מוגבליות).

בנוסף, כל מעסיק רביעי לא מוכן להעסיק טרנסג'נדרים.ות. זאת, למרות שכל מי שמעסיקים טרנסים העידו שהם מרוצים מתפקודם בעבודה. החסמים העיקריים להעסקת טרנסג'נדרים, על-פי עדויות המעסיקים, הם אמונה דתית, חשש מרתיעה של עובדים אחרים ו/או של לקוחות.

שלט חוצות של הקמפיין. גוגל ישראל,
כל ישראלי שלישי לא מוכן לעבוד או ללמוד עם טרנסג'נדרים.ות. שלט חוצות של המיזם/גוגל ישראל

"טרנספוביה הורגת גם כשהיא באה בצורה של אפליה והתעמרות בשוק העבודה" אומרת בר אווסקר, מנכ"ל פרויקט גילה להעצמה טרנסית. "הקמפיין הזה הוא תזכורת שהפתרון למצוקה שלנו הוא בידיים של כל החברה הישראלית- תנו לנו להתפרנס בכבוד וגיבוי במקום העבודה גם אל מול גילויי טרנספוביה ותצילו נפשות. לצד הנתונים המטרידים שהסקר שקיימנו חשף, יש נקודת אור -מעל 75% מהישראלים מוכנים לקבל ולתת שירות לטרנסים ו-100% מהמעסיקים הישראלים שמעסיקים עובדים טרנסג'נדרים, מרוצים מתפקודם בעבודה וזו קריאה ליותר ויותר מעסיקים ללמוד עלינו ולהעסיק אותנו".

"הקמפיין שלנו שם במרכז אשה טרנסית מצליחה כי היה לנו חשוב לשקף את ההזדמנויות והפוטנציאל של קהילת הטרנס להשתלב בשוק התעסוקה" אמר ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל. "נכנסנו לשותפות הזאת עם פרויקט גילה מתוך הרצון ללמוד בעצמנו איך אנחנו יכולים להשתפר ולהפוך את גוגל לחברה יותר נגישה ומכבדת לקהילת הטרנס. אנחנו כבר מציעים סיבסוד של תהליך התאמה מגדרית, מענק לשירותי פונדקאות והדרכות לעובדים בנושא. החודש, גם הצוותים שלנו יעברו את ההכשרה של פרויקט גילה כך שנוכל להעסיק, לשמר ולקדם טוב יותר אנשים מהקהילה הטרנסית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גילה גולדשטיין. אביב חופי
גילה גולדשטיין ז"ל, אחת מחלוצות הטרנסג'נדריות בישראל/אביב חופי

לפי המכון הישראלי לחקר מגדר ולהט"ב, הסיכוי של טרנסג'נדר להיות מובטל/ת ב-2019 היה גבוה פי שישה בהשוואה לסיכוי של מי שאינו טרנסג'נדר. רק 25% מהטרנסים והטרנסיות עבדו במשרה מלאה (לעומת 78% באוכלוסייה הכללית) ומחציתם הרוויחו שכר נמוך משכר המינימום (בהשוואה לעשירית מהאוכלוסייה הכללית).

רובה המכריע של הקהילה הטרנסית, כ- 80%, ממוקמים בשלושת העשירונים התחתונים בהתפלגות ההכנסה בישראל ב- 2019. בנוסף, כ- 50% מהטרנסג'נדרים והטרנסג'נדריות בישראל ספגו אלימות פיזית לפחות פעם אחת, על רקע זהותם המגדרית וכ- 70% מאנשי הקהילה סופגים אלימות מילולית באופן קבוע על אותו רקע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully