וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמן אוזל לאפל: האיחוד האירופי יחייב USB-C בכל המכשירים מ-2024

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 20:35

הקץ לריבוי המטענים ולתקע הלייטנינג? האיחוד האירופי סיים את ההסכמות הנדרשות לקביעת תקן טעינה מחווטת אוניברסלי לאירופה, שיהיה USB-C ויחול על כל התקן אלקטרוניקה אישית מצוי, החל מסתיו 2024

אייפון. ShutterStock
אייפון/ShutterStock

המחוקקים האירופים הגיעו להסכמה על חקיקה שתקבע כי כל הסמארטפונים שימכרו באיחוד האירופי החל מסתיו 2024, לרבות האייפון, יהיו מצויידים בשקע USB-C כתקן אוניברסלי. זה גם יהיה תקף לכל גאדג'ט מצוי אחר, לרבות טאבלטים, מצלמות, אוזניות, קונסולות ניידות וקוראי ספרים אלקטרוניים. החובה על לפטופים תגיע במועד מאוחר יותר (מה גם שהיא כבר קיימת למעשה דה פקטו כיום). החקיקה המדוברת הייתה בפיתוח למעלה מעשור (כותב שורות אלה דיווח עליה כבר אז), אבל ההסכם הסופי הגיע לבשלות רק הבוקר (שלישי), בעקבות הסכמות בין הגופים הרלוונטיים באיחוד.

"היום הפכנו מטען אחיד למציאות באירופה!" הכריז דובר הפרלמנט האירופי אלכס אגיוס במסיבת עיתונאים. "צרכנים אירופים היו מתוסכלים בשל ריבוי מטענים שהצטברו אצלם עם כל מכשיר חדש, וכעת הם יוכלו להשתמש במטען אחד לכל ההתקנים האלקטרוניים הניידים שלהם". החקיקה אגב, גם מסדירה תקן אחיד לטעינה אלחוטית בעתיד, כך שזוהי בשורה משמעותית.

USB C. ShutterStock
חיבור USB-C/ShutterStock

מי שזו בשורה לא טובה עבורה, היא אפל, שבמשך שנים התעקשה לשמר את התקע הקנייני שלה, ה-Lightning, ובכך להכריח את המשתמשים שלה לרכוש כבלים ומטענים תואמים מתוצרתה. יצויין שתקע הלייטנינג הוא למעשה USB-C לכל דבר, מלבד צורתו הפיזית. כעת האיחוד האירופי שם סוף למהלך הבלתי צרכני אך מניב של אפל, מה שיחייב אותה לשנות את השקעים במכשיריה לפחות עבור השוק האירופי (וכבר על הדרך, לכל העולם).

החקיקה עדיין צריכה לעבור בפרלמנט האירופי ובמועצת אירופה מאוחר יותר השנה, אך לאור התהליך ארוך השנים, נראה כי מדובר בעניין פורמלי בלבד. הפרלמנט האירופי ציין כי החוק ייכנס לתוקפו בסתיו 2024. אז, כל המכשירים הנמכרים באירופה יידרשו להשתמש בתקן וכמובן שקע ותקע USB-C עבור טעינה מחווטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully