וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א: טלסקופ החלל ג'יימס ווב נפגע ממיקרו-מטאוריט

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 13:17

סוכנות החלל האמריקנית הודיעה כי מיקרו-מטאוריט גרם לעיוות קל לטלסקופ החלל, שפותח בהשקעה של כ-10 מיליארד דולר. בנאס"א מדגישים: "הוא עדיין מתפקד ברמה העולה"

ג'יימס ווב. AP
ג'יימס ווב/AP

סוכנות החלל האמריקנית נאס"א הודיעה אמש (רביעי) כי ג'יימס ווב, הטלסקופ היקר והמתקדם ביותר שנבנה אי פעם על ידי האנושות, נפגע ממיקרו-מטאוריט - שהזיז מעט את אחת מ-18 מראותיו. צוות המהנדסים של המשימה נדרש למצוא פתרון לעיוות שנוצר, אך בנאס"א מדגישים: "הטלסקופ עדיין מתפקד ברמה העולה על כל דרישות המשימה".

מאז שיגורו, ג'יימס ווב כבר נפגע על ידי לפחות ארבעה מיקרו-מטאוריטים שונים, כך לפי פוסט בבלוג של נאס"א, אך למעשה כולם היו קטנים במיוחד כך שהפגיעה הייתה חסרת משמעות. עם זאת, המיקרו-מטאוריט שגרם לעיוות היה גדול יותר ממה שציפו בצוות המשימה. הפגיעה התרחשה בין ה-23 ל-25 במאי.

שיגור הטלסקופ ג'יימס ווב של נאס"א, גיאנה הצרפתית, 25 בדצמבר 2021. רויטרס
שיגור הטלסקופ ג'יימס ווב/רויטרס

ובכל זאת, זו לא הפתעה מוחלטת. "תמיד ידענו שג'יימס ווב יצטרך להתמודד עם סביבת החלל, הכוללת אור אולטרה סגול עוצמתי וחלקיקים טעונים מהשמש, קרניים קוסמיות וגלקסיות אחרות ופגיעות מזדמנות של מיקרו-מטאוריטים במערכת השמש שלנו", אמר פול גייתנר, סגן מנהל פרויקט-טכני של נאס"א.

נוסף על כך, בסוכנות החלל מקימים צוות הנדסה שימצא דרכים למנוע (או להפחית) השפעות אפשריות של פגיעות עתידיות על ידי מיקרו-מטאוריטים נוספים בגודל זהה. ומכיוון שטלסקופ החלל ג'יימס ווב רגיש כל כך, הוא יעזור לנאס"א להבין כמה מיקרו-מטאוריטים נוספים יש בסביבת החלל העמוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
וואלה! תתחברו/וואלה

התכנון והפיתוח של ג'יימס ווב נמשכו יותר מ-25 שנה, בהשקעה של כ-10 מיליארד דולר. כולותיו של טלסקופ החלל ג'יימס ווב, יורשו של "האבל" הוותיק, יעשירו את עולמנו בתצפיות על מספר גופים המרוחקים ביותר ביקום, שאין אפשרות לצפות בהם עם האמצעים הקיימים בחלל העומדים לרשות האנושות. כמו כן, ווב יביט רחוק יותר ואחורה יותר בזמן אל היווצרות היקום וגם ינסה לענות על שאלת קיומם של חיים מחוץ לכדור הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully