וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

OnePlus Nord 2T: עוד מאותו דבר עם מצלמה משופרת

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 12:27

עיצוב מרשים, מצלמה טובה ומחיר שישאיר לכם עודף מ-2,000 שקל: בדקנו את סמארטפון הביניים החדש של היצרנית הסינית OnePlus, שמכיל אפשרויות חדשות בהשוואה לדגמים אחרים בקטגוריה. ולמי בכל זאת הוא פחות מתאים? הנה הסקירה המלאה

OnePlus Nord 2T. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
OnePlus Nord 2T/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לאחר שנים בהן OnePlus בחרה שלא להיכנס לשוק הביניים, בשנתיים האחרונות היא מכריזה בקצב מרשים על מכשירים מסדרת Nord, סדרת הביניים של החברה ששואבת יכולות שונות ממכשירי הדגל. הדגם הבא בסדרה, OnePlus Nord 2T, שהוכרז בחודש מאי האחרון ושם דגש על צילום מתקדם וזיכרון עבודה גבוה, הגיע לישראל באמצעות היבואנית הרשמית Cell Now - ואנחנו כבר הספקנו לקחת אותו לסקירה. המחיר: 1,899.

לאלו מאיתנו שאינם מכירים, OnePlus הוא מותג השייך לתאגיד הסמארטפונים הסיני הצומח BBK Electronics, שאחראי לעוד כמה מותגים בעלי שם כמו Oppo, Vivo ו-realme. מדובר בכמה מותגים הממוצבים שונה, אבל מגיעים בסופו של דבר מאותו בית יוצר. בשנה שעברה אוחדו חטיבות הסלולר של Oppo ו-OnePlus, אך שני המותגים ממשיכים לפעול במקביל.

עיצוב ומבנה

ה-OnePlus Nord 2T מצליח ליצור איזון יפה בין מסך גדול במבנה דק ומרשים, ומזכיר דגמים אחרים בסדרה, אבל קצת עלול לאכזב את מי שישתמש בו ללא כיסוי. הגב, שעשוי מזכוכית מחוספסת - ונותן מראה יוקרתי למכשיר - מרגיש מאוד חלק ביד ולא נעים במיוחד לאחיזה. כנראה שהדבר הראשון שתעשו הוא להכניס אותו לכיסוי שיפתור את הבעיה.

המסגרת עשויה מפלסטיק ולא מאולמיניום, והוא מעט כבד - 190 גרם ועובי של 8.2 מ"מ. נמשיך לבסיס ה-Nord 2T, שם נמצא רמקול בודד, מגש כרטיס ה-SIM ושקע USB-C לטעינה, העברת נתונים וגם לצליל. OnePlus, כמו שאר היצרניות, זנחו את שקע האוזניות. בדופן השמאלית של המכשיר נמצא את מקשי עוצמת הקול, כאשר כפתור ההפעלה נמצא בצידה הימני ומעליה מתג צלצול/שקט.

OnePlus Nord 2T. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מצליח ליצור איזון יפה בין מסך גדול במבנה דק ומרשים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסך

מלפנים, זה לא נראה כאילו הרבה השתנה בכלל וקיבלנו עוד סמארטפון שכבר פגשנו בעבר, אבל ציפתה לנו הפתעה נעימה: המסך של ה-Nord 2T הוא מסך AMOLED המציע רזולוציית תצוגה של +Full HD, קצב רענון גבוה של 90 הרץ, כצו האופנה הנוכחית, ותמיכה בתקן +HDR10. זהו מסך מפתיע באיכותו, עם פירוט טוב וצבעים מצויינים כמצופה ממסך AMOLED - כולם מאוד עמוקים ועשירים, עם פירוט גוונים מוצלח. מנגד, לא מדובר באיכות שתקבלו במכשירי דגל (וזה לגמרי בסדר).

קורא טביעת האצבע ממוקם בחלקו התחתון של מסך - כסטנדרט בשנים האחרונות, שהוא עקרונית נוח ונגיש בהרבה לטעמנו מהקוראים שנמצאים בכפתורים במסגרת או בגב המכשיר. אחרי ניסיון לא מוצלח עם סמארטפונים אחרים בקטגוריה שלא סיפקו סריקה מוצלחת של טביעת האצבע, כאן הקורא עושה עבודה נהדרת ופותח את המכשיר במהירות.

OnePlus Nord 2T. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גב שעשוי מזכוכית מחוספסת שנותנת מראה יוקרתי למכשיר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ממשק וביצועים

ה-Nord 2T מגיע עם ממשק OxygenOS 12.1, המבוסס על אנדרואיד 12, וכחלק מהאיחוד עם מותג Oppo הוא משלב גם אלמנטים מסוימים ממערכת ה-ColorOS. בפועל, החברה מבטיחה שני עדכוני אנדרואיד מרכזיים ושלוש שנים של עדכוני אבטחה. זה לא נורא, אבל פחות ממה שמבטיחות יצרניות אחרות - בהן סמסונג ואפל שמספקות 5 ו-6 שנים של עדכוני אבטחה, בהתאמה.

בכל מקרה, מבחינת חווית שימוש משתמשי אנדרואיד ירגישו בבית, אך מעריצי OnePlus עשויים להבחין בהבדל. הסמלים זכו לעיצוב מחדש כברירת מחדל ונראים זהה לאלו שתמצאו ב-ColorOS של OPPO. החלק המעודד: ניתן להחליף את העיצוב בהגדרות - "התאמות אישיות".

המכשיר משלב מעבד Dimensity 1300 של MediaTek, זיכרון עבודה (RAM) בנפח של 12 גיגה-בייט וזיכרון אחסון בנפח של 256 גיגה-בייט. כמו כן, הוא מגיע עם תמיכה ברשת הדור החמישי (5G) וסוללה גדולה במיוחד בנפח 4,500 מיליאמפר-שעה, כולל מטען בהספק 80 וואט, שטוען את המכשיר בטכנולוגיית SuperVOOC מ-0 ל-100% בכחצי שעה.

ניהול זיכרון העבודה כאן די מוצלח, והביצועים של המכשיר באופן כללי טובים. בפועל, אפשר לומר שאפליקציות עולות בזריזיות ומגיבות נהדר ונראה כי גם יישומים כבדים לא מהווים אתגר בשבילו, ולא נתקלנו בגמגומים או בשיהוקים מיותרים, למעט כמה קריסות של יישומים במהלך השימוש (אבל זה נסלח).

גם חווית הצפייה בסרטונים (יוטיוב או נטפליקס) הייתה מצוינת. מה לא אהבנו? את הצלילים של הרמקול. פה ניכר ש-OnePlus רצו לחסוך: הרמקול בעוצמות הגבוהות מקרקש, הבאס מאוד שטוח ובהחלט לא מוציא צליל נקי. אם תרצו ליהנות מסאונד, עדיף שתרכיבו אוזניות.

מצלמה

בכל מה שקשור לגזרת הצילום, ה-OnePlus Nord 2T הולך בעקבות קודמיו - ומביא מערך צילום די מתקדם לטווח המחיר הזול. הוא כולל חיישן 50 מגה-פיקסל ראשי של סוני עם ייצוב תמונה אופטי, ולצידו זוג חיישנים נוספים ברזולוציה של 8 ו-2 מגה-פיקסל.

למעשה מדובר במכשיר שמספק תוצאות צילום שלא רואים בדרך כלל בקטגוריית המחיר הזו, עם מערכת מיקוד אוטומטי יציבה במיוחד, לצד זיהוי אוטומטי של אובייקטים באמצעות AI. כך למשל, כאשר צילמנו חתול המכשיר ידע לזהות כי מדובר ב"חתלתול". החלק המעט מאכזב קשור לצבעים, שלעיתים עברו עיבוד יותר ויצאו בוהקים מדי.

צילום עם ה-OnePlus Nord 2T. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום במצב AI זיהה את שמדובר ב"חתלתול"/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כברירת מחדל המצלמה לא תצלם ב-50 מגה-פיקסל ותצטרכו לבחור באפשרות הזו בהגדרות. עם זאת, גם במצב רגיל התמונות יוצאות נהדרות - מלאות באור (בתנאי תאורה אידיאלים). גם בצילום במצב לילה המצלמה מצליחה לעמוד באתגר והצילומים יוצאים מצוין, עם תאורה טובה ללא גרעון מוגזם או מריחה. מנגד, היא איננה מצליחה להאיר כראוי אזורים חשוכים יותר.

צילום עם ה-OnePlus Nord 2T. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ב-50 מגה-פיקסל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-OnePlus Nord 2T. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום במצב אוטומט/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-OnePlus Nord 2T. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום תקריב על מצב אוטומט. צילום עם ה-OnePlus Nord 2T/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום לילה עם ה-OnePlus Nord 2T. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום לילה עם ה-OnePlus Nord 2T/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

ה-OnePlus Nord 2T מספק חוויה טובה למי שמחפש סמארטפון עם ביצועים טובים, מראה אלגנטי שמחבר אתכם היטב לרשתות החברתיות, מפיק צילומים טובים, סוללה שנטענת במהירות ולא מחייב אתכם להכניס את היד עמוק לתוך הכיס. אלו מכם שהטלפון הוא כלי עבודה עיקרי ודורש ביצועים של מעבד מהשורה הראשונה ומצלמה לא פחות ממצוינת - עדיף לחפש אלטרנטיבות אחרות, שיהיו גם יקרות יותר.

אבל חשוב לזכור: הבעיה העיקרית, כצפוי ממכשירי ביניים, היא התמיכה הקצרה בעדכוני מערכת הפעלה. אם השאיפה שלכם היא להשתמש בסמארטפון בתקציב נמוך לזמן ארוך יותר מ-3 שנים, אייפון SE או Pixel 6a של גוגל עשויים להיות בחירה טובה יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • oneplus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully