וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח חדש לשעונים של אפל יסייע לחולי פרקינסון

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 7:16

חברת Rune Labs קיבלה את אישור ה-FDA למערכת המתבססת על שעון אפל ותסייע לחולי פרקינסון לעקוב אחרי סימפטומים והפרעות בתנועה באופן אוטומטי

אפל ווטש עם watchOS 9. אפל,
אפל ווטש עם watchOS 9/אפל

אפליקציה שמטרתה לסייע לחולי פרקינסון באמצעות שעוני אפל, קיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), כך הודיעה המפתחת, Rune Labs. הפיתוח של החברה מנטר באופן אוטומטי רעידות ביד, ומאפשר לחולה לדווח על סימפטומים ומעקב תרופתי.

התוכנה, הנקראת StrivePD, מאפשרת לרופאים לעקוב אחרי ההתקדמות ושיוניים בסימפטומים של המחלה הניוונית, הגורמת לתנועות בלתי רצוניות וקשיי קואורדינציה. המידע שנאסף אוטומטית, בעצם משחרר את החולים מהצורך לתעד את הסימפטומים בעצמם או לזכור את השינויים. הפלטפורמה גם תהווה מקור מידע עשיר ליעילות של תרופות נגד פרקינסון.

אפל ווטש 6. GettyImages
אפליקציה שמטרתה לסייע לחולי פרקינסון באמצעות שעוני אפל/GettyImages

החולים משתמשים באפליקציה כבר קרוב לשנה, אבל אישור ה-FDA, אומר שלרופאים יש כעת את האפשרות להשתמש במידע הרחב במסגרת ניסויים קליניים לטיפול בפרקינסון.

StrivePD משתמשת בממשק תכנות ייעודי של אפל לשעון, המנטר הפרעות בתנועה, ועליו הכריזה החברה עוד ב-2018. היוזמה של אפל מאפשרת לחוקרים לגשת למידע עשיר (שכמובן, עונה לדרישות פרטיות מחמירות ועובר התממה), שנאסף על הפרעות תנועה. אפל גם ערכה בעניין הזה מחקרים משלה, ואף פרסמה ממצאים ב-2021, המראים כי השעון יכול לעקוב בדייקנות אחרי שינויים בתנועות של חולי פרקינסון.

אפל אמנם רשמית איננה קשורה ל-Rune Labs, אבל מספקת לה תמיכה רחבה: אפל עדכנה במיוחד את התוכנה שלה כך שתתאים לדרישות ה-FDA, ואף כתבה מכתב המלצה במסגרת בקשת האישור של Rune Labs למנהל המזון והתרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully