תנו לספקולציות להתחיל: סין דיווחה שזיהתה סימני חיים בחלל - ומיד מחקה את הפוסט

18.6.2022 / 23:54

התקשורת הממלכתית הסינית הודיעה שזיהתה אותות של חייזרים - לפני שמחקה את הצהרתה באופן מסתורי ומבלי להשיב לשאלות. כמובן שברשת חגגו על זה

סין: הטלסקופ-רדיו הגדול ביותר בעולם החל לפעול, 26.9.2016/מערכת סיפור בדקה

זה אולי עוד מוקדם להזמין אותם לארוחת שישי או להכיר להם את המקומות החמים בתל אביב, אולם התקשורת הממלכתית הסינית הודיעה שמצאה סימני חיים בחלל ושאנחנו אכן לא לבד. הבעיה היא שמהר מאוד מישהו מחק באופן מסתורי את הדיווח ומאז נמנעים בסין מלענות לשאלות של כלי התקשורת בנושא. אין ספק שלהעלות דיווח בכלי תקשורת שנתמך בידי המדינה ואז למחוק אותו מעורר תהיות - האם התערבו בסיפור גורמים ממשלתיים שמעדיפים לשמור את המידע הזה מהציבור? או שמא מדובר במידע לא מהימן שהוסר כדי לא לעורר ספקולציות? כך או כך, הדיווח הזה כבר רץ ברשת והספקולציות כבר שם.

הדיווח שעלה וירד ב-Science and Technology Daily, העיתון הרשמי של משרד המדע והטכנולוגיה של סין, טען שטלסקופ הרדיו הגדול בעולם, הנקרא Sky Eye, קלט אותות אלקטרומגנטיים ששונים מכל מה שנקלטו עד כה. הדיווח כלל ציטוטים של ג'אנג טונג'י, המדען הראשי ב"צוות החיפוש אחר ציוויליזציה מחוץ לכדור הארץ", שנוסדה על ידי האוניברסיטה של בייג'ינג, מצפה הכוכבים האסטרונומי הלאומי של האקדמיה הסינית למדעים ואוניברסיטת קליפורניה, ברקלי.

על אף שהדיווח נמחק במהירות ומבלי להסביר מדוע, הוא כבר החל לצבור תאוצה ברשת החברתית הסינית Weibo ודווח על ידי כלי תקשורת אחרים. בדו"ח צוין כי הצוות איתר "מספר מקרים של עקבות טכנולוגיות אפשריות וציוויליזציות חוצניות מחוץ לכדור הארץ".

טלסקופ ה-Sky Eye המסיבי ממוקם במחוז גוויג'ואו וקוטרו 500 מטרים. בספטמבר 2020 הוא החל באופן רשמי לחפש אחר חיים מחוץ לכדור הארץ. "הצוות קלט שתי קבוצות של אותות מעניינים ב-2020, תוך כדי עיבוד נתונים שנאספו ב-2019, ומצא אות חשוד נוסף ב-2022 תוך כדי בחינת כוכבי לכת חיצוניים", אמר ג'אנג בדו"ח.

עוד בנושא

חייזרים משדרים? הצלילים המסתוריים שמגיעים מהחלל החיצון

לכתבה המלאה

ה-Sky Eye מתמקד בתדרי הרדיו הנמוכים וממלא תפקיד קריטי בחיפוש אחר ציוויליזציות חייזרים, על פי ג'אנג. לפני שתתרגשו יותר מדי, הוא טען שהאותות עשויים להיות סוג של הפרעות רדיו ויהיה צורך במחקר נוסף כדי לבסס את הטענות: "האותות האלקטרומגנטיים בפס צר שזוהו על ידי Sky Eye שונים מאלו הקודמים שנקלטו והצוות ממשיך בחקירתם".

עד כה לא התגלתה עדות מוכחת לקיום חיים מחוץ לכדור הארץ. אולם, ההבנה ההולכת ומתרחבת שלנו בנוגע ליקום ולקנה המידה העצום שלו הובילה יותר ויותר מדענים להאמין שקיימת אפשרות לחיים מחוץ לכדור הארץ והם כבר אינם שוללים זאת.