וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוט כאיש צוות וסמארטפון במקום מפתח: בתי המלון נהפכים לחכמים

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 19:28

לפתוח את הדלת עם הסמארטפון, לעשות צ'ק-אווט מהנייד ולדלג על תורים בקבלה ומפגשים אנושיים: בתי המלון בישראל נהפכים לחכמים ויעזרו לכם לחסוך לא מעט זמן בשיא עונת התיירות. ויש גם רובוט שיביא לכם מגבות לחדר

לפתוח את הדלת בעזרת הסמארטפון. ShutterStock
לפתוח את הדלת בעזרת הסמארטפון/ShutterStock

כשתיירות וטכנולוגיה נפגשים: בשיא התקופה העמוסה בבתי המלון אנחנו רוצים לבזבז כמה שפחות זמן בתורים ארוכים בדלפק הקבלה - ופשוט להגיע לחדר ולזרוק את המזוודות. בדרך כלל הבחירה שלנו מתמצה בבחירת סוג החדר, אבל בשנים האחרונות נוספו אלמנטים טכנולוגיים שיכולים להקל במעט על המרחק מהבית ולעזור לכם לעשות את רוב הפעולות באופן עצמאי ופשוט. זה אמנם נשמע כמו משהו עתידני, אבל התייר הישראלי, באופן לא מפתיע, זוכה להכיר באיחור טכנולוגיה שכבר קיימת שנים רבות מעבר לים.

תשכחו מהכרטיס

במקום לחפש את הכרטיס לחדר שממילא הולך לאיבוד כל הזמן - בתי מלון רבים מאפשרים לכם להשתמש בסמארטפון כמפתח (כן, כמו תשלום במגע), ואף לבצע צ'ק-אין, כולל תשלום, ללא צורך במפגש אנושי מתהליך הכניסה למלון ועד העזיבה. בדומה, אפל ביחד עם רשת המלונות Hyatt, כבר מאפשרים לקבל את הכרטיס ישירות לארנק במכשיר.

ומה קורה אצלנו? רשת מלונות VERT (לשעבר קראון פלאזה) הכניסה בשנה האחרונה כמה אלמנטים טכנולוגיים מהסוג שיצא לנו לפגוש בעיקר במהלך חופשות בחו"ל. כל מה שצריך לעשות זה להוריד את האפליקציה של הרשת (GuestApp), להתחבר באמצעות הלינק שנשלח לנייד - ולהירשם. לאחר תהליך הרשמה, שדורש גם מעבר קצרצר בקבלה בעת ההגעה למלון כדי לברר את מספר החדר, ניתן ללחוץ על הכפתור "הקש כדי לפתוח את הדלת" - ולהיכנס לחדר.

האפליקציה של מלון Vert. צילום מסך, וואלה! טכנולוגיה
תוכלו לעשות הכל מהנייד: האפליקציה של מלון VERT/וואלה! טכנולוגיה, צילום מסך

את העדכון על האפשרות לבצע צ'ק-אין מקבלים לנייד כיממה לפני ההגעה באמצעות SMS. עוד ניתן להזמין באפליקציה שך הרשת שירותים נוספים כגון שירות חדרים, הזמנת מגבות לחדר, חבילות פינוק (בתשלום נוסף), לבצע צ'אט עם נציג מהמלון ולצפות במידע על חדר הכושר, בריכת השחייה והמסעדה.

מי שעוד משתמשת בשירותי אפליקציה לשימוש האורחים היא רשת מלונות דן, שנותנת פתרון לתשובה המבאסת: "החדר שלכם עוד לא מוכן". בעזרת האפליקציה, שזמינה גם באנדרואיד וגם באייפון, ניתן לקבל עדכון מרחוק ברגע שהחדר מוכן - בנוסף להודעת SMS. כל שנותר לאחר מכן הוא לאסוף את המפתח (כרטיס בימינו) מהקבלה.

האפליקציה של מלון דן. צילום מסך,
האפליקציה של רשת מלונות דן/צילום מסך

כמו כן, ניתן לבצע פעולות שונות במהלך השהייה במלון, כולל צ'ק-אין וצ'ק-אאוט, פתיחת הדלת לחדר (בחלק ממלונות הרשת) לשדרג את החדר ולבצע תשלומים שונים, וגם להזמין שולחן לארוחה. לא מסתדרים עם טכנולוגיה? טרם ההגעה, נציג שירות מטעם המלון יצור איתכם קשר ויסייע לכם בתהליך, אם תרצו.

מי שמבצע צ'ק-אין מקבל 50 שקלים מתנה לפינוקים (אקסטרות). תהליך העזיבה (צ'ק-אווט), כמו תהליך ההגעה, לוקח מספר דקות בודדות. בבתי המלון של הרשת שמאפשרים לפתוח את הדלת באמצעות הנייד, האורח גם לא צריך למסור את המפתחות בקבלה.

כרטיס לחדר במלון. ShutterStock
במקום לחפש את הכרטיס לחדר שממילא הולך לאיבוד, אפשר לפתוח את הדלת עם הטלפון/ShutterStock

גם רשת מלונות ישרוטל השיקה לאחרונה שירות דומה - מערכת המנתבת את כל פניות האורחים במלונות הרשת אל מרכז שירות ארצי שעובד מול אנשי שירות בשטח באמצעות ממשק סלולרי. האורחים יכולים לפנות עם בקשותיהם באמצעות חיוג מהחדר, מהסמארטפון או באמצעות שליחת הודעת טקסט (וואטסאפ וסמס). בנוסף, ישרוטל מאפשרת גם כן לבצע צ'ק-אין דיגיטלי, באמצעות אפליקציית ייעודית המאפשרת בין היתר לפתוח קריאות ובקשות למלון.

לפתוח את הדלת עם האייפון. ארכיון. אפל,
אפל ביחד עם רשת המלונות Hyatt, כבר מאפשרים לקבל את הכרטיס ישירות לארנק במכשיר./אפל

אין צורך בטיפ, אני רובוט

במלונות פתאל פועלת אפליקציה שמלווה את האורח משלב ההזמנה ועד סיום חופשתו במלון.
האפליקציה מאפשרת תקשורת מיידית עם המלון באמצעות הוואטסאפ בכל נושא, שאלה או דרישה - ומקבלים מענה מיידי ממרכז השירות לאורח (גם שאלות על הסדרי חנייה או סדינים ומגבות).

האפליקציה שולחת קישור לפני הגעת האורח המאפשר לבצע צ'ק-אין לפני הגעה למלון, ובמלונות מסויימים, מתאפשר גם פתיחת דלת באמצעות האפליקציה. ואם אתם חושבים שזה העתיד, בחלק ממלונות רשת פתאל נכנס בחודשים האחרונים פתרון טכנולוגי מסקרן - אידיאלי לתקופת הקורונה החולפת - רובוט אוטונומי שיודע להביא מגבת או סבנים לאורחים, להזמין מעלית, ונחשב כחבר צוות כמו כל שאר העובדים.

הרובוט האוטונומי של רשת פתאל

הרובוט של רשת פתאל/יחצ

רובוטים ניתן למצוא גם ברשת אפריקה-ישראל, שמספקים לאורחי המלון שירותים שונים - החל מניקיון ועד הגשת מזון ומשקאות ופינוי צלחות. את הרובוטים הללו משווקת בישראל חברת Robotize. בבשלב הראשון, הרובוטים הללו שולבו במלון קראון פלזה בת"א ובהמשך צפויים להיכנס לבתי מלון נוספים ברשת.

אחד הרובוטים שאותם תוכלו לפגוש בעת שהותכם במלון הוא ה-Delivery Robot X שהוא רובוט משלוחים אוטונומי שישמש כמלצר במסעדות המלון וגם ישנע ממקום למקום ציוד כמו מגבות. הרובוט מצויד בחיישנים המונעים ממנו להיתקל בבני אדם ומכשולים, וכן באלגוריתמיקת AI (בינה מלאכותית) המאפשרת לו לקבל החלטות אוטונומיות.

"הרובוטים הללו משדרגים את השירותים שאנחנו מספקים לאורחי המלון שלנו וגם מהווים כוח עזר חשוב לעובדי המלון", אומר אסף בן דוב סמנכ"ל מלונות אפריקה ישראל.

הרובוט האוטונומי של רשת אפריקה-ישראל

הרובוט האוטונומי של רשת אפריקה-ישראל/GS Robotics

בנוסף לצ'ק-אין אוטומטי ושימוש בסמארטפון כמפתח, במלון לינק בתל אביב האורחים יכולים לשלוט בתאורה בחדר באמצעות אפליקציה, כולל החלפת צבעים ועמעום של האור. זאת, לצד הדלקה וכיבוי המזגן וקביעת הטמפרטורה ושימוש בטלפון הנייד של האורח כחלופה לטלפון המותקן בחדר.

רק בישראל: הטכנולוגיה צומחת לאט

יש הרבה סיבות שגורמות לכך שמדינת ישראל מדשדשת מאחור בנושא המעבר לטכנולוגיה הלא-מאוד-חדשה-הזאת. אחת מהן היא הפריסה המצומצמת, יחסית, בבתי המלון ברחבי הארץ שמאפשרים לצרכנים לחסוך זמן. ורובנו רק מחכים שהתורים הארוכים יזוזו (חופש גדול, אחרי הכל).

שנית, על אף ההשקעה הרבה בפיתוח והטעמה של הטכנולוגיות בבתי המלון והאפליקציות הנלוות, נראה שרשתות בתי המלון לא עושות די בקידום והסברה של השירותים הללו לאורחים. וישראלים כמו ישראלים, כידוע, די מפחדים מדברים חדשים ולא מוכרים למרות שהם יכולים לחסוך להם זמן - ובתקופות הכי עמוסות בשנה.

  • עוד באותו נושא:
  • מלון
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully