וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייבים להגיע לתגליות חדשות": מארק צוקרברג חשף את הפיתוחים החדשים של מטא

20.6.2022 / 17:00

מנכ"ל ומייסד מטא הציג את הפיתוחים העתידיים של החברה - כדי למלא את ההבטחות הרבות של המטאוורס. "מציאות רבודה, מציאות משולבת ומציאות וירטואלית - אלה עומדות להיות טכנולוגיות חשובות ביותר", אמר צוקרברג

צוקרברג מציג את הפיתוחים החדשים של מטא/Meta

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד מטא (פייסבוק לשעבר), הציג פיתוחים חדשים של משקפי VR מהדור הבא: "אנחנו לא מסתפקים בשיפור סוגי המסכים שנמצאים בטלפונים, בטלוויזיות או במחשבים וכבר קיימים בשוק. אנו חייבים להגיע לתגליות חדשות לגבי צורת העבודה המשותפת של מערכות פיזיות, ולגבי האופן שהמערכת החזותית שלנו תופסת את העולם", אמר באירוע לעיתונאים.

"אני חושב שמציאות רבודה, מציאות משולבת ומציאות וירטואלית - אלה עומדות להיות טכנולוגיות חשובות ביותר, בעיקר כדי לספק את תחושת הנוכחות הזו וכדי לשפר את האינטראקציות החברתיות שלנו. ואנחנו מתחילים לראות שהן מתעוררות לחיים, וזה ממש מגניב", הוסיף צוקרברג.

משקפיים וקסדות - הפיתוחים של מטא. מטא,
"עומדות להיות טכנולוגיות חשובות ביותר". הפיתוחים של מטא/מטא

כדי למלא את ההבטחות הרבות של המטאוורס שהציג צוקרברג בסתיו האחרון בכנס Connect 2021, על מטא לפתח חוויות חזותיות שכמעט ולא ניתן להבחין ביניהן לבין העולם האמיתי. קסדות ה-VR של ימינו מספקות חוויות חזותיות תלת-ממדיות מרשימות, אך הן עדיין שונות מאוד מהחוויות החזותיות שאנחנו מכירים מהעולם האמיתי.

יש להן רזולוציה נמוכה יותר אפילו ממחשבים ניידים, טלוויזיות וטלפונים, ולא ניתן להשתמש בהן לפרקי זמן ממושכים. כדי להגיע לחווית מציאות מתקדמת יותר ולממש את החזון, נדרש סוג חדש לחלוטין של מערכות תצוגת ב-VR, ודגמים קלי משקל ומתקדמים שיאפשרו לעיניים שלנו לתפקד באופן טבעי ולראות ב-VR ממש כמו בעולם האמיתי. האתגר הזה מוכר במחקר המדעי כ"מבחן טיורינג חזותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קסדות, משקפיים ושאר ירקות

"חלק גדול מהעבודה הוא לנסות לדמיין את כל הטכנולוגיות העתידיות שנצטרך לפתח, והמצב שהטכנולוגיות האלה יצטרכו להגיע אליו בעוד 5 עד 10 שנים מהיום, בשביל כל דורות המכשירים שאנחנו בונים", אמר צוקרברג.

כל אחד מהפיתוחים שהציג צוקרברג שואף לפרוץ את הגבולות של טכנולוגיית המציאות המדומה, והוא, כך לדברי מטא, עבר מחקרים קפדניים "כדי להעריך את ההתקדמות שלו לקראת עמידה במבחן הטיורינג החזותי".

סדרת Half Dome

  • סדרה זו אפשרה לצוות המחקר להתקרב עוד ועוד להטמעת עדשות וריפוקליות במכשירים קומפקטיים יותר מתמיד.
  • Half Dome 0 נוסה במחקר המשתמשים של 2017. עם Half Dome 1, צוות המחקר הרחיב את שדה הראייה ל-140 מעלות. Half Dome 2 היווה נקודת ציון נוספת עם שיפור הנוחות על ידי הפחתת המשקל ב-200 גרם.
  • דגם ה-Half Dome 3 מציג לראשונה שימוש בעדשה וריפוקלית אלקטרונית, שהחליפה את כל הרכיבים המכניים של Half Dome 2 בעדשות גביש נוזלי, וכך הקטינה עוד יותר את גורמי הגודל והמשקל.
מארק צוקרברג מציג פיתוחים חדשים. מטא,
"עומדות להיות טכנולוגיות חשובות ביותר". צוקרברג/מטא

Distortion Simulator (סימולטור עיוותים)

כדי שעדשות וריפוקליות ירוצו באופן חלק, יש לטפל בעיוותים ושיבושים אופטיים - בעיה שכיחה למדי במשקפי VR כיום. הבעיה בלמידה של עיוותים היא שמדובר בתהליך אשר לוקח זמן רב מאוד; ייצור העדשות שיכולות לחקור בעיות אופטיות יכול לארוך שבועות ואפילו חודשים, וזו רק ההתחלה של תהליך המחקר.

לכן, צוות המחקר של מעבדות המציאות בנה סימולטור שמשתמש באופטיקה וירטואלית כדי לשכפל במדויק את העיוותים שייראו במשקפיים, ומציג אותם בתנאי צפייה דמויי-VR. זה מאפשר לחקור עיצובים אופטיים חדשים ולפתח אלגוריתמים לתיקון עיוותים - ואף לעצב עדשות חדשות לפני הבנייה שלהן

Butterscotch

קסדה זו נועדה להדגים את החוויה של רזולוציה רשתית ב-VR, שהיא תקן הזהב לכל מוצר עם מסך. בעוד שמוצרים כמו טלוויזיות וטלפונים ניידים עברו מזמן את רף הפיקסלים שמאפשר להם לייצר חוויה של ראיית 6/6, טכנולוגיות VR נותרו מאחור - מפני ששדה הראייה במציאות מדומה מפזר פיקסלים זמינים על פני שטח גדול יותר, ולכן פוגע ברזולוציה.

כך, הדבר מגביל את תחושת הנוכחות המציאותית ואת היכולת להציג ולקרוא טקסטים באופן ברור - שני סעיפים קריטיים על מנת לעבור את מבחן טיורינג החזותי. הצוות שמאחורי Butterscotch צמצם את שדה הראייה בכמחצית בהשוואה ל-Quest 2 ופיתח עדשה היברידית חדשה שתאפשר לראות ברזולוציה גבוהה יותר. אב הטיפוס שהתקבל עדיין כבד מדי להפצה, אבל הוא עשה עבודה מצוינת והוכיח עד כמה הרזולוציה השתפרה.

"זו הצצה לאב-טיפוס בשם Butterscotch, שיש לו רזולוציה מספיק גבוהה כדי שתוכל לצלוח במבחן ראייה ב-VR ברמה של 6/6, מהסוג שעוברים בבדיקת עיניים כדי לראות אם אתה צריך משקפיים", אמר מארק צוקרברג אמר בעת הצגת הדגם. "אבות הטיפוס האלה הם דגמים בהתאמה אישית שבנינו במעבדה שלנו, כך שהם לא מוצרים שמוכנים להשקה, אבל כשאני הולך ומנסה את זה, זו חוויה די מדהימה, ואתה באמת יכול לראות את התמונה חדה להפליא".

Starburst

דגם זה הוא אב-טיפוס HDR VR - הטכנולוגיה היחידה שמאפשרת באופן עקבי תחושה מוגברת של ריאליזם ועומק. יחידת המידה המרכזית ל-HDR היא nit (כמות תפוקת האור של מכשיר). מחקרים הראו שהמספר האידיאלי לשיא בהירות הוא 10,000 nits, ומסכי טלוויזיה כיום כבר עומדים בסטדרנטים הקרובים לכך.

לעומת זאת, ב-VR, המקסימום שהתאפשר עד כה היה 100nits במשקפי ה-Quest 2. האתגר הגדול הוא לייצר מוצר לביש שעומד בסטנדרטים הללו. אמנם, Starburst דורש מאנשים להחזיק אותו כמו משקפת, אבל הוא מגיע ל-20,000nits, מה שהופך אותו לאחד מצגי ה-HDR הבהירים ביותר שנבנו עד כה, ואחד מצגי ה-HDR התלת-מימדים הבודדים בעולם.

הפיתוחים החדשים של מטא. מטא,
מטא רוצה לפתח חוויות חזותיות שכמעט ולא ניתן להבחין ביניהן לבין העולם האמיתי/מטא

Holocake 2

ה-Holocake 2 היא קסדת ה-VR הדקה והקלה ביותר שמטא פיתחה אי פעם. משקפי ה-Holocake 2 מתתבססים על אב הטיפוס המקורי, שנראה כמו זוג משקפי שמש אך היה חסר רכיבים מכניים וחשמליים מרכזיים ולכן בעל ביצועים אופטיים נמוכים משמעותית.

ה-Holocake 2 היא קסדת VR פונקציונליות לחלוטין, מחוברת למחשב, ומסוגלת להריץ כל כותר קיים של VR PC. כדי להשיג תוצאות מרשימות כאלה, צוות Holocake 2 נדרש להשתמש בקיפול אופטי מבוסס קיטוב (עדשת פנקייק) כדי לצמצם את המרווח בין הצג לעדשה, ולצמצם את עובי העדשה עצמה על ידי שימוש בעדשה הולוגרפית דקה ושטוחה.

Mirror Lake

זהו עיצוב קונספטואלי, קומפקטי וחסכוני בצריכת חשמל, דמוי משקפי סקי בצורתו, שישלב כמעט את כל הטכנולוגיות החזותיות המתקדמות שצוות המחקר של מערכות התצוגה פיתח ב-7 השנים האחרונות, לרבות מעקב אחרי תנועת העיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully