וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בממשלה: 3 מיליארד ש"ח לקידום טכנולוגיות שיתמודדו עם משבר האקלים

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 15:42

הממשלה אישרה השקעה היסטורית במטרה לזרז את המאבק במשבר האקלים. שרת החדשנות, אורית פרקש הכהן: "הדרך להתמודד עם אתגרי האקלים היא באמצעות שימוש בטכנולוגיה וברתימת החדשנות וההייטק הישראלי"

כבאים מכבים שריפה בהרי ירושלים. GettyImages
כבאים מכבים שריפה בהרי ירושלים/GettyImages

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) השקעה של 3 מיליארד שקלים עד 2026 להאצת אקו-סיסטם חדשנות בטכנולוגיות אקלים (אקלים-טק) בישראל וגיוס טכנולוגיות לסיוע בעמידה ביעדיה של ישראל סביב משבר האקלים. זאת, על בסיס יתרונות יחסיים של החדשנות הטכנולוגית הישראלית, ובעזרת יצירת יתרונות יחסיים בסביבה העסקית-רגולטורית בישראל.

את עבודת המטה יזמו יזמו שרת החדשנות, אורית פרקש הכהן, שרת האנרגיה, קארין אלהרר והשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג. החלטת הממשלה תכלול יעדים כמותיים משמעותיים לעידוד החדשנות באקלים, בהם: הכפלת מספר המחקרים היישומיים בתחום האקלים טק; הכפלת מספר הפטנטים בתחום; הכפלת מספר חברות ההזנק החדשות הקמות בכל שנה מ-55 ל-110 ב-2026; הגדלת מס' פרוייקטי הפיילוט המבוצעים על גבי תשתיות מדינה בשנה מ-35 ל-70 בשנת 2026.

בנוסף, צפויה הגדלת מספר הגיוסים המשמעותיים בשנה (מעל 10 מיליון דולר) מ-20 בשנת 2021 ל-50 בשנת 2026; ביסוס 10 קרנות הון סיכון הישראליות המתמחות בטכנולוגיות אקלים עד שנת 2026 (לעומת 1 כיום); הכפלת מספר קרנות ההון סיכון הזרות הפעילות בישראל המתמחות בטכנולוגיות אקלים (יבצעו לפחות עסקה אחת בממוצע לשנה) מ-20 בשנת 2021 ל-40 בשנת 2026; ועוד.

אורית פרקש הכהן. ראובן קסטרו
שרת החדשנות, אורית פרקש הכהן/ראובן קסטרו

"הדרך להתמודד עם אתגרי האקלים ולעמוד ביעדים שהציבה הממשלה היא באמצעות שימוש בטכנולוגיה וברתימת החדשנות וההייטק הישראלי", אמרה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, והוסיפה: "המיקוד של ההייטק הישראלי כיום הוא בתחומים כמו שירותי תקשורת, פינטק, וסייבר ופחות בתחומי אקלים, אגרוטק ואנרגיה. החלטת הממשלה תחזק תחומים אלו".


השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "משבר האקלים הוא הסיכון המשמעותי ביותר הניצב בפני האנושות. לצד זאת, הוא גם מהווה הזדמנות אדירה לדור הנוכחי לייצר את הפתרונות להתמודד עימו, גם למען הדורות הבאים. כפי שמתחיל להיות ברור לכולם, מעבר לכלכלה דלת פחמן מהווה הזדמנות להצמחת טכנולוגיה חדשנית ישראלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תמר זנדברג. ראובן קסטרו
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג/ראובן קסטרו

קארין אלהרר, שרת האנרגיה: "אנחנו במשרד האנרגיה, יחד עם השותפים שלנו בממשלה, מבינים שהדרך לעמידה ביעדים המאתגרים של משק האנרגיה היא באמצעות טכנולוגיה חדשנית. בעוד שלפי ההערכות, כ-45% מהטכנולוגיות שיישומו ב-2050 עוד לא הומצאו או שנמצאות כעת בשלב הפיתוח האקדמי, ברור לנו שהטכנולוגיה לעמידה ביעדים ב-2030 כבר כאן ורק על ידי שיתוף פעולה בין משרדי של הרגולטורים המגוונים ויצירת פלטפורמות המאפשרות אימוץ חדשנות, נעמוד ביעד".

  • עוד באותו נושא:
  • אקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully