וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

POCO F4: סמארטפון ביניים במעטפת פרימיום

עודכן לאחרונה: 8.7.2022 / 1:14

עיצוב עם נוכחות, מצלמה טובה וטעינה מהירה: הסמארטפון החדש של תת-המותג המוזל של שיאומי הגיע לישראל - וכבר לקחנו אותו לבדיקה. המחיר? פחות מ-2,000 שקלים. זה מה שחשבנו עליו

POCO F4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
POCO F4/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מלבד הרצון לשחזר את הפופולריות האבודה, אחד המאפיינים הכי הבולטים של פוקו (POCO), תת-המותג המוזל של שיאומי שיצא בשנה שעברה לדרך עצמאית, הוא הניסיון לעשות את זה בגדול כמו ענקיות הטכנולוגיה - רק בפחות בכסף. בשבוע שעבר הכריזה החברה על ה-POCO F4, ממשיך דרכו של POCO F3, שמיועד לשוק הביניים ומציג מפרט די מרשים.

בסמוך להשקה בישראל, קיבלנו את המכשיר לסקירה מטעם היבואן הרשמי, קבוצת המילטון. המחיר שלו בארץ הוא 1,999 שקלים, ובין היתר תקבלו מסך מסוג AMOLED בגודל 6.67 אינץ', מצלמת 64 מגה-פיקסל ומבנה זכוכית סופר יוקרתי. האם הוא שווה את הכסף? בדקנו.

עיצוב

בניגוד למכשירים אחרים של פוקו, שהתבססו על עיצובים קיימים של שיאומי, ה-POCO F4 מרגיש מעט שונה והוא מצליח לספק נוכחות מאוד מאוד חזקה - וזו נקודה שחשוב לזכור. אתחיל מזה שמדובר במכשיר די גדול: בחלקו הקדמי אפשר למצוא מסך AMOLED בגודל 6.67 אינץ', עם תמיכה בקצב רענון של 120 הרץ (סטנדרט בימינו). עם זאת, הוא לא כבד במיוחד (195 גרם), ושומר על גם עובי ממוצע (7.7 מ"מ).

בחלקו האחורי שילבה פוקו גב זכוכית שנראה מצוין, אבל משמש כמשטח לטביעות אצבע (מומלץ לשים כיסוי, אחרי הכל). המצלמה נמצאת בתוך מסגרת שחורה ומודגשת, כאשר את הפשרה תוכלו למצוא במסגרת המכשיר שעשויה מפלסטיק מבריק.

POCO F4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גב עשוי זכוכית. POCO F4/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

במעבר לחלקו התחתון נמצא רמקול בודד, מגש כרטיס ה-SIM ושקע USB-C לטעינה, העברת נתונים וגם לצליל. פוקו, כמו שאר היצרניות, זנחו את שקע האוזניות המסורתי. כמתבקש, בדופן הימנית של הטלפון נמצא את מקשי עוצמת הקול ואת כפתור ההפעלה.

ממשק וביצועים

המכשיר מגיע עם ממשק MIUI 13.0.1.0 הביתי של שיאומי, המבוסס על אנדרואיד 12. עם זאת, פרט מאוד מרגיז שקשה להתעלם ממנו הוא אותן אפליקציות שמותקנות מראש ולא ניתנות להסרה, אחת העובדות המרגיזות אותן קובעות לנו היצרניות הסיניות. עד כמה זה מרגיז? כברירת מחדל המכשיר מגיע עם יותר מ-4 אפליקציות משחקים סיניות.

בפועל, על הנייר וגם בחיים האמיתיים המכשיר מציע עבודה ללא יותר מדי פשרות (למעט כמה לאגים קטנים בממשק). המערכת פועלת בזריזות, האנימציות חלקות ויישומים כבדים זה לא מאוד אתגרו אותו. עם זאת, הוא סובל מבעיה שממנה סובלים רוב הסמארטפונים - הוא מתחמם בשימוש מוגבר.

POCO F4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בפועל, על הנייר וגם בחיים האמיתיים המכשיר מציע עבודה ללא יותר מדי פשרות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כדי להבין קצת יותר מה מקבלים, הנה המפרט: המכשיר מגיע עם שבב 870 Snapdragon מבית קוואלקום (לא הכי מתקדם, שזה בסדר), תמיכה ברשת הדור החמישי (5G), לצד 8 גיגה-בייט זיכרון עבודה (RAM) ו-256 זיכרון אחסון פנימי.

באשר לחיי סוללה, פוקו שילבה סוללה בקיבולת של 4,500 מיליאמפר-שעה שתומכת בטעינה מהירה בהספק של 67 וואט. המשמעות היא טעינה מ-0 ל-100% בכ-38 דקות בלבד. אם אתם טוענים רב-קו ורוצים לשלם באמצעות גוגל Pay, תשמחו לדעת שבניגוד לדגמים אחרים בקטגוריה, כן תמצאו כאן תמיכה ב-NFC.

POCO F4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
טעינה מ-0 ל-100% בכ-38 דקות בלבד/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

אם יש סעיף בו מכשירי הדגל של שיאומי השתפרו באופן מרשים מאוד בשנים האחרונות הוא כמובן מערך הצילום. כך למעשה קורה גם בקטגוריית הביניים, בה ממוקם ה-POCO F4: המכשיר מגיע עם שלוש מצלמות - מצלמה אחורית ראשית של 64 מגה-פיקסל, חיישן לצילום אולטרה-רחב ברזולוציה של 8 מגה-פיקסל ועדשת מאקרו באיכות 2 מגה-פיקסל. לראשונה בסמארטפון של פוקו החיישן הראשוני כולל גם מייצב אופטי (OIS).

צילום עם ה-POCO F4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מערך צילום של שלוש מצלמות. צילום עם ה-POCO F4/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ה-Poco F4 מספק תמונות איכותיות בתאורה טובה ובשמש ישירה. התמונות יצאו די חדות, בהירות והצבעים מדוייקים ללא פיצוי אור שמבהיר מדיי את התמונה. בצילום במצב AI (בינה מלאכותית), מערך הצילום הצליח לזהות את האובייקטים ואף סיפק תוצאות טובות יותר מהגדרה ידנית.

צילום עם ה-POCO F4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תמונה חדה בתאורה טובה: צילום במצב AI עם ה-POCO F4/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-POCO F4. וואלה! טכנולוגיה
צילום תקריב עם ה-POCO F4/וואלה! טכנולוגיה

וזה לא הכל, פוקו גם שילבה כאן מצב לילה ייעודי וחכם, שבסך הכל התמודד היטב עם מקומות בעלי תנאי תאורה מאתגרים כמו חללים לא מאוד מוארים, כאשר הצילום קיבל תאורה רבה ולא הופיעו בו כמעט רעשים או מריחה.

תאורה טובה גם במצב לילה. צילום עם ה-POCO F4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תאורה טובה גם במצב לילה. צילום עם ה-POCO F4/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום לילה עם ה-POCO F4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ללא מריחה. צילום בחלל חשוך עם ה-POCO F4/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

המכשיר נמכר ב-1,999 שקלים ביבוא רשמי של קבוצת המילטון - חצי ממכשיר דגל של ימינו. אם אתם מחפשים סמארטפון זול (יחסית) עם מצלמה נהדרת, ביצועים טובים, עיצוב שמרגיש יוקרתי וסוללה שנטענת די במהירות - מדובר באחת האופציות הטובות שתוכלו למצוא. אם אתם דורשים יותר מהסמארטפון שלכם ומחפשים מתקדמת יותר ובכלל מדובר במכשיר שמשמש אתכם ככלי העבודה העיקרי, כדאי אולי לחפש דגם אחר עם מפרט מתקדם יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully