וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטי אשראי דלפו: האקרים טוענים - פרצנו לאתרי תיירות ישראליים

עודכן לאחרונה: 28.6.2022 / 13:33

האקרים מקבוצת תקיפה מוכרת טוענים כי הצליחו לפרוץ למאגרי המידע של רשתות בתי מלון - והדליפו פרטים אישיים, כולל מספרי כרטיסי אשראי. מומחה סייבר: "מומלץ לכל מי שעשה שימוש באתרים המוזכרים למעלה לעקוב מקרוב אחרי פירוטי האשראי"

סייבר. ShutterStock
סייבר/ShutterStock

קבוצת תקיפה בשם Sharp Boys, שפעילה בזמן האחרון נגד מטרות ישראליות, טוענת שהצליחה לפרוץ לאתרי תיירות ישראליים. במקביל, התוקפים טוענים כי ביצעו מתקפת מניעת שירות (DDOS) על אתר hotel4u.

בערוץ הטלגרם של התוקפים פורסם מאגר של כ-140 אלף רשומות עם פרטים אישיים של ישראלים שם, אימייל, טלפון, בנוסף ל-200 מספרי כרטיס אשראי. זו הפעם השניה שהקבוצה תוקפת את אתר hotel4u, ולא ברור אם מקור התוקפים הוא באיראן.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לאינסטגרם

"גלי תקיפת הסייבר על מטרות אזרחיות ישראליות ממשיך, כמובן שברגע שהתוקפים מצליחים לשים ידם על מאגרי מידע של החברות המותקפות האפקט התודעתי הוא משמעותי", אומר עודד ואנונו ראש מחקר חולשות מוצרים בצ'ק פוינט. "כתוצאה מכך אזרחים שפרטיהם נחשפו צריכים להיות יותר ערניים ולשקול לאפס סיסמאות ולהפעיל אימות דו שלבי על האפליקציות החשובות כמו אפליקציות: מייל, רשתות חברתיות ובנקים".

כרטיס אשראי שדלפו לרשת. צילום מסך, וואלה! טכנולוגיה
מאגר כרטיס אשראי שדלף לרשת/וואלה! טכנולוגיה, צילום מסך

"מדובר בקבוצה יחסית מוכרת שכבר תקפה אתרים מאותו התחום בעבר, בינהם גם את אתר למטייל", אומר תום מלכה, חוקר מודיעין איומי סייבר, בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה. "הקבוצה מחפשת חולשות באתרי האינטרנט המאחסנים את מאגרי המידע. מומלץ לכל מי שעשה שימוש באתרים המוזכרים למעלה לעקוב מקרוב אחרי פירוטי האשראי שלו ובמידה וימצא חיוב לא מוכר - לבטל את הכרטיס מיידית ולהכחיש את העסקה המדוברת".

"כמו במקרים רבים בעבר, ניכר ששוב מדובר על פריצה לצורך הפחדת הציבור ופגיעה באמינות אתרי מסחר ישראלים", אומרת מיי ברוקס-קמפלר, מומחית סייבר ומייסדרת קהילת "בטוחים אונליין". "ניתן להניח כי מועד הפרסום אינו מקרי ובא יום לאחר מתקפת סייבר על מפעל פלדה איראני, המשוייכת על פי הערכות לישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully