וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין השלימה צילום של מאדים בשלמותו - והתמונות מהממות

עודכן לאחרונה: 2.7.2022 / 0:43

הקבלן העיקרי של סוכנות החלל הסינית הלאומית הודיע על השלמת משימה "טאינוון 1", חבורת כלים רובוטיים שנשלחה לצלם את כל פני מאדים, ושלחה תוצאות יוצאות דופן ביופיין של הכוכב האדום

מאדים. CNSA, רויטרס
מאדים/רויטרס, CNSA

תאגיד התעופה המדע והטכנולוגיה של סין, קבלן הביצוע העיקרי של סוכנות החלל הסינית הלאומית (CNSA) הודיע אתמול (רביעי) על השלמת סדרה של צילומים של כלל פני המאדים, והצלחת המשימה של "טאינוון 1", החללית הרובוטית הסינית שנשלחה לשכננו האדום.

במהלך המשימה צילמו הכלים הבלתי מאוישיים סדרה של צילומים ברזולוציה בינונית של פני הכוכב כולו, וכן מספר צילומים ברזולוציה גבוהה, מלאי פירוט וצבע.

טאינוון, ששמו מגיע משיר עתיק בשם "שאלות שמימיות", שוגר ביולי 2020, וזוהי משימת החלל הבין-כוכבית העצמאית הראשונה של סין. טאינוון 1 הוא בעצם חבורה של ששה: חללית מסלולית, שתי מצלמות הנחתה, נחתת, מצלמה מרוחקת וכלי הרכב היבשתי "ז'ורונג". כשהגיעו למאדים בפברואר שנה שעברה, ז'ורונג שלח "סלפי" מאדמת המאדים שלו ושל הנחתת, תוך שימוש במצלמה המרוחקת.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לאינסטגרם

מאדים. CNSA, רויטרס
זוהי משימת החלל הבין-כוכבית העצמאית הראשונה של סין./רויטרס, CNSA
מאדים. CNSA, רויטרס
אדמת מאדים מהגשושית של סין/רויטרס, CNSA

ואחרי ששלחו הוכחת חיים להורים הגאים בסין, נכנסו הכלים לעבודה מאומצת של סריקה וצילום של כלל פני המאדים, תוך שהחללית המסלולית מקיפה את הכוכב האדום לא פחות מ-1,344 פעמים.

בין התמונות שצולמו ישנן כאלה של פינות חמד פחות מוכרות במאדים, כמו וואלאס מארינריס - מערכת קניונים עצומה שנמשכת לאורך 4,000 ק"מ ובעומקים של עד 7 קילומטרים. חוקרים אגב מעריכים שהקניונים העמוקים האלה, שהם צלקות של ממש בפני הכוכב, מעריכים שנוצרו לפני מיליארדי שנים, עוד בזמן שמאדים התקרר.

מאדים. CNSA, רויטרס
צלקות של ממש בפני הכוכב, שככל הנראה נוצרו לפני מיליארדי שנים/רויטרס, CNSA
מאדים. CNSA, רויטרס
פינות חמד פחות מוכרות במאדים/רויטרס, CNSA

עוד צילמה חבורת "טאינוון 1" תמונות של הקוטב הדרומי של מאדים, שהוא גם ביתו של אגם תת קרקעי של מים מלוחים, והסיכוי הכי טוב למציאת חיים על מאדים. הסינים, עומדים להעמיד את התמונות לשימוש חופשי למדענים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully