וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני ההשקה בישראל: בדקנו את האייפון 14 פרו. האם שווה לשדרג?

עודכן לאחרונה: 30.9.2022 / 21:42

כשל עיצובי שהפך לפיצ'ר, מצלמה שמשאירה אבק למתחרות וביצועים מצוינים: מכשיר הדגל של אפל עושה את דרכו לישראל - וכבר הספקנו לקחת אותו לבדיקה. האם הוא שווה יותר מ-4,500 שקל? תלוי איך מסתכלים על זה. הנה מה שחשבנו

אייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 14 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

את 24 השעות שלי עם האייפון 14 פרו אני יכול לסכם במילה אחת: מרשים. מדובר בפיסת טכנולוגיה יפה ומתקדמת שמצליחה לשמר את סוד ההצלחה של אפל - ולגרום לכולנו (שוב) להתאהב בלוגו התפוח שנמצא בגב המכשיר עוד מימי האייפון הראשון. נכון, הוא לא מביא איתו שינוי דרסטי בעיצוב, אבל יש כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב כמו המגרעת שהפכה ל-"אי דינאמי" ומערך הצילום שזוכה לשדרוג מאוד משמעותי (48 מגה-פיקסל).

לקראת ההשקה בישראל, לקחתי את האייפון 14 פרו לבדיקה קצרה וגיליתי מכשיר דגל שאולי נראה מוכר (עוד מימי האייפון 12 פרו), אבל עשוי כל כך טוב שהוא יכול להפוך לשדרוג משמעותי לא רק עבור חובבי התפוח. את המכשיר קיבלתי לסקירה באדיבות רשת iStore - המשווקת הרשמית של אפל בישראל.

הצצה מהירה לאייפון 14 פרו

כשכשל עיצובי הופך לפיצ'ר

המכשיר נותר ללא שינוי עיצובי משמעותי - וזה דווקא לחיוב. את המכשיר תקבלו באותן מידות כמעט כמו ה-13 פרו, חוץ מזה שהוא קצת עבה יותר (ב-0.2 מ"מ) וקצת כבד יותר (ב-2 גרם). המכשיר מרגיש עדיין יוקרתי ונעים לאחיזה, ומשלב מסגרת בחיתוך חד, קווים ישרים וקצוות מעוגלים. הגב בעל גימור המט לא לוכד טביעות אצבע ושאריות שומן (בניגוד דווקא למסגרת המבריקה). בנוסף, גם כאן תמצאו מסך בגודל 6.1 אינץ', עם מגרעת המכונה "אי דינאמי", שנדבר עליה בהמשך.

עם זאת, צריך לשאול שאלה: מתי לאחרונה פגשתם אנשים שמסתובבים עם סמארטפון (כל סמארטפון) - ללא כיסוי? אז כן, המכשיר אמנם מאוד יפה, אך זה לא באמת רלוונטי משום שגם המעריצים הגדולים ביותר של אפל יוסיפו כנראה עוד כמה מאות שקלים על כיסוי שישמור עליו מנפילות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המכשיר עדיין נראה יוקרתי ונעים לאחיזה, ומשלב מסגרת בחיתוך חד/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ועכשיו נעבור לדובדבן שבקצפת: המגרעת (Notch) מפנה את מקומה - אך לא לחריר כפי שעשו המתחרות, אלא לפס שחור עם קצוות מעוגלים שמאכלס את המצלמה הקדמית וחיישן ה-FaceID. אם במשך שנים אפל התייחסה לכשל העיצובי הזה כחיסרון, הפעם היא ממתגת אותו מחדש ונותנת לו שם - "אי דינאמי" - דינאמי כיוון שהגודל שלו משתנה בכל פעם שמתבצעת פעולה בממשק, מעין תצוגה משנית בתוך המסך.

בפועל, מדובר בשינוי מבורך שלא רק מחזיר לחיינו את תצוגת אחוזי הסוללה לראשונה מאז האייפון X - אלא בפיצ'ר מולטיטאסקינג כמעט משולם. למשל, משיכה כלפי מעלה של אפליקציה תומכת "תבלע" אותה אל תוך המגרעת באמצעות טריק עיצובי של הממשק. כמו כן, כאשר יוצאים מאפליקציה - היא קופצת בחזרה אל תוך המגרעת. למעשה האי הידנאמי מאפשר שליטה טובה יותר ביישומים (כרגע של אפל עצמה). למשל שעון העצר (טיימר) ימשיך לרוץ בראש המסך ברגע שתסגרו את החלונית. באפל מיוזיק, המוזיקה תתנגן בתוך חלונית רחבה עם תמונת האלבום. כדי להעלים את החלונית צריך פשוט ללחוץ שוב על המגרעת.

אייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אפל ממתגת המגרעת ונותנת לה שם - "אי דינאמי"/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עד כמה זה שימושי? ב-24 השעות שעבדתי עם האייפון 14 פרו - לצד האייפון 13 פרו שלי - הרגשתי שהמכשיר שלי, שבן פחות משנה, נראה קצת כמו מוצר די מיושן ולא מעודכן. לצד כל זה, צמצום המגרעת לפס שחור וקטן יותר נותן תחושה של מסך עם שטח עבודה גדול יותר באופן משמעותי.

משמאל: אייפון 14 פרו, מימין: אייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מימין: אייפון 14 פרו, משמאל: אייפון 13 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

משתמשי אייפון (עדיין) ירגישו בבית

המכשיר מגיע עם מסך מרשים במיוחד בגודל 6.1 אינץ' מסוג Super Retina XDR OLED המציג תמונה ברזולוציה של 1179x2556. פאנל התצוגה תומך בתקן HDR10 הנפוץ וגם ב-Dolby Vision ובקצב רענון של 120 הרץ (שהפך לסטנדרט בשוק הסלולר). על המסך נמצאת שכבת מגן מבית קורנינג (היצרנית של גורילה גלאס), שאפל מכנה כאן "מגן קרמי". האם תבחינו בהבדל מהדור הקודם? כנראה שלא.

גם תצוגת AlwaysOn עשתה את דרכה לאייפון 14 פרו - טכנולוגיה שמשתמשי אנדרואיד מכירים כבר יותר מ-5 שנים. המשמעות היא שניתן להתעדכן בשעה או בהתראות, מבלי ללחוץ על המסך. כדי לשמור על חיי סוללה ארוכים, המסך עובר למצב של בהירות נמוכה עד "שתעירו" אותו. כבעלים של אייפון מהדור הקודם אני יכול לומר שמדובר בשדרוג מאוד מבורך, שנראה טוב בהרבה מאצל המתחרות (וזו אולי הסיבה שאפל בחרה לחכות עם הפיצ'ר הזה עד כה). ההבדל העיקרי בא לידי ביטוי בהחשכה העדינה של המסך.

אייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המכשיר מגיע עם מסך מרשים במיוחד בגודל 6.1 אינץ'/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
אייפון 14 פרו/אפל

לאפל יש עדיין עליונות על פני כל המתחרות בגיזרת המעבדים, כשהיא מצליחה ליצור מכשירים חזקים ומובילה במבחני הביצועים, תוך שימוש בנפח זיכרון עבודה (RAM) נמוך יחסית. האייפון 14 פרו כולל שבב A16 חדש, שאפל טוענים כי זהו השבב המהיר ביותר אי פעם בסמארטפון, שאוכל את המתחרים תוך שימוש בפחות זרם.

את יעילות המעבד החדש לא הצלחתי לבחון ב-24 שעות, אבל מבחינת הסוללה - ההבדל ניכר וזהו שיפור משמעותי למדי. בכל מקרה, עם ההתאמה המושלמת למערכת ההפעלה iOS 16, מבחינת שימוש שוטף, משתמשי אייפון ירגישו בבית, שכן אפל שמרה על המראה והחוויה המזוהה עם המכשירים שלה. האייפון 14 פרו שבדקתי פעל כמתבקש בצורה מצוינת - ללא שיהוי (לאגים) או גמגומים, והחוויה הייתה טבעית לחלוטין.

אייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אפל שמרה על המראה והחוויה המזוהה עם המכשירים שלה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בגלל המצלמה

נכון לכתיבת שורות אלה, האייפון 14 פרו מספק את צילומי הסטילס הטובים ביותר שניתן למצוא כרגע בסמארטפון, בכל תנאי הצילום - גם בלילה. מערך הצילום של ה-Galaxy S22 Ulra רחוק מאוד מהביצועים שמספק האייפון 14 פרו, והתקווה הגדולה השנייה היא פיקסל 7 שיושק בקרוב, או לחילופין איזה קלף ששיאומי שומרת בשרוול ואולי נגלה בהמשך.

אייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אחראי לצילומי הסטילס הטובים ביותר שניתן למצוא כרגע בסמארטפון. אייפון 14 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מערכת הצילום החדשה של דגמי הפרו, המבוססת על מצלמה ראשית של 48 מגה-פיקסל (בפורמט RAW) ועדשה רחבה של 12 מגה-פיקסל, ומערכת ייצוב תמונה לווידאו טובה מבעבר (גם בדגמי האייפון ה-"רגילים" יש כזו).

ואם נצלול לרגע פנימה, בצילום בתנאי תאורה טובים התמונות מעוררות השתאות, עם דיוק בצבעים ובפרטים, עם המון אור טבעי שנראה נהדר ואובייקטים שמוצגים בצורה יוצאת מן הכלל. גם בצפייה בתמונות במסך גדול, במחשב או בטלוויזיה, הצילומים יוצאי דופן וקשה להאמין שהם צולמו על גבי סמארטפון ולא במצלמת DSLR מקצועית. כמו כן, הופתענו מאוד לטובה מהייצוב בעת צילום וידאו שמצליח לשמור על איזון חסר תקדים גם במהלך תנועה (הליכה מהירה וריצה).

צילום עם האייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
התמונות מעוררות השתאות. צילום עם האייפון 14 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם האייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם האייפון 14 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום מאקרו עם האייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום מאקרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם האייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם האייפון 14 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם האייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם זום X3/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

באשר לצילום במצב לילה, גם כאן מדובר בתוצאות הטובות ביותר שראיתי בסמארטפון עד היום - ללא הוספת תאורה מלאכותית, כמו שרוב היצרניות אוהבות להוסיף ללא סיבה. לצד זה, החיישן מצליח המצלמה הקדמית (סלפי) מגיעה עם חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל, ומציגה שיפור בתנאי תאורה חלשים והיא כוללת בפעם הראשונה מיקוד אוטומטי. בפועל, ההבדל בין התמונות שמספק האייפון 14 פרו לדור הקודם - אייפון 13 פרו, לא מאוד משמעותיים.

צילום עם האייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום במצב לילה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

אם מצלמה איכותית היא הדבר הכי חשוב לכם בסמארטפון שלכם - כדאי לשקול לשדרג לדגם החדש. אם צילום זה פחות הקטע שלכם ורכשתם לאחרונה אייפון 13 פרו או אייפון 12 פרו, תשארו איתו - ההבדלים לעומת הדור הקודם לא באמת מצדיקים שדרוג והשקעה כבדה נוספת של 4,649 שקלים.

המכשיר התקבל לסקירה באדיבות iStore, המשווקת הרשמית למוצרי Apple בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully