וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 אינץ': המקרן הקומפקטי של סמסונג - מוצר מפתיע, אבל המחיר עוד יותר

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 7:36

לקבל את היתרונות של מסך גדול מכל מקום, בלי צורך לשאת אותו איתנו: המקרן החדש של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוראינית הופך כל קיר או תקרה למסך קולנוע, וכולל ממשק מעולה. לא תצטרכו להתפשר על איכות התמונה והצליל, אבל יש בעיה אחרת: המחיר

מקרן ה-Freestyle של סמסונג. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מקרן ה-Freestyle/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשבוע האחרון צפיתי בטלוויזיה, בנטפליקס וביוטיוב על הקיר בסלון, וגם על התקרה, באמצעות הסמסונג Freestyle - מקרן חדש וקומפקטי בגודל של פחית שימורים. הוא מאפשר להקרין תמונה בגודל של עד 100 אינץ', תומך באיכות צפייה באיכות Full HD וכולל את מערכת ההפעלה Tizen (ולא, אין לה קשר לאנדרואיד).

המקרן הושק בישראל בשבוע שעבר באמצעות היבואן הרשמי "סמליין", במחיר מומלץ של 3,790 שקלים. האם הוא שווה את ההשקעה ומה החיסרון שכדאי שתכירו? הנה הסקירה המלאה.

סמסונג Freestyle. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
סמסונג Freestyle/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

משקל ומבנה

מדובר במקרן שהוא גם רמקול חכם ששוקל 830 גרם בלבד ומאפשר להפוך בקלות כל חלל למסך. בניגוד למקרנים רגילים ומגושמים, ה-Freestyle מאפשר סיבוב של עד 180 מעלות, וכך אפשר להקרין את מה שרוצים בכל מקום - על שולחנות, רצפות, קירות או אפילו תקרות - ללא צורך במסך נפרד.

ה-Freestyle כולל גם כניסת Micro HDMI - לחיבור מקור חיצוני (כמו מחשב או טאבלט), וגם מתג להדלקה או כיבוי של המיקרופון המובנה. אם תרצו לקחת אותו איתכם לכל מקום, תשמחו ודאי לדעת שהוא תואם לסוללה חיצונית ניידת. ליד העדשה נמצאים כפתורי מגע - כמו ווליום וכיבוי והדלקה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מקרן ה-Freestyle. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שוקל 830 גרם בלבד ומאפשר להפוך בקלות כל חלל למסך/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ממשק

אחרי ההפעלה הראשונית יש הרשמה קצרה, ואז פשוט מניחים את המקרן איפה שרוצים - ומנגנים. הכבל לא ארוך במיוחד, אז קחו בחשבון שתצטרכו להניח את המקרן על משטח ישר באזור המתאים, וכמובן בידקו שיש לכם קיר חלק מספיק שניתן להקרין עליו (וכאמור, אפשר גם על התקרה).

מערכת ההפעלה היא טייזן (TizenOS) הקניינית של סמסונג, שמשולבת בכל מסכי הטלוויזיה של היצרנית - וכוללת את רוב האפליקציות שאתם צריכים: נטפליקס, ספוטיפיי, דיסני פלוס, אמזון פריים, אפל TV פלוס, יוטיוב וגם NEXTTV (של הוט), סלקום TV, פרטנר TV וסטינג TV.

סמסונג Freestyle. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
פשוט מניחים המקרן איפה שרוצים - ומנגנים. גם על התקרה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בכיוון קצת שונה, מערכת ההפעלה טייזן מאפשרת להזרים מהסמארטפון כל אפליקציה, תוכן או וידאו שאתם רוצים מהמכשיר שלכם, למשל, טיקטוק ולהקרין אותה. פרט מעניין נוסף הוא התמיכה במוצרי אפל - אייפון, אייפד ו-Mac, באמצעות AirPlay. המשמעות היא שאפשר לשדר תוכן מהמכשירים למקרן, וזה פשוט עובד מצוין.

עם זאת, יש פשרה מסוימת שחשוב להתעכב עליה: האיטיות של טייזן. השילוב של כוח העיבוד החלש, יחסית, בניגוד למה שתמצאו בטלוויזיות של סמסונג, יחד עם מערכת ההפעלה הלא מאוד מוצלחת, גורם לממשק לגמגם קצת. זה אמנם לא מפריע לחווית הצפייה הנהדרת, אבל הזרימה של התפריטים לא דומה למה שתקבלו בטלוויזיה, אבל זה לגמרי בסדר.

מקרן ה-Freestyle. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מערכת ההפעלה טייזן/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

צפו: הצצה מהירה ל-Freestyle של סמסונג

איכות צפייה וסאונד

לצד יתרון הקומפקטיות, איכות ההקרנה עצמה מפתיעה מאוד - ה-Freestyle מספק רזולוציה טובה, אך כמו בכל מקרן, כדי לקבל את החוויה המלאה והטובה ביותר צריך חושך (כמעט) מוחלט, דבר שעשוי להוות חיסרון. בהתאמה, הגודל המינימלי והגודל המקסימלי שהמקרן מסוגל לייצר באיכות אופטימלית נשארת די זהה - עם תמונה חדה, צבעים מדויקים ונאמנים לצבעי המקור וללא תאורה מוגזמת.

חלק נוסף שמאוד אהבתי הוא הפוקוס האוטומטי - לא הייתי צריך לשבור את הראש בניסיונות מעייפים ליישר ולפקס את התמונה על הקיר באופן ידני, והעדשה פשוט יודעת לעשות זה באופן אוטומטי ובצורה מצוינת. וחשוב לזכור: אם תרצו תמונה בגודל המירבי (100 אינץ') תצטרכו חלל מתאים בבית.

סמסונג Freestyle. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בחלקו האחורי נמצא רמקול/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

פלוס בולט נמצא ברמקול המובנה בחלקו האחורי של המקרן, שמספק צליל נהדר. הוא פחות לחוויה קולנועית מושלמת בצפייה בסדרות ובסרטים מן הסתם, אך עבור רוב המשתמשים שהם לא אודיופילים זה כנראה מספיק. כמו כן, ניתן להתחבר את המקרן גם לרמקול חיצוני באמצעות בלוטות'.

יש גם שלט

פלוס גדול ויפהפה נוסף בא לידי ביטוי בשלט שמגיע עם המקרן. מעבר לעיצוב הנקי שלו בצבע לבן, כזה שגם כיף להחזיק ביד וגם כיף להתבונן בו. במרכזו נמצא כפתור למעבר מהיר למסך הבית, כפתור "חזרה" וכפתור הפעלה/עצירה. בחלקו התחתון ממוקמים כפתורי ניווט מהירים לדפדפן, נטפליקס, דיסני פלוס (שלאחרונה הגיע לישראל) ולשירות הסטרימינג של אמזון - פריים וידאו.

השלט של הסמסונג Freestyle. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
נוח לתפעול עם כפתורים לאפליקציות פופולריות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

ה-Freestyle נמכר במחיר מומלץ של 3,790 שקלים - פחות ממסך OLED חדש, אבל הרבה יותר מטלוויזיה ברזולוציית Full HD. בכל מקרה, יש אנשים שיראו במוצר כתחליף לטלוויזיה, למשל, אבל המקרן הזה בעיקר מתאים למי שזקוק למסך גדול בדרכים, במשרד והקומפקטיות חשובה לו. אין ספק שיש מקרנים חזקים יותר ממנו, בטח שמדובר רק באיכות Full HD - אבל הם גם גדולים ויקרים משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully