וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן יעניק את מדליית החירות הנשיאותית לסטיב ג'ובס

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 9:15

"הביא לשינוי האופן שבו העולם מתקשר": נשיא ארה"ב הודיע על רשימת האישים שיזכו לעיטור הגבוה ביותר במדינה - בהם מנכ"ל אפל לשעבר, שהלך לעולמו ב-2011

סטיב ג'ובס. GettyImages
סטיב ג'ובס/GettyImages

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע אמש (שבת) על זהות הזוכים במדליית החירות הנשיאותית, העיטור האזרחי הגבוה ביותר במדינה - שהוא עצמו קיבל מברק אובמה. בין 17 האישים להם יעניק ביידן את העיטור בשבוע הבא נמצא גם מייסד ומנכ"ל אפל לשעבר, סטיב ג'ובס, שהלך לעולמו בשנת 2011 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

תפקידה של המדליה היא להכיר ב"תרומה משובחת במיוחד לביטחון או לאינטרס הלאומי של ארצות הברית, שלום עולמי, לתרבות או יוזמות ציבוריות או פרטיות אחרות". בנוסף לג'ובס, עוד יזכו לעיטור האזרחי הגבוה גם המתעמלת האולימפית סימון ביילס, הסנאטור המנוח ג'ון מקיין והשחקן דנזל וושינגטון.

סטיב ג'ובס מייסד אפל, ספטמבר 2011. AP
יזכה לעיטור האזרחי הגבוה ביותר בארה"ב./AP

בהודעה מטעם הבית הלבן נכתב כי "ג'ובס היה המייסד השותף, המנכ"ל והיו"ר של אפל, מנכ"ל פיקסאר ומילא תפקיד מוביל בחברת וולט דיסני. החזון, הדמיון והיצירתיות שלו הובילו להמצאות ששינו וממשיכות לשנות את האופן שבו העולם מתקשר, וכמו גם שינו את תעשיית המחשבים, המוזיקה, הסרטים והאלחוט".

עוד ב-2011, באותה שנה שבה מייסד אפל נכנע לסרטן הלבלב, הוא זכה בפרס גראמי בגלל תרומתו לתעשיית המוזיקה. ליתר דיוק, ג'ובס קיבל את הכבוד על "תרומתו יוצאת דופן לענף בחוסר ביצועים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חותם על חוק הרפורמה בתחום הנשק, 25 ביוני 2022. רויטרס
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן./רויטרס

בשנת 2003 חלה סטיב ג'ובס בפעם הראשונה בסרטן הלבלב וב-2004 עבר ניתוח מורכב על מנת להציל את חייו. ב-2008 הגידול הסרטני חזר, ושנה לאחר מכן העביר את אפל לניהול זמני של טים קוק, שכיהן אז בתפקיד סמנכ"ל התפעול. ב-2011 יצא לחופשת מחלה בשל מצבו הרפואי - עד שחלה הידרדרות שהביאה למותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully