וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממציא הטלפון הנייד: "הניחו את המכשיר בצד ותשיגו לעצמכם חיים"

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 12:10

ממציא ה-Motorola DynaTAC 8000X - הטלפון הסלולרי הראשון בעולם - קורא להתנתק מהמכשיר ששואב לנו את הזמן. סקר חדש מצא: 46 אחוזים גולשים חמש עד שש שעות בטלפון שלהם בכל יום

מרטין קופר. AP
מרטין קופר, ממציא הטלפון הסלולרי הראשון בעולם/AP

קשה לדמיין את עצמנו בלי הטלפון הנייד. אנחנו מחוברים לו כמו לאינפוזיה - מתעדכנים בחדשות, מצ'וטטים בוואטסאפ, צופים בעוד סרטון מטופש בטיקטוק ומגלגלים שוב שוב את הפיד באינסטגרם. סקר משנת 2021 שנערך על ידי חברת Statista בקרב 2,028 אמריקנים, מצא כי 46 אחוזים מהנשאלים גולשים חמש עד שש שעות בטלפון שלהם בכל יום. 11 אחוזים מהמשיבים משתמשים שבע שעות או יותר במכשיר הסלולרי.

דווקא מי שהמציא את הפלא הזה, קורא להתנתק מהמכשיר ששואב לנו את הזמן. מרטין קופר בן ה-92, ממציא הטלפון הסלולרי הראשון בעולם, התראיין ל-"BBC Breakfast" וכששמע מהמנחה שהיא עסוקה עם הטלפון שלה יותר מחמש שעות ביממה הוא נדהם: "את באמת משתמשת בטלפון חמש שעות ביום? תמצאי חיים!".

מרטין קופר עם ה-Motorola DynaTAC 8000X. ויקיפדיה, Rico Shen,
מרטין קופר עם ה-Motorola DynaTAC 8000X/ויקיפדיה, Rico Shen

קופר, שנולד בשיקגו ארצות הברית, הוא ממציא ה-Motorola DynaTAC 8000X - הטלפון הסלולרי הראשון בעולם - עוד ב-1973. המהנדס עבד בחברת מוטורולה במשך יותר משני עשורים והיה מתוסכל מהפופולריות הגוברת של טלפונים לרכב: "אנשים היו מחוברים לטלפון במשרד ובמטבח במשך יותר מ-100 שנה, ועכשיו הם הולכים לחבר אותנו למכוניות שלנו, שם אנחנו מבלים 5% מזמננו?". קופר הגה את הרעיון לייצר טלפון נייד שאנשים יכולים להביא אותו איתם למכונית שלהם, אבל גם להוציא אותו מהרכב ולהשתמש בו בזמן שהם יוצאים לסידורים.

לפני שעבד על המכניקה של הטלפון הסלולרי, הוא תכנן איך המכשיר ייראה, והחליט שהוא יהיה "קטן מספיק כדי להכניס אותו לכיס שלך, אבל מספיק גדול כדי שיוכל לעבור בין האוזניים שלך לפה". קופר רצה שלכל אדם יהיה מספר טלפון משלו - אותו הוא מכנה כעת "ההישג הגדול ביותר שלו". עד אז, מספרי טלפון היו קשורים למקומות, כמו הבית, המכונית או המשרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מוטורולה השקיעה מיליונים בפרויקט של קופר. שלושה חודשים בלבד לקח למהנדס ולצוות שלו לייצר את הטלפון. זאת, בזכות העובדה שהם השתמשו בטכנולוגיה דומה לייצור המכשיר המבוססת על מכשירי קשר משטרתיים.

לאחר המצאת המכשיר, הוא קיבל את השם Motorola DynaTAC 8000X. הוא שקל 1.13 ק"ג והיה באורך 254 מילימטר. ניתן היה להשתמש בטלפון באופן רצוף במשך 25 דקות בלבד עד שהסוללה שלו נגמרה, ולקח 10 שעות להטעין אותו.

ב-3 באפריל 1973, קופר ביצע את שיחת הסלולר הראשונה אי פעם באמצעות המכשיר - הוא התקשר למתחרה שלו, ג'ואל אנגל, שעבד כמהנדס ראשי ב-AT&T. השיחה נערכה במסגרת מסיבת עיתונאית במרכז מנהטן, כשקופר חייג לטלפון הקווי של אנגל: "ג'ואל, זה מרטי. אני מתקשר אליך מטלפון סלולרי, טלפון נייד אמיתי כף יד", כך אמר קופר בשיחה ההיסטורית.

הטלפון יצא לשוק רק בשנת 1983 ומחירו עמד על 3,995 דולר. קופר כתב על המצאת הטלפון בספר הזיכרונות שלו: "Cutting the Cord", שיצא בשנה שעברה. הוא אמר לחדשות CBS שאולפני הסרטים כבר פנו אליו לגבי עיבוד אפשרי לסרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully