וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס ווב צילם את התמונה המעמיקה ביותר של היקום

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 0:22

אחרי 25 שנה של השקעה, פיתוח ושיגור מוצלח - טלסקופ החלל ג'יימס ווב תיעד בהצלחה את עומק היקום. לדברי נאס"א, מדענים שצפו בהצצה לתמונות נותרו על סף דמעות

ג'יימס ווב. AP
טלסקופ החלל ג'יימס ווב/AP

סוכנות החלל האמריקנית נאס"א הודיעה בסוף השבוע כי ג'יימס ווב, הטלסקופ היקר והמתקדם ביותר שנבנה אי פעם על ידי האנושות, צילם את התמונה הראשונה והרחוקה ביותר אל עומק היקום. ועכשיו, סמנו ביומן שלכם: הצילום צפוי להתפרסם ב-12 ביולי, יום שלישי, בשעה 17:30 (שעון ישראל).

בסך הכל, מדובר בתמונה אחת מתוך 10 עד 20 תמונות שיגיעו מהטלסקופ, כך אישרו בכירי נאס"א במהלך מסיבת עיתונאים. לפי הפרסום, עבור המדענים המעטים שראו הצצה לצילומים, התמונות החדשות היוו השראה לחוויות קיומיות עמוקות והותירו חלקם על סף דמעות.

ג'יימס ווב שוגר בדצמבר 2021, וכבר נמצא בנקודת לגראנז' L2, נקודה יציבה כבידתית על ציר הארץ-שמש במרחק כ-1.5 מיליון ק"מ מאיתנו, שמאפשרת לו "לרחף" במקום תוך השקעה מינימלית של דלק.

ג'יימס ווב. AP
ג'יימס ווב/AP

בזמן שטלסקופ החלל האבל מתקרב לסוף ימיו והפך לראיה העיקרית שלנו להתפשטות היקום, ג'יימס ווב תוכנן ופתוח במיוחד עבור צילום באור אינפרה-אדום - כך ניתן לחדור עמוק יותר דרך ענני גז וערפיליות ולהגיע לכוכבים הרחוקים ביותר ביקום.

התכנון והפיתוח של ג'יימס ווב נמשכו יותר מ-25 שנה, בהשקעה של כ-10 מיליארד דולר. במהלך משימתו, יכולותיו של טלסקופ החלל, יורשו של "האבל" הוותיק, יעשירו את עולמנו בתצפיות נוספות על מספר גופים המרוחקים ביותר ביקום, שאין אפשרות לצפות בהם עם האמצעים הקיימים בחלל העומדים לרשות האנושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully