וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו את ה-X8: הסמארטפון הראשון של HONOR בישראל

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 10:37

מצלמה סבירה ועיצוב שרק למראית עין נראה יוקרתי: ה-X8 הוא אחד מבין שני הסמארטפונים הראשונים של היצרנית הסינית HONOR בישראל. לא מדובר במכשיר דגל, אבל עם תג מחיר של 1,199 שקלים אפשר למצוא כאן לא מעט הפתעות. הסקירה המלאה

HONOR X8. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
HONOR X8/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

את מותג הסמארטפונים הונור (HONOR), שפעל עד לפני כשנתיים כחברה-בת של ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי, משתמשים ישראלים רבים כלל לא מכירים. אחרי שיצאה לדרך עצמאית מנסה החברה להרחיב היצע המוצרים שלה והחלה למכור מכשירים עם הגרסה המלאה של אנדרואיד - דבר שנאסר על וואווי בשל הסנקציות האמריקניות.

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה חברת סל-נאו (Cell-Now), שהיא גם היבואנית הרשמית של מותג וואן פלוס, על השקת המותג HONOR בישראל באופן רשמי. את יריית הפתיחה בשוק המקומי עשה המותג עם שני סמארטפונים - אחד מהם, HONOR X8, הגיע אלינו לסקירה. ספוילר: אל תצפו ממנו ליותר מדי.

HONOR X8. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
יש גם שקע אוזניות בגודל 3.5 מ"מ/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב ומסך

כמצופה ממכשיר ב-1,199 שקלים, ה-HONOR X8 עשוי ברובו מפלסטיק. אבל מדובר בחומר איכותי מאוד שלעין ממוצעת ייראה כאילו הוא בנוי מאלומיניום או זכוכית. כך למשל, המסגרת המבריקה עשויה מפלסטיק מבריק, וכך גם הגב, אבל כזה שמזכיר זכוכית בגוון לבן/סגול עם אפקט המשנה את הצבע שלו, כאשר התאורה נשברת עליו.

לא מדובר בסמארטפון כבד (177 גרם בלבד), וגם לא עבה במיוחד (7.5 מ"מ). המשמעות היא שכיף להסתובב איתו בכיס ולא ממש מרגישים אותו בזמן הליכה. בניגוד לרוב מוחץ של המכשירים בשוק כיום, כאן נוכח שקע אוזניות בגודל 3.5 מ"מ, יתרון למתנגדי אוזניות אלחוטיות. לצידו נמצאים חיבור ה-USB-C ורמקול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בחזית ה-X9 נמצא מסך LCD גדול - 6.7 אינץ', ברזולוציית Full HD Plus , עם חריץ קטנטן שמכיל את חיישן המצלמה הקדמית (סלפי). על אף שלא מדובר במסך בטכנולוגיה מתקדמת במיוחד, הוא חד, בהיר ומדויק למדי, כך שחווית הצפייה על המסך הייתה די טובה - גם באור השמש בחוץ.

HONOR X8. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסך LCD בגודל 6.7 אינץ'. HONOR X8/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ממשק וביצועים

כמו כל יצרנית סינית אחרת, תקבלו את מערכת ההפעלה אנדרואיד (במקרה הנוכחי גרסה 11) במעטפת קצת אחרת. כאן, מדובר ב-Magic UI 4.2 - ממשק המשתמש של HONOR, שבאופן כללי מספק חוויה די טובה.

עם זאת, יש כמה דברים שהפריעו לנו: בתור התחלה, ה-HONOR X8, כמו שאר המכשירים של החברה, משתמש במקלדת SwiftKey של מיקרוסופט ולא ב-Gboard של גוגל, שסביר שרוב משתמשי אנדרואיד יכירו. עוד אפשר למצוא גם אפליקציות עצמאיות של HONOR שלא ניתנות להסרה - בעיה יודע בסמארטפונים של יצרניות סיניות. כמו כן, כברירת מחדל מגירת האפליקציות מושבתת, אך תוכלו להוסיף אותה מחדש בהגדרות התצוגה במכשיר.

ופרט נוסף חשוב: בהפעלה הראשונית של המכשיר לא תמצאו את ישראל ברשימת המדינות בתפריט ה-"בחירת אזור". לדברי סל-נאו, היבונאית הרשמית, הבעיה תטופל בעדכון הגרסה הקרוב שייצא.

HONOR X8. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
באופן כללי מספק חוויה די טובה. HONOR X8/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בכל הקשור לביצועים של ה-X8, מרבית הפעולות היום-יומיות הצליחו להתבצע בצורה טובה. אכן נתקלנו בגמגומים לאורך ממשק המשתמש ובביצוע פעולות שונות בתפריטים ובאפליקציות, אך אם דרישותיכם מהמכשיר לא תובעניות, הוא כנראה יספק אתכם. אחרי הכל, מדובר בסמארטפון שמגיע עם מעבד חלש יחסית מדגם Snapdragon 680 4G.

מצלמה

ה-X8 משלב מערך צילום שכולל ארבעה חיישנים, עם מצלמה ראשית באיכות של 64 מגה-פיקסל. החיישן המשני מגיע ברזולוציית 5 מגה-פיקסל לצילום בזווית רחבה, בנוסף לעוד זוג חיישני 2 מגה-פיקסל לצילום מאקרו ואיסוף עומק.

HONOR הצליחה לייצר פה מערך צילום מוצלח ביחס לרמת המחיר. מדובר במצלמה שמצליחה להפיק תמונות חדות עם גוון עשיר באור יום, אך עם נטייה טיפה לצבעים מעט חיוורים במבצים מסוימים. רמת הפירוט טובה גם כן בצילומים רגילים וגם בצילומי תקריב.

צילום עם ה-X8 של הונור. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-X8 של HONOR. צבעים טובים וחדות בתנאי תאורה טובים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-X8 של הונור. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
רמצ פירוט גבוהה יחסית/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-X8 של הונור. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום של אובייקט מקרוב מספק גם כן תוצאות טובות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בסך הכל, קל להוציא מוצלחות באיכות סבירה עד טובה, ושימוש במצב AI (בינה מלאכותית) יכול לעזור להשתמש במצלמה בצורה חכמה יותר - ולהפיק תוצאות מוצלחות בכל מצב צילום. ישנה אפשרות לביצוע זום דיגיטלי כפול 2, אשר פוגע מעט באיכות התמונה.

בשורה התחתונה

בקצרה: ה-HONOR X8 הוא ביניים חסר ייחוד במחיר סביר. באריכות: ה-HONOR X8 אינו מכשיר גרוע. אבל קשה להבין את ההגיון לקנות דווקא אותו ולא מכשיר אחר, שמספק ביצועים טובים יותר, בקצת יותר כסף. בכל מקרה, המכשיר יתאים לכאלה שהתגעגעו לשקע האוזניות המסורתי, רוצים מצלמה טובה יחסית ובא להם לנסות מותג סיני חדש לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully