וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' דן בלומברג מונה לתפקיד יו"ר סוכנות החלל הישראלית

שרת החדשנות, אורית פרקש הכהן, מינתה את פרופ' בלומברג לתפקיד יו"ר סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. בלומברג הוא סגן נשיא באונ' בן גוריון בנגב, מדען בעל מוניטין בתחום החלל וחוקר במשימות של נאס"א

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, הודיעה היום (ב') על מינויו של פרופ' דן בלומברג לתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת לסוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. המינוי אושר ע"י משרד המשפטים.

בלומברג הוא סגן נשיא לפיתוח אזורי ותעשייתי באוניברסיטת בן גוריון בנגב, בעל דוקטורט מאוניברסיטת אריזונה בתחום של גיאולוגיה פלנטרית, ומי שעמד בראש הצוות של אונ' בן גוריון בפיתוח הננו-לווין BGUSAT ביחד עם התעשייה האווירית.

המינוי לתפקיד, שהוא התנדבותי, נעשה בהתאם להחלטת הממשלה בנושא, הקובעת כי יו"ר סוכנות החלל הישראלית נדרש להיות מדען בעל מוניטין בתחום החלל. במסגרת תפקידו יעמוד בלומברג בראש הוועדה המייעצת של הסוכנות.

פרופ' דן בלומברג. דני מכליס,
פרופ' דן בלומברג/דני מכליס

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן: "מודה לפרופסור איציק בן ישראל על שירותו ארוך השנים כיו"ר סוכנות החלל, ותרומתו לסוכנות ולקידום תעשיית החלל האזרחית. אני מאחלת הצלחה לפרופסור דן בלומברג, יו"ר סוכנות החלל הנכנס, שיפעל יחד עם מנהל הסוכנות אורי אורון להמשך קידום התעשייה שעוברת מהפכה מסחרית בעל פוטנציאל משנה מציאות. בהצלחה!"

פרופ' דן בלומברג, יו"ר סוכנות החלל הישראלית הנבחר: "מדינת ישראל חברה בנבחרת מצומצמת ויוקרתית של מדינות, שלהן נגישות לחלל. כשם שהמדינה ידעה למנף נושאים אחרים, אין ספק, שגם תחום זה יתורגם לצמיחה כלכלית וחברתית. כבוד גדול הוא לי למלא תפקיד זה, וברצוני להביע את הערכתי לפועלו האדיר של פרופ' יצחק בן-ישראל."

אורית פרקש הכהן. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
השרה אורית פרקש הכהן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

פרופ' דן בלומברג הינו סגן נשיא לפיתוח אזורי ותעשייתי באוניברסיטת בן גוריון בנגב, בעל דוקטורט מאוניברסיטת אריזונה בתחום של גיאולוגיה פלנטרית. עומד בראש המעבדה לחישה מרחוק והדמאות פלנטאריות המשמשת כאחת מהמעבדות האזוריות של NASA, חוקר שותף בטיסות הניסוי של NASA עם מערכות מכ"ם על מעבורת החלל (SRL), ומוביל מחקרים רבים בתחום. פרופ' בלומברג הוביל גם את שיתוף הפעולה בין אונ' בין גוריון לתעשייה האווירית לבניית BGUSAT, ננו לווין ישראלי אשר עדיין נע בחלל. מכהן כחבר באקדמיה הבינלאומית לאסטרונאוטיקה.

סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה יוזמת, מובילה ומתאמת את פעילות החלל האזרחית בישראל. הסוכנות תומכת במחקר ופיתוח מדעי בעלי פוטנציאל כלכלי ממשי, כגון פיתוח טכנולוגיות ייחודיות וחדשניות וזאת מתוך תפיסה כי העיסוק בחלל תורם לכלכלת ישראל, למיצוב מעמדה בעולם ולרווחת התושבים בהיבטים של חקלאות, תקשורת, ניטור זיהומים סביבתיים ומחקר. הסוכנות פועלת להרחבת שיתופי הפעולה ויחסי הגומלין עם מדינות שונות בתחום החלל, קידום מחקרי תשתית באקדמיה ובמכוני המחקר; השקעה בחברות סטרטאפ המפתחות רכיבים שונים לתעשיות החלל בארץ ובעולם; פיתוח ובניית לוויינים למטרות אזרחיות ותמיכה בפיתוח טכנולוגיות חלל חדשניות וייחודיות בתעשיות החלל; טיפוח עתודת מדעני העתיד בתחום חקר החלל דרך חינוך לחלל ופרויקטים בקהילה וחיזוק הקשר של ילדים, ילדות ונוער לתחום החלל, כך שיוכלו לספק את הסקרנות הטבעית הגדולה שהתחום מעורר ולהעמיק את הידע והעניין שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully