וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוויכוח שנמשך יותר מעשור: אנדרואיד או iOS?

תומר גליק, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 12:25

צרכני המובייל מתווכחים ביניהם על היתרונות והחסרונות של מערכות ההפעלה, אלא שבינתיים אפל וגוגל הופכות אותן לכמעט זהות. אז איך בוחרים את המכשיר הנכון?

אנדרואיד או iOS?. ShutterStock
אנדרואיד או iOS?/ShutterStock

מדי כמה ימים אני מוצא את עצמי מנסה לחמוק מדיון מסדרון מתלהם, כשבצד אחד של הזירה עומד תומך אנדרואיד נלהב המקובע בדעתו, ובצידה השני נמצא אייפוניסט מושבע, שלא מוכן להקשיב.

אני מפתח למובייל כבר כעשור. בשנים האלה עברו דרכי עשרות מכשירים שונים, מהעממיים שביניהם ועד מכשירי הדגל השונים של החברות השונות - אפל, סמסונג, וואן פלאס, שיאומי ועוד. ככל שהזמן עובר, אני שם לב שההבדלים בין מערכות ההפעלה הולכים ונעלמים. אנדרואיד מתקרבת ל-iOS, ולהיפך.

סגורה, אבל משתנה

אפל יצרה את מערכת ההפעלה iOS בקוד סגור שעובדת רק על מכשיריה -אייפונים ואייפדים. החברה היא זו ששולטת באופן בלעדי במה שקורה במוצרים שלה. זאת, לעומת מערכת ההפעלה אנדרואיד (של גוגל ואחרים), שקיימת במכשירים של מגוון יצרנים, שכל אחד מהם מוסיף ממשק ותכונות משלו. כתוצאה מכך, אייפונים נתפסים כמכשירים מאובטחים יותר.

אפל לא שינתה את דרך העבודה שלה עם השנים. אבל מה שכן קרה, זה שיותר ויותר יכולות המאפיינות את מערכת ההפעלה המתחרה אנדרואיד, מצאו את דרכן ל-iOS. ביו השאר, אפל הוסיפה תמיכה בהצגת תמונה בתוך תמונה, הרחבת יכולות הווידג'טים, מצב לילה (dark mode), הצגת הודעות במרכז ההודעות ועוד - כל אלו נוספו רק ב-2020.

מקשיחה את האבטחה

באנדרואיד, שמבוססת על קוד פתוח, גוגל השקיעה את רוב מאמציה בחוויית משתמש ייחודית. כל אחד יכול לשנות באופן מהותי את הנראות של הממשק, ומשתמשים מתקדמים יכולים ממש לשנות את ההתנהגות של מערכת ההפעלה (Rom Customization).

בשנים האחרונות, גוגל משקיעה מאמצים רבים בהקשחת מערכת ההפעלה כמו שאנחנו מכירים מ-iOS. החברה הכניסה שינויים באנדרואיד כגון - בקשת הרשאה לשירותי מיקום, דאשבורד פרטיות, שמרכז את הפעילות באפליקציות שעובדות ברקע, הגבלות גישה לרשת והגבלות גישה בין אפליקציות. גם אלה נוספו ב-2020.

אז מה בכל זאת יגרום לכם לעבור צד?

אפל, גוגל, וגם יצרניות הסמארטפונים השונות ימשיכו מצד אחד לייצר בידול וייחודיות, אבל מצד שני גם להעתיק פיצ'רים אחת מהשנייה. בשורה התחתונה, הבחירה במערכת ההפעלה צריכה להיות מבוססת על נוחות ומחיר.

שימו לב לגודל ולמשקל, לכפתורים פיזיים, להפעלה באמצעות מחוות, לזיהוי באמצעות טביעת אצבע ותמונת פנים, לאיכות המצלמה ולסוללה (ולא חסרות ביקורות באינטרנט שבודקות את אלה).

טווחי המחירים של סמארטפונים גדלו משמעותית בשנים האחרונות. מצד אחד, יש את מכשירי הדגל - האייפון 13 והגלקסי S22, שעולים יותר מ-4,000 שקל. ומצד שני, יש מכשירים זולים, כמו השיאומי Redmi Note 11 שעולה כ-500 שקל בלבד והוא מצוין, עד כדי כך שקניתי שני מכשירים כאלה לבנים שלי.

מתלבטים מה המכשיר הבא שלכם? רק אל תתייעצו עם חברים, זה יגמר בדיון מתלהם ללא מסקנות.

תומר גליק, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully