וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איידיגיטל תפצה לקוחות ביותר מ-2 מיליון שקלים: "לא עדכנו אם התיקון יעשה בחלק משומש"

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 15:41

במסגרת הסכם פשרה - יבואנית ומשווקת מוצרי אפל תפצה צרכנים ב-70 עד 1,050 ש"ח, בתלות בסוג המכשיר ובמועד הרכישה. בין הטענות: לא ניתנה ללקוחות החברה אפשרות לרכוש חלקי חילוף. איידיגיטל בתגובה:"פעלנו ע"פ מדיניות אפל בעולם. נמשיך לספק את השירות הטוב ביותר"

איידיגיטל. ראובן קסטרו
סניף איידיגיטל/ראובן קסטרו

אייקון גרופ, יבואנית ומשווקת מוצרי אפל באמצעות חנויות איידיגיטל, תפצה את הצרכנים בסכום של 2.4 מיליון שקלים. זאת, במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהגישה המועצה הישראלית לצרכנות נגד החברה בשנת 2014.

על פי התביעה, הצרכנים התלוננו כי במקרה של תקלה באייפד ואייפוד, לא ניתנה ללקוחות החברה אפשרות לרכוש חלקי חילוף והם נדרשו לרכוש "ערכת חלקי חילוף" - מכשיר חדש בעלות של עד 75% ממחיר המוצר המקורי, במקום לתקן את התקלה.

בנוסף, לטענת המועצה לצרכנות איידיגיטל ואייקון גרופ "הפרו את חובתן לספק חלקי חילוף לתיקון המוצרים לדרישת הצרכן". עוד טענה המועצה כי תעודת האחריות שמספקות החברות מטעה את הצרכנים לחשוב שבמקרה של תקלה, יסופקו להם חלקי חילוף. בנוסף, לטענת המועצה לצרכנות השתיים הפרו את התקנות מאחר ולא עדכנו את הצרכנים אם תיקון התקלה יעשה בחלק מקורי, חליפי, משומש או משופץ, ואת מחירו. אייקון גרופ ואידיגיטל חלקו על טענות המועצה.

לצד זה, לקוחות התלוננו כי במקרים בהם המכשיר תוקן על-ידי טכנאי שאינו מורשה מטעם אייקון גרופ, בוטלה האחריות כולה, וזאת באופן שאינו עולה בקנה אחד עם הוראות החוק. מנגד, באייקון גרופ טענו כי המדיניות העולמית של חברת אפל היא זו שהכתיבה את המדיניות שלהן בכל הנוגע לטיפול מקצועי בתקלות במוצרי אפל. לדבריהם, על פי אפל לא ניתן להחליף חלקים במוצרי אייפד ואייפוד ללא פגיעה באיכות המכשיר, ולכן הן מציעות במקרה של תקלה, מוצר חדש במחיר מופחת.

בסופו של דבר הגיעו הצדדים להסדר פשרה בהמלצת בית משפט. בית המשפט ציין שמכשיר חלופי בהנחה, אינו "חלקי חילוף" במובן הרגיל, הסביר והמצופה. בית המשפט קבע כי התנהלות איידיגיטל ואייקון גרופ מפרה לכאורה את התקנות המחייבות את היצרן לספק חלקי חילוף, על מנת לאפשר לצרכן לתקן את המוצר בשנתיים הראשונות שלאחר הרכישה, בעלות חלק החילוף בלבד.

במסגרת הסכם הפשרה הוסכם שהנתבעות יפצו את הצרכנים שנכללים בקבוצה בסכום של 2,400,000 שקלים. עוד הוסכם כי אם איידיגיטל תציע ללקוחות לרכוש מכשיר חלופי במקרה של תקלה, הוא לא יכונה "ערכת חלקי חילוף".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מי זכאי לפיצוי?

צרכנים שרכשו (משנת 2007 ועד שיאושר הסדר הפשרה) את המכשיר החלופי לאחר שהמכשיר שלהם התקלקל תוך שנתיים ממועד רכישת המכשיר המקורי יפוצו על ידי החברה בסכום של 70 עד 1,050 ש"ח, בתלות בסוג המכשיר ובמועד הרכישה.

צרכנים שמכשירם התקלקל בשנתיים שלאחר הרכישה, ולא רכשו את המכשיר החלופי, יפוצו גם הם (בתלות בסוג המכשיר במועד הרכישה). סכום הפיצוי אינו קבוע מראש, והוא תלוי בהיקף ההשתתפות בהסדר הפשרה. פרטים נוספים

מהמועצה לצרכנות נמסר: "מדובר בהישג משמעותי לציבור הצרכנים - הסדר פשרה המציע פיצוי ישיר לצרכנים שנפגעו, וכן מבטיח התנהלות תקינה של הנתבעות בקשר לעמידה בחובותיהן הקבועות בדין".

מאיידיגיטל נמסר בתגובה: "פעלנו ע"פ מדיניות אפל בעולם על מנת לאפשר לצרכנים את המוצר באיכות הגבוהה ביותר שניתן. כחברה הקשובה בכל עת לציבור לקוחותיה, החלטנו להגיע להסכם פשרה עם המועצה הישראלית לצרכנות כדי להמשיך ולשרת את ציבור משתמשי אפל בישראל על הצד הטוב ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully