וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר יועז הנדל הודיע: "יוצאים למלחמת חורמה בתופעת מסרוני הקנאביס והפישינג"

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 14:01

האסדרה החדשה של משרד התקשורת מציעה לחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים שיחייבו את זיהוי שולח המסרונים. מנכ"לית משרד התקשורת: "לא נאפשר לגורמים עלומים ומפוקפקים להציף מדינה שלמה בהודעות ספאם, מדובר במטרד של ממש"

שר התקשורת יועז הנדל על מסרוני הקנאביס/משרד התקשורת

משרד התקשורת מתכוון לחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים שיקשו על גורמים עויינים ומטרידים להפיץ הודעות SMS (מסרונים) באופן אנונימי, בהם מסרוני פישינג ומכירת קנאביס - כך הודיע היום (רביעי) שר התקשורת יועז הנדל. ישראלים רבים סובלים בתקופה האחרונה ממתקפת הודעות ספאם לטלפון הנייד, אלו משמשות בחלקן לגניבת פרטים אישיים ופרטי כרטיסי אשראי.

האסדרה החדשה של משרד התקשורת מציעה לחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים שיחייבו את זיהוי שולח המסרונים (אימות חזק מראש), יגבילו שליחת מסרונים בתפוצה רחבה באופן אנונימי ויסייעו בזיהוי גורמים עוינים ומטרידים.

במסגרת האסדרה, מפיץ מסרונים המשתמש במערכות הפצת מסרונים יחויב לעבור אימות חזק ואמין ולהזדהות באמצעות שיחת וידאו מול גורם אנושי בה יימסור את שמו, כתובתו ויציג תעודות או מסמכים המזהים אותו. בנוסף, יתבצע אימות על כרטיס האשראי שבאמצעותו נרכשה חבילת ההפצה לאחר בדיקה שהכרטיס אינו גנוב.

כמו כן, חברות הסלולר לא יאפשרו את הפצת המסרונים באמצעות הנייד למנויי פריפייד בכמות העולה על 50 מסרונים ליום. מנגנונים אלו יקלו על המשטרה להגיע לשולחי המסרונים, מה שירתיע את המפיצים ויצמצם את התופעה.

הודעת SMS שקיבלו ישראלים. צילום מסך, צילום מסך
"גראס הכי טעים שיש". הסוף להודעות המטרידות/צילום מסך, צילום מסך

בנוסף, שוקל משרד התקשורת לקבוע מגבלות על המסרונים שמקורם בחו"ל, כך שמסרונים אלו לא יוכלו להגיע עם כותרת המתחזה למספר ישראלי או עם שדה מזהה שהוא טקסטואלי כך שלא ניתן יהיה לזהותם. במשרד התקשורת סבורים כי האסדרה המוצעת תביא לצמצום משמעותי בתופעת מסרוני הפישינג ומסרוני הקנאביס תוך מספר חודשים.

האסדרה מציעה לצמצם את יכולת ההפצה האנונימית של מסרונים בתפוצה רחבה, ללא עיון או התערבות בתוכן ההודעה, ובכך לאזן בין חופש הביטוי של השולח אל מול ההגנה על האזרחים מתופעה זו.

"החלטנו לצאת למלחמת חורמה בתופעת מסרוני הקנאביס והפישינג שאין ישראלי שלא סובל ממנה. אנחנו מסדירים את המימון והשקיפות כדי לצמצם דרמטית את תופעת מסרוני פישינג והצעות רכישת הקנאביס", אמר שר התקשורת, יועז הנדל. "משרד התקשורת בראשותי ימשיך להיות קשוב ולסגור פרצות המאפשרות לפגוע ולהטריד את הציבור בישראל. לעת עתה אני ממליץ לנהוג בזהירות הנדרשת, לא להשיב להודעות ממקורות לא ידועים או למסור פרטים אישיים כמו כרטיסי אשראי ולא ללחוץ על לינקים חשודים".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "אנחנו רואים לאחרונה יותר ויותר תופעות פליליות כמו מכירת סמים, התחזות והונאות באמצעות מסרונים. לא נאפשר לגורמים עלומים ומפוקפקים להציף מדינה שלמה בהודעות ספאם, מדובר במטרד של ממש ואנחנו נחושים לשים לזה סוף. האסדרה החדשה תקבע מנגנונים שמחייבים את השולח להזדהות, להזין כרטיס אשראי ולא תיהיה אפשרות להפיץ מסרונים באופן אנונימי, מה שיצמצם דרמטית את התופעה שבה מנגישים באופן חופשי ויזום סמים לילדנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully