וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוקרברג הכריז: הפיתוח החדש שיתרגם תוכן מ-200 שפות באיכות גבוהה

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 11:37

המודל החדש, שפותח תחילה משפה יחידה ובהמשך הורחב למגוון שפות נוספות, יודע ללמוד משפות עם פחות דוגמאות לתרגול ולייצר תרגומים באיכות מעולה. "פריצת הדרך הטכנולוגית תספק תרגום ליותר מ-25 מיליארד תכנים בפלטפורמות שלנו בכל יום", אמר צוקרברג

מארק צוקרברג. GettyImages
מארק צוקרברג/GettyImages

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא (פייסבוק), הציג אתמול (רביעי) פריצת דרך בפרויקט "No Language Left Behind", שנועד לבנות כלי שפה ולמידת מכונה שיכללו את רוב השפות בעולם. בתוך כך, החברה מציגה מודל חדש שיודע לתרגם כ-200 שפות שונות באיכות גבוהה ביותר, ביניהן שפות נדירות שלא נתמכו בידי כלי התרגום הקיימים עד כה.

המודל החדש, שפותח תחילה משפה יחידה ובהמשך הורחב למגוון שפות נוספות, יודע ללמוד משפות עם פחות דוגמאות לתרגול ולייצר תרגומים באיכות מעולה - בדיקות שבחנו למעלה מ-10,000 תכנים הראו כי התרגומים שמייצר המודל מספקים תרגום מדויק ואיכותי יותר בכ-44% בממוצע, לעומת מוצרים קודמים. המודל החדשני יונגש לשימוש כקוד פתוח, על מנת לאפשר לחוקרים ומפתחים להמשיך ולבנות את הטכנולוגיה ולהרחיב אותה לשפות נוספות.

רשתות חברתיות. GettyImages
תכנים הראו כי התרגומים שמייצר המודל מספקים תרגום מדויק ואיכותי יותר בכ-44% בממוצע/GettyImages

פריצת הדרך של צוותי ה-AI של מטא תשתלב גם בפלטפורמות של החברה, ותסייע לשפר את איכות התרגום בפייסבוק ובאינסטגרם במגוון שפות. התרגומים האיכותיים יאפשרו, בין היתר, לנהל בקרה טובה יותר על התכנים שעולים לפלטפורמות, לאתר תוכן פוגעני ולאכוף פרסומים שמפרים את כללי הקהילה במידת הצורך.

לצד זאת, מטא עתידה לשתף פעולה גם עם ויקימדיה, החברה האחראית לאתר ויקיפדיה, על מנת לשפר את איכות התרגומים של ערכים שונים באתר - ולסייע לעורכי האתר לפרסם במגוון רחב יותר של שפות.

"מדהים לראות עד כמה בינה מלאכותית משפרת את כל השירותים שלנו. היום אנחנו חושפים מודל AI חדש שפיתחנו, המסוגל לתרגם יותר מ-200 שפות שונות וכולל שפות רבות שלא נתמכות על ידי שירותי התרגום הקיימים", אמר צוקרברג. והוסיף: "אנחנו קוראים ליוזמה הזו 'No Language Left Behind' ואנחנו מציגים את פריצת הדרך המחקרית שלנו כקוד פתוח לשימוש של התעשיה; הטכניקות והמודלים שאנחנו בונים במסגרת הפרויקט יסייעו לייצר תרגום איכותי לשפות אותם מדברים מיליארדי אנשים ברחבי העולם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עוד אמר צוקרברג כי "כדי לסבר את האוזן - המודל שלנו, שתומך כרגע ב-200 שפות, משתמש ביותר מ-50 מיליארד פרמטרים שונים. אימנו אותו באמצעות מחשב העל החדש שלנו, אחד ממחשבי העל המהירים והמתקדמים בעולם. פריצת הדרך הטכנולוגית תספק תרגום ליותר מ-25 מיליארד תכנים בפלטפורמות שלנו בכל יום. אינטרקציה בין-אישית בשפות שונות היא כוח על שכעת בינה מלאכותית תאפשר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully