וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת הודיע: דואר ישראל תעבור לידיים פרטיות

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 14:02

תהליך ההפרטה של דואר ישראל נמשך: משרד האוצר ומשרד התקשורת סיכמו כי 100& ממניות החברה יועברו למשקיע פרטי. עד סוף השנה הבאה ייסגרו סניפים הפסדיים וייעשה מעבר לביצוע פעולות דרך האינטרנט באופן מלא - מבלי לגשת לסניפים

דואר ישראל. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
דואר ישראל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שר התקשורת יועז הנדל ושר האוצר אביגדור ליברמן החליטו היום (ראשון) כי 100% ממניות חברת דואר ישראל ימכרו למשקיע פרטי - במקום 60% כפי שתוכנן תחילה. לבקשת השר הנדל לקבוע לוחות זמנים, רשות החברות שאמונה על הליך ההפרטה, התחייבה לעמוד בלוחות זמנים של 16 חודשים בהם יושלם הליך המכירה (סוף 2023). על אף המעבר לידיים פרטיות, החברה תמשיך להיות מפוקחת על ידי המדינה.

לדברי משרד התקשורת "לאור מצבו הפיננסי של הדואר, עמידה בלוחות הזמנים, והכנסת משקיע פרטי עם אורנטציה עסקית, תביא את החברה לניהול יעיל, תשפר את שירותי הדואר לציבור הישראלי ותתאים אותו לעידן הנוכחי - וזאת מבחינתנו התוצאה הטובה ביותר".

כזכור, דירקטוריון חברת הדואר אישר את הסכם ההבראה שגובש על ידי משרד האוצר, משרד התקשורת ורשות החברות הממשלתיות. במסגרת התכנית, יופרשו עד 2,000 עובדים תוך שלוש שנים (חלק לפנסיה וחלק יפוטרו). בנוסף, ההסכמים כוללים תכנית התייעלות וצמצום הוצאות שכר, מעבר מואץ לשירותים דיגיטליים, מסירת חבילות בנגישות גבוהה, שירות ייעודי לאוכלוסיות מבוגרות, פרישה מחודשת של שירותי דואר וקידום תנאים תחרותיים בשוק הדואר.

במתווה של משרד התקשורת עד סוף השנה הבאה ייסגרו סניפים הפסדיים וייעשה מעבר לביצוע פעולות דרך האינטרנט באופן מלא - מבלי לגשת לסניפים. כך למעשה יוקם מערך 'חבילה עד הבית' במסגרתו ייאספו חבילות, מכתבים ודואר רשום מבתי מבוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully