וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחד עבור המחר: סמסונג מתחייבת לייצר מסכים בגישה ירוקה

בשיתוף סמסונג

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 19:28

סמסונג שמה לה למטרה לקחת חלק במאמץ הסביבתי ולשים דגש על ייצור מוצרים ירוקים וברי-קיימא. סדרות המסכים החדשות שלה משלבות טכנולוגיות חסכניות באנרגיה ואריזות ידידותיות לסביבה

סמסונג טלוויזיה Neo QLED 8K. יח"צ,
סמסונג טלוויזיה Neo QLED 8K/יח"צ

הצורך - והרצון - להגן על הסביבה ולהילחם בשינויי האקלים בכדור הארץ דורשים מיצרני טכנולוגיה גישה עדכנית ומתחשבת יותר כשהם יוצרים את הדורות הבאים של מוצריהם השונים. חברת סמסונג מבינה זאת היטב ושמה לה למטרה לקחת חלק במאמץ הסביבתי, לשים דגש על ייצור מוצרים "ירוקים" וברי-קיימא וכן לעצב וליישם טכנולוגיות שאינן מייצרות נזקים סביבתיים. את החזון הזה עטפה החברה בסיסמה "ביחד עבור המחר" (Together for Tomorrow) והתחייבה לפעול כחלק מקהילה גלובלית שמטרתה לשמר את כדור הארץ ואף להניע שיתופי פעולה בנושא. בתערוכת הטכנולוגיה CES 2022 שהתקיימה לאחרונה בלאס וגאס, הכריזה סמסונג שתתרום למאבק בסוגיות הסביבתיות הבולטות של התקופה, דוגמת זיהום הנובע ממיקרו-פלסטיק. עוד מסרה שתסייע לצרכנים להפחית את צריכת האנרגיה שלהם, תשתמש בפלסטיק ממוחזר כדי להפחית פסולת ותאמץ אריזות ידידותיות לסביבה. "אלו רק חלק מהיוזמות שלנו בתחום הגנת הסביבה ודאגה לעתיד בר-קיימא", הבטיח הייסון יאנג, סגן נשיא וראש מחלקת חוויית לקוח מוצרים דיגיטליים" בסמסונג.

QN90B מציג: חיסכון גדול באנרגיה

משימתה זו של סמסונג באה לידי ביטוי בסדרות המסכים החדשות שהיא משיקה. דוגמה טובה לכך היא דגם QN90B בסדרת Neo QLED TV. כל דגמי הסדרה זכו בתעודת "מוצר המפחית בפחמן דו חמצני" (Reducing CO2) של ארגון הגנת הסביבה Carbon Trust, המעידה על כך שמדובר במוצר עם טביעת רגל פחמנית מופחתת.

דגם QN90B בסדרה עוצב והונדס בתהליך מודע סביבתית. מהעיצוב עד המחזור נקטה סמסונג בגישת בר-קיימא 360 מעלות והקפידה להעריך את ההשפעה הסביבתית של כל אספקט במוצר. כך, למשל, השתמשה החברה ברכיבים חסכוניים, דוגמת נורות קוואנטום מיני-לד בפאנל, המשפרות את יעילות האור במעל ל-11% וכך מאפשרות חיסכון גדול יותר באנרגיה. התאורה האחורית במסך שופרה וספק הכוח צורך כ-25% פחות מהאנרגיה לעומת הדגמים קודמים. המסך כמכלול הוא קטן ודק יותר - מה שמצריך פחות משאבים בייצורו. השלט הרחוק שלו - ה-SolarCell - כלל לא זקוק לסוללות. פאנל סולארי מזין אותו באור שמש או באור נורה, המספקים את האנרגיה הדרושה לפעולתו. אפילו אריזת המוצר היא ירוקה: היא כוללת פלסטיק ממוחזר והמהדקים בה הוחלפו בדבק - מה שמאפשר מחזור קל יותר של האריזה. בנוסף לכל זאת: המסך נכלל בתוכנית איסוף מוצרים של סמסונג המבטיחה שכשזמנם עובר - דואגת החברה לאסוף אותם ולמחזרם. התוכנית, הפועלת ב-55 מדינות, חסכה כך כבר 4.5 טון ב-11 השנים האחרונות.

טלוויזיה סמסונג Neo QLED_Lifestyle TV. יח"צ,
טלוויזיה סמסונג Neo QLED_Lifestyle TV/יח"צ

זו רק ההתחלה של יישום הגישה הירוקה

עוד הכריזה סמסונג השנה על 11 דגמי מסכים שזכו בתעודות על הפחתת משקל המוצר והפחתת צריכת החשמל שלו בזמן השימוש. בין המסכים: שלושה דגמי Neo QLED 8K, שלושה דגמי Neo QLED 4K, שני דגמי QLED, שני דגמי Lifestyle TV ודגם Crystal UHD. כל המסכים האלו כוללים גם כן את שלט ה-SolarCell ומגיעים באריזות הידידותיות לסביבה, נטולות מהדקים ומרובות חומר סיבי ממוחזר (לפחות 50%).

וכשמדובר באריזות, אלו של טלוויזיות סמסונג מכוונות כיום להיות רב-שימושיות. לא רק שקל יותר למחזר אותן, ניתן להשתמש בהן לצרכים שונים בבית, למשל חומר גלם לעבודות יד ולמשחקי יצירה לילדים או מקום התחפרות לחתול.

בהחלט ניתן להניח שזוהי רק ההתחלה של יישום הגישה הירוקה במוצרי סמסונג. החברה שואפת לשלב אלמנטים ברי קיימא וידידותיים לסביבה בכל מה שהיא עושה וכבר הצהירה שתפתח טכנולוגיות חוסכות אנרגיה, תשתמש בשבבים חסכוניים ותעשה שימוש גדול פי 30 בפלסטיק ממוחזר בשנים הקרובות. גם חומרים ממוחזרים נוספים ייקחו חלק משמעותי במוצריה הרבים - מטלוויזיות, דרך סמארטפונים ועד מוצרים ביתיים. סמסונג מחויבת לעשות הכל כדי שמוצריה ימזערו את ההשפעה על הסביבה במהלך חיי המוצר שלהם - מהתכנון דרך הייצור, ההובלה, השימוש ובסופו של דבר: המיחזור. סמסונג גם תגביר את השימוש בפלסטיק ממוחזר לכלל מוצריה הביתיים ותעליה את רמת השימוש בו מ-5% ב-2021 ל-30% ב-2024. בטונות, הפער הוא מ-25,000 טון ל-158,000 טון.

שיתופי פעולה שמחזירים את גלגל האקלים לאחור

כדי לעמוד בשורת היעדים השאפתנית הזו משתפת סמסונג פעולה עם גופים נוספים. כך, למשל, חברה ליצרנית התאים הסולאריים Q Cells כדי לבסס ביחד פיצ'ר "בית עם אפס אנרגיה" חדש לטכנולוגיית ה-SmartThings Energy. הפיצ'ר מספק מידע מסולארים פאנליים ושאר מערכות אחסון אנרגיה כדי לסייע למשתמשים לייצר אנרגיה באופן עצמאי.

שיתוף פעולה נוסף הוא עם חברת האופנה האמריקאית Patagonia, הידועה ביוזמותיה הירוקות. במסגרת שיתוף פעולה זה יקדמו שתי החברות נושאי הגנת הסביבה, עם דגש על טיפול במיקרו-פלסטיק המזיק. "זו דוגמה לשיתוף פעולה המאפשר לחברות להחזיר את גלגל האקלים לאחור ולהבריא את הטבע", אמר וינסנט סטנלי, מבכירי Patagonia.

בשיתוף סמסונג
  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully