וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Nothing: בדקנו את הסמארטפון הכי מסקרן בעולם, שכבר נמכר בישראל

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 9:29

הסמארטפון הראשון של Nothing לא כולל מפרט מתקדם במיוחד, אבל מבחינה חיצונית הוא שונה מכל מכשיר אחר בשוק הסלולר. לישראל הוא הגיע עם תג מחיר של 1,999 שקלים והרבה מאוד רצון לנצח את היצרניות הגדולות. האם הוא שווה את הכסף? בדקנו

Nothing Phone (1). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Nothing Phone (1)/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

המותג הבריטי Nothing, בהובלתו של היזם קארל פיי מייסד OnePlus, עדיין לא חגג יום הולדת שנתיים, וכבר הצליח להלהיב את עולם הטכנולוגיה בגלל הניסיון לקרוץ למעריצי העיצוב המוקפד ותג המחיר הנגיש. בשבוע שעבר הכריזה החברה על הסמארטפון הראשון שלה, Nothing phone (1), שכבר הספיק להגיע לישראל ביבוא רשמי של רשת באג.

המסר הבולט של החברה הוא "די עם השטויות", כשהרעיון הוא לספק לצרכנים מוצרים אסתטיים איכותיים בלי "גינונים מיותרים ובלי שמות מטופשים של מוצרים". רגע לפני ההכרזה, קיבלנו לסקירה את הסמארטפון החדש של החברה ובדקנו האם ההיסטריה הייתה מוצדקת - ובכלל, האם שווה לשלם עליו 1,999 שקלים? ספוילר: כן.

Nothing Phone (1). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
האם שווה לשלם עליו 1,999 שקלים?/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מה באריזה?

אם חשבתם שאפל, סמסונג ושארת יצרניות הסלולר הקטינו את האריזות בשנים האחרונות כדי לחסוך במקום ולצמצם עלויות - ב-Nothing לקחו את זה כמה צעדים קדימה. המארז של המכשיר הוא למעשה קופסה דקיקה שנראית כמו משהו בין ספר למעטפה.

הדבר היחיד שתקבלו באיזה המאוד דקיקה הזאת, מלבד המכשיר כמובן, הוא כבל USB-C. את המטען המקורי של החברה ניתן לרכוש בנפרד, גם בישראל, בעלות של 149 שקלים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
Nothing Phone (1). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אריזה דקיקה במיוחד/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב

כפי שכבר הבנתם, המותג הצעיר לא בונה על כך שנקנה את הסמארטפון החדש בגלל המפרט, אלא בגלל העיצוב המיוחד שלו. גב המכשיר עשוי זכוכית בעיצוב ייחודי, וכולל תבניות של 900 נוריות LED שניתן לשלוט בהן דרך ממשק המערכת המכונה "Glyphs".

המטרה של Glyphs, שיכול להיתפס כגימיק, היא למעשה הקטע הכי ייחודי במכשיר, ובחברה מסבירים שהמטרה של הפיצ'ר היא גם עיצובית וגם שימושית. כך למשל, התאורה האחורית משמשת כנורית התראות חכמה שמהבהבת בהתאמה אישית. זה אומר שבממשק ה-"Glyphs" אפשר לבחור קומבינציה שונה לשיחות טלפון ולהודעות מתוך מספר אופציות המבונות במערכת ההפעלה, לצד האופציה להוסיף קובץ סאונד באופן עצמאי.

בפועל, מדובר בתוספת עיצובית די מרשימה ונוחה, וסביר שבאמצעות עדכוני תוכנה שיגיעו בהמשך יתווספו לממשק שימושים נוספים. עם זאת, בעידן בו כולנו מסתובבים בחרדה עם כיסוי ששומר על הסמארטפון, מדובר בפרט עיצובי שיועיל רק למשתמשים שיבחרו בכיסוי שקוף - שבטווח הארוך הופך לצהוב.

Nothing Phone (1). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בממשק ה-"Glyphs" אפשר לבחור קומבינציה שונה לשיחות טלפון ולהודעות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עוד כולל ה-Phone (1) מסך מסוג OLED איכותי במיוחד בגודל 6.55 אינץ' עם קצב רענון של 120 הרץ ומסגרת אלומיניום ממוחזרת, שהופכת אותו לדברי החברה לקל יותר מחלק מהמתחרים. עם זאת, הוא שוקל 193 גרם ובעובי של 8.3 מ"מ - איפשהו באמצע בין דגמי הפרימיום לדגמי הבסיס של המתחרות.

ממשק וחווית שימוש

בצד המפרט הלא-מתקדם-במיוחד אפשר למצוא את מערכת השבבים Snapdragon 778G Plus של קוואלקום - גרסה בת יותר משנה שמיועדת לשוק הביניים הגבוה, זיכרון עבודה (RAM) של 8 גיגה-בייט, תמיכה ברשת הדור החמישי (5G) ונפח אחסון של 256 גיגה-בייט. גרסת מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 12 עם ממשק ייעודי המכונה Nothing OS.

על אף שלא מדובר בערכת השבבים הכי מתקדמת בשוק, מעבד ה-Snapdragon 778G Plus מעניק למכשיר את מה שנדרש עבור תג המחיר שלו - וקצת יותר. המשמעות היא שהצלחנו לפתוח מספר אפליקציות במקביל ללא חשש, להריץ משחקים קלילים ולגלול את הרשתות החברתיות. מלבד זה, פעמים בודדות חשנו בגמגומים קלים בממשק הצילום, אך לא מדובר בתופעה מורגשת במיוחד ובטח שלא חריגה.

Nothing Phone (1). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מעבד ה-Snapdragon 778G Plus מעניק למכשיר את מה שנדרש עבור תג המחיר שלו – וקצת יותר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כאמור, הסמארטפון של Nothing מגיע עם ממשק ייעודי של החברה, המבוסס על אנדרואיד 12. מדובר בגרסה פחות עמוסה של מערכת ההפעלה ששומרת ברובה על המראה הנקי והדברים הטובים של אנדרואיד, והכי חשוב - לא כוללת אפליקציות שלא ניתן להסיר, דבר שלא מעט יצרניות נופלות בו.

הדגש העיקרי בעיצוב ה-Nothing OS הוא שימוש בפונטים מבוססי נקודות כמו בשעונים הדיגיטליים משנות ה-80. בפועל, החוויה בממשק מאוד טובה וחכמה (אפליקציות שאינן בשימוש "מוקפאות" ברקע) והתפריטים עוברים בצורה חלקה. גם ממשק הצילום לא כולל יותר מדי פיצ'רים, בדומה למה שקיים מאז ומתמיד אייפון.

Nothing Phone (1). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מערכת ההפעלה ששומרת ברובה על המראה הנקי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה וטעינה הפוכה

נתחיל מהסוף: ה-Nothing phone (1) יכול לטעון מוצרים אחרים תומכי תקן Qi בצורה אלחוטית בהספק-איטי-במיוחד של 5 וואט. נכון, Nothing לא המציאה את הטכנולוגיה או הרעיון של טעינה הפוכה, אבל עם סליל הטעינה Glyph שנמצאים בגב המכשיר הפעולה עצמה הופכת למרשימה יותר.

בנוסף, ברגע שמניחים את האוזניות האלחוטיות של החברה, Nothing ear (1), שהן גם המוצר הנוסף היחיד של המותג כרגע, סליל הטעינה נדלק בקומבינציה אחרת כדי לציין שמתרחשת טעינה הפוכה של מוצר תואם.

Nothing Phone (1). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסגרת מאלומיניום ממוחזר./וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בחברה מבטיחים 18 שעות של שימוש בכל טעינה מלאה (0 עד 100%), ו-50 אחוזים של טעינה ב-30 דקות בלבד. בפועל, ביום שהתחיל בשעה 08:00 בבוקר והסתיים באזור 00:00 הצלחתי להגיע ל-30 אחוזי סוללה בזמן החיבור למטען. השימוש כלל בעיקרו וואטסאפ, אינטרנט, יוטיוב ורשתות חברתיות.

טעינה הפוכה ב-Nothing. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
טעינה של אוזניות ה-ear (1) באמצעות הגב של ה-Nothing phone (1)/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

ה-Phone (1) מצויד במערך צילום כפול שהצליח להרשים אותנו עם מצלמה ראשית של 50 מגה-פיקסל של סוני (מדגם IMX766) המשלבת עדשה רחבה ומייצב תמונה (OIS). החיישן השני כולל עדשה אולטרה-רחבה ברזולוציה של 50 מגה-פיקסל גם כן. בחלקו הקדמי נמצאת מצלמת סלפי של 16 מגה-פיקסל.

כדי לצלם ב-50 מגה-פיקסל צריך לבחור באופציה בממשק הצילום, שמאוד נוח, וכאמור לא עמוס בפיצ'רים מיותרים. בכל מקרה, הצילומים בעדשה הראשית ובעדשה הרחבה מצוינים. התמונה חדה, הפירוט מצוין, הגוונים נהדרים ולא מוגזמים, והאזורים הכהים עמוקים. למעשה אלגוריתם הצילום לא משתולל עם ריטוש התמונה באופן אוטומטי ורמת הפירוט גבוהה מאוד ביחס למכשירים אחרים באותה קטגוריה, בעיקר בצילומי תקריב.

צילום עם ה-Nothing phone (1). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ב-50 מגה-פיקסל. רמת פירוט גבוהה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Nothing phone (1). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תמונת נוף: הצבעים נאמנים למקור/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Nothing phone (1). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המצלמה יודעת להתמודד גם עם אזורים כהים ופחות מוארים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Nothing phone (1). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ב-50 מגה-פיקסל: רמת פירוט גבוהה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Nothing Phone (1). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
רמת פירוט גבוהה בעיקר בצילומי תקריב/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Nothing phone (1). ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Nothing phone (1)/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצב לילה עושה כאן עבודה טובה, אך לא נהדרת, ואינו מגיע לרמת הפירוט של מצלמות הפרימיום של אפל או של סמסונג. התוצאה עדיין טובה ומרשימה יותר מרוב מכשירי הביניים שנמצאים כעת בשוק. גם כאן תוכלו למצוא שימוש לממשק ה-Glyphs - ולהתשמש בסלילים בגב המכשיר כפלאש בזמן צילום תמונה.

צילום במצב לילה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מצב לילה עושה כאן עבודה טובה, אך לא נהדרת/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

בניגוד לגזרת הטלפונים העיליים (3,500 שקלים וצפונה), שם אין הרבה מבחר (למרות שגם זה הולך ומשתנה), גזרת הביניים והביניים העילית מוצפת בדגמים, ולאחרונה המבחר רק התרחב עם כניסתם של מותגים חדשים שמנסים להביא יותר תכונות פרימיום לטווח המחיר הזול.

ה-Nothing Phone (1) נכנס בקלות לקטגוריה - ומשנה את כל מה שהכרנו. הוא כולל עיצוב חדשני, מערכת הפעלה נקייה, מצלמה טובה מאוד, מסך איכותי ושבב לא מתקדם במיוחד, אבל כזה שמספק ביצועים טובים. בסך הכל, תג המחיר של 1,999 שקלים הופך אותו לסמארטפון המשתלם ביותר למי שלא רוצה לבזבז יותר מדי כסף על סמארטפון פרימיום.

  • עוד באותו נושא:
  • Nothing
  • סקירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully