וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה לחשבון שלכם: היזהרו מהתופעה החדשה באינסטגרם

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 8:41

"עוקבים ישראליים ללא נטישה": ההונאה שמשגעת את הישראלים ברשת החברתית מציעה לכם לרכוש תגובות, לייקים ועוקבים תמורת מאות שקלים. קניתם? זה מה שעלול לקרות לחשבון שלכם

אינסטגרם. ShutterStock
אינסטגרם/ShutterStock

גם אתם קיבלתם הצעה לקנות עוקבים באינסטגרם? כדאי שתדעו שזה עלול לעלות לכם ביוקר - ובחסימה. בחודשים האחרונים החלה מתקפה חדשה על משתמשים ישראלים, שקיבלו הודעות פרטיות מחשבונות מזוייפים שמציעים להם לרכוש "עוקבים ישראליים ואמיתיים ללא נטישה".

בהודעה שנשלחה החבילות מוצגות כ-"מבצע" ב-499 שקלים, כולל הבטחה ל-"אחריות מלאה". ומה המחירים? עבור 99 שקלים תקבלו 500 עוקבים, ב-149 שקלים תקבלו 1,000 עוקבים ואם תשלמו 399 שקלים תקבלו 8,000 עוקבים. לצד זה, הפרופיל המזויף מדגיש כי מדובר ב"פעילות מפרופילים ישראלים אמיתיים".

בנוסף, ניתן לרכוש 100 "תגובת ישראליים" (הטעות הבוקר) ב-169 שקלים, ו-1,000 תגובות ב-999 שקלים. לייקים יעלו לכם אפילו יותר - 349 לייקים ב-5,000 שקלים.

ההונאה ברשת. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אמיתיים ופעילים": ההונאה החדשה באינסטגרם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים האחרונות דובר לא מעט על השיטה - מאחורי כל עשרות אלפי המשתמשים הפיקטיביים מסתתרת תעשייה שלמה שמגלגלת מיליונים בניסיון לגרום לנו להרגיש פופולרים יותר ברשת החברתית. למעשה, מחקרים מוכיחים כי מספר העוקבים הוא הדבר הראשון אליו אנחנו שמים לב בימינו, אפילו לפני המראה החיצוני של הבן אדם בפרופיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ההונאה ברשת. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאחורי כל עשרות אלפי המשתמשים הפיקטיביים מסתתרת תעשייה שלמה שמגלגלת מיליונים. ההונאה באינסטגרם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסכנה העיקרית: החשיפה שלכם תרד

בזמן פרסום התוכן, אינסטגרם חושפת אותו לאחוז מסוים מסך העוקבים של המשתמש, ואם ישנה התערבות בתוכן - לייק, תגובה, שמירה, כניסה לפרופיל - הקוד מבין שיש כאן 'תוכן טוב' שכדאי שיגיע לעוקבים נוספים. במקרה של עוקבים מזויפים - קורה בדיוק ההפך.

האלגוריתם של אינסטגרם יודע לזהות עוקב פעיל אל מול עוקב לא פעיל - כזה שלא העלה תוכן, לא נכנס לאפליקציה או יצר מעורבות במשך זמן רב, והאפליקציה עלולה גם להסיר אותו. באותה צורה, ברגע שהחשבון מקבל כמות משמעותית של עוקבים בזמן מאוד קצר - שהופכים ללא פעילים, האלגוריתם יודע להבין שמדובר ברובוטים ומעניש את המשתמש בהורדה של החשיפה, ואף השבתה של החשבון.

"קודם כל חשוב לציין שאין דבר כזה קניית עוקבים אמיתיים. עוקב אמיתי הוא אחד שבחר להגיע לעמוד שלכם והכי חשוב - נחשף לתוכן ולוקח בו חלק. עוקב פקטיבי לעולם לא ייצר אתכם מעורבות כי הוא פשוט לא באמת קיים"', אומר מסביר גל לביא, מומחה לרשתות חברתיות, בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה.

"חשוב להבין את זה כי האלגוריתם של אינסטגרם עובד בניתוח נתונים וסטטיסטיקה. ככל שתהיה יותר מעורבות - ככה התוכן עשוי להיחשף ליותר אנשים. בקנית עוקבים, כיוון שהם לא באמת אנשים, אחוז המעורבות יורד והחשיפה נפגעת משמעותית. למה האחוז יורד? כי מספר העוקבים עלה אך כמות המעורבים לא".

עוד מוסיף לביא: "סכנה נוספת היא מצב שבו אינסטגרם תזהה פעילות חשודה אצלכם בחשבון בגלל עוקבים רבים שמצטרפים בזמן קצר, והיא עלולה להגביל את החשבון, לחסום אותו זמנית ואפילו להשבית אותו - מצב שהוא בלתי הפיך. אני מאוד ממליץ להמנע מזה, גם כי כולם כבר מכירים את השיטה ובוחנים את האותנטיות של עמודים לעמוק, וגם כי זה פשוט "לזהם ולהרוג" את החשבון ולרוב אין דרך חזרה".

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully