וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריכה לדאוג? מנוע החיפוש של הדור הצעיר הוא לא גוגל

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 18:18

בכיר בגוגל הודה בכנס טכנולוגי כי לגוגל יש בעיה: כמעט חצי מדור Z לא משתמשים במוצרים שלה לחיפוש - ומעדיפים את טיקטוק ואינסטגרם כדי לחפש מידע רלוונטי כמו איפה לאכול צהריים

גוגל לוגו. GettyImages
גוגל לוגו/GettyImages

האם האחיזה של טיקטוק בקרב הדור הצעיר מאיימת גם על ענקיות החיפוש? על פי דיווח של TechCrunch, ייתכן שכן. לפי בלוג הטכנולוגיה מבדיקות שערכה גוגל, עולה כי 40 אחוזים מדור Z (הדור שנולד בשנים 1997-2012 מבחינה שכבה סוציולוגית, וכיום בני 10-25) מעדיפים את טיקטוק או אינסטגרם כמקור לחיפוש מידע ברשת - במקום השירותים של גוגל כמו מנוע החיפוש והמפות.

טיקטוק היא תופעה, ומדובר ברשת החברתית הצומחת ביותר של השנים האחרונות. לפי בכיר מגוגל, רשת הסרטונים הקצרים ממש שינתה את האופן שבו צעירים מחפשים מידע באינטרנט - וגוגל כמו גוגל, נערכת כדי להתאים את עצמה.

אינסטגרם. GettyImages
מעדיפים את טיקטוק או אינסטגרם כמקור לחיפוש מידע ברשת/GettyImages

פרבהקר ראגוואן, סגן נשיא בכיר בגוגל, אמר את הדברים בוועידת הטכנולוגיה של פורצ'ן, ואימת כי לפי הנתונים הפנימיים של החברה - קרוב ל-40 אחוזים מהדור הצעיר משתמשים בטיקטוק או באינסטגרם למשל, כשהם מחפשים היכן לאכול צהריים, והם לא משתמשים יותר במוצרים של גוגל כמו מפות או מנוע החיפוש.

על פי נתונים חיצוניים, טיקטוק תאיים על גוגל בעוד גזרה בקרוב - יוטיוב, חברת האחות של גוגל כיום, שתיהן בבעלות חברת האחזקות אלפאבית. לפי מידע של ביזנס אינסיידר, ההכנסות מפרסום של טיקטוק יעברו את אלה של יוטיוב עד 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully