וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילום מהחלל: גל החום הקיצוני מייבש את אדמת בריטניה

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 23:25

מזג האוויר באירופה ממשיך לשבור שיאים - וביבשת נערכים ליממה החמה ביותר. בינתיים, בסוכנות החלל האירופית פרסמו צילומי לווין שמראים את השפעת החום הקיצוני על הקרקע

תצפית חריגה נטולת עננים מעל אירופה. Simon Proud / NCEO / EUMETSAT and Simon Proud / NCEO / Copernicus,
יבשת ללא עננים. גל החום באירופה במהחלל/Simon Proud / NCEO / EUMETSAT and Simon Proud / NCEO / Copernicus

הטמפרטורות ברחבי אירופה שוברות שיאים, ובבריטניה נערכים לשיא גל החום שצפוי להגיע היום (שלישי) ליותר מ-40 מעלות. בתמונות שצילם לווין Sentinel 2 (סנטינל 2) של סוכנות החלל האירופית ניתן לראות את השפעת השרב הכבד על היבשת - שמביא לשמיים בהירים והתייבשות הקרקע.

בהשוואה שפורסמה באתר Space.com ניתן לראות צילומי לווין של בריטניה באמצע חודש יוני ובשבוע השני של יולי - כשהשנוף הבריטי השופע בירוק נהפך לחום ויבש. עד כמה חם בממלכה? לונדון צפויה להיות אחד המקומות החמים בעולם, כשהטמפרטורות מזנקות מעל לסהרה המערבית והקריביים.

מתייבשת: גל החום בבריטניה. Simon Proud / NCEO / EUMETSAT and Simon Proud / NCEO / Copernicus,
מתייבשת: גל החום בבריטניה/Simon Proud / NCEO / EUMETSAT and Simon Proud / NCEO / Copernicus

במקומות אחרים באירופה, לוויינים צילמו תמונות של שריפות הרסניות - בהן של שמורת טבע במחוז סלמנקה ב-12 ביולי, שבה יותר מ-39 קמ"ר של אזורי טבע לחיות בר הושמדו. כמו כן, בסוכנות החלל האירופית צילמו גם את ההרס שנגרם בשריפות באזור גידול היין המפורסם סביב העיר בורדו בדרום מערב צרפת. שתי שריפות שפרצו ב-12 ביולי כילו יותר מ-100 קמ"ר באזור.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
השריפות בספרד, יולי 2022. Simon Proud / NCEO / EUMETSAT and Simon Proud / NCEO / Copernicus,
השריפות בספרד, יולי 2022/Simon Proud / NCEO / EUMETSAT and Simon Proud / NCEO / Copernicus
שריפות באזור גידול היין המפורסם סביב העיר בורדו בדרום מערב צרפת. Simon Proud / NCEO / EUMETSAT and Simon Proud / NCEO / Copernicus,
שריפות באזור גידול היין המפורסם סביב העיר בורדו בדרום מערב צרפת/Simon Proud / NCEO / EUMETSAT and Simon Proud / NCEO / Copernicus

בשבוע האחרון יותר מאלף אנשים מתו עד כה בשל החום המתמשך בפורטוגל ובספרד. הטמפרטורה בכמה אזורים בספרד אף הגיעה ל-45.7 מעלות צלזיוס, וסוכנות מזג האוויר הספרדית פירסמה אזהרות חום בחלקים נרחבים מהמדינה, כולל בצפונה. בצרפת התפשטו שריפות על שטח של 100 אלף דונם בדרום מערב המדינה, במחוז ז'ירון, ויותר מ-14 אלף אנשים פונו מבתיהם.

המחקרים כבר מראים כי שיאים של טמפרטורות גבוהות נשברים השנה בקצב מהיר בהרבה לעומת שיאים של טמפרטורות נמוכות. ובינתיים, בסוף השבוע, צפויה ככל הנראה הקלה בחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully