וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל פיטרה את המהנדס שטען שהבינה המלאכותית שלה פיתחה רגשות

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 11:57

ענקית הטכנולוגיה החליטה לפטר את המהנדס שהעלה בפני גורמים חיצוניים חששות כי אחת ממערכות הבינה המלאכותית הפכה תבונית ופיתחה רגשות ומודעות. הסיבה: הפר הסכם סודיות

גוגל. GettyImages
גוגל/GettyImages

גוגל פיטרה את המהנדס בלייק ל'מוין שטען כי אחד מפיתוחי הבינה המלאכותית של החברה - הפך להיות תבוני. ל'מוין הוצא לחופשה בתשלום בחודש שעבר בטענה כי פעולותיו הפרו את הסכם הסודיות שלו.

ל'מוין עבד בארגון הבינה המלאכותית האחראית של גוגל, ועסק בבדיקות האם מערכת הבינה המלאכותית שלה LaMDA (למדא), יוצרת שפה מפלה או ביטויי שנאה. המהנדס שיתף בחודש שעבר באופן פומבי את חששותיו, לאחר שראה שלמדא פיתחה מודעות לגבי הזכויות שלה עצמה ובנושאי אתיקה של רובוטיקה.

למדא, למי שלא מכיר, היא מערכת בינה מלאכותית אותה פיתחה גוגל לטובת סיוע בחיפוש מידע ברשת ובשפה טבעית. המערכת הוצגה בכנס המפתחים של גוגל בשנה שעברה, במטרה להפוך את הדיאלוג עם הגולש לטבעי יותר.

ל'מוין סיפר לוושינגטון פוסט כי הוא פנה לסיוע מינימלי בלבד מחוץ לחברה, על מנת לסייע לו בחקירה שלו את הנושא. ברשימת האנשים שאיתם שיתף בתחילה את הממצאים נמצאים גם כמה עובדי הממשל הפדרלי. לטענת גוגל, המהנדס פנה לעורך דין שייצג את למדא (LaMDA) ואף שוחח על העניין עם חבר ועדת החוקה בבית הנבחרים, בטענה כי גוגל עושה פעולות שאינן אתיות.

בתגובה שהעבירה גוגל לוושינגטון פוסט, טוענת גוגל כי "אין הוכחות שלמדא הפכה להיות תבונית. הצוות שלנו, לרבות מומחי אתיקה וטכנולוגיה, בדק את הטענות של ל'מוין על פי עקרונות הבינה המלאכותית שלנו, והגיע למסקנה שהן שגויות", השיב בריאן גמבל, דובר מטעם החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully